کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی؛

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در گچساران افتتاح شد/ از سالن فرسوده فرمانداری گچساران تا گلایه شدید غرفه داران کشوری / تصاویر

2 بهمن 1398 ساعت 9:03

نمایشگاه صنایع دستی، هدایا و سوغات با حضور مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد،پریسا راد معاون صنایع دستی ادره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، الماس قبادی مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران افتتاح شد.


 در این آیین مجید صفایی اظهار کرد: این نمایشگاه با دعوت از 12 استان در گچساران به مدت 10 روز از تاریخ یکم الی 10 بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است.
وی عنوان کرد: این نمایشگاه  از100غرفه تشکیل شده که تمامی محصولات آنها ایرانی و شامل صنایع دستی و سوغات دیگر استان‌ها است.
صفایی ابراز کرد: در این نمایشگاه 15 غرفه مختص استان کهگیلویه و بویراحمد است که از این تعداد 7 غرفه مختص شهرستان گچساران است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم‌ترین هدف از افتتاح این نمایشگاه ایجاد اشتغال برای تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی و کمک به تحقق هر چه مطلوب‌تر شعار سال جاری با عنوان « رونق اقتصاد »است.
 صفایی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون سومین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به میزبانی گچساران  دایر شده است، گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با 10درصد تخفیف به فروش می‌رسد.
 این مسئول افزود: نمایشگاه  صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور از جمله  زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز، کرمان، اصفهان  و سایر استان‌ها و شهرستان رودبار، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش کبنانیوز در این نمایشگاه صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، سفال، عسل طبیعی، غذاهای محلی، کلاش بافی، لباس‌های محلی، نمد، سبد بافی، زیورآلات، ابزارهای سنتی-بومی و سوغات گچساران و استان‌های کشور به عرضه گذاشته شده است.
گفتنی است: سالهاست که در این سالن که متعلق به فرمانداری گچساران می باشد نمایشگاه های مختلفی برگزار می شود و بارها رسانه ها در خصوص فرسوده و غیرایمنی، مناسب نبودن مکان ، مشکل روشنایی، ترافیک و... .....سالن نمایشگاه  پرداخته اند و از مسئولان شهرستان خواستار ایجاد یک مکان مناسب جهت برپایی و برگزاری نمایشگاه که در خور و شان مردم شهرستان می باشد، شده اند که متاسفانه تاکنون علیرغم اینکه فرمانداری گچساران کرایه سنگینی از بابت این سالن جهت برپایی نمایشگاه از مسئول و برگزار کننده نمایشگاه دریافت می نماید اما هیچ گونه اقدامی در خصوص تجهیز کردن این سالن انجام نداده است.
یکی از غرفه داران غیربومی به کبنانیوز گفت: اکثر غرفه داران این نمایشگاه از استان های سراسر کشور آمده اند و بابت اجاره این غرفه ها هزینه های سنگینی پرداخت می کنند اما چطور می شود یک نمایشگاه برپا می شود اما سرویس بهداشتی ندارد ( که ما تاکنون هیچ جای از ایران ندیده ایم)
وی در ادامه افزود: سالن نمایشگاه فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی و روشنایی و دیگر مشکلات می باشد که جادارد که مسئولان این شهر نفتخیز بفکر ایجاد یک مکان مناسب و استاندارد و پایدار و از همه مهم تر در خور و شان مردم این شهرستان باشند.
 


کد مطلب: 416865

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/416865/2/نمایشگاه-صنایع-دستی-سوغات-گچساران-افتتاح-سالن-فرسوده-فرمانداری-گلایه-شدید-غرفه-داران-کشوری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1