تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۱۶۴۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

سایه تعطیلی بر پروژه کریدور جنوب - شمال / پیمانکار: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فکر این پروژه نیست / بیکاری 110 نفر کلید خورد

۱
کبنا ؛پروژه ملی بابامیدان- یاسوج- سمیرم یکی از پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که متأسفانه در این سال‌ها مسئولان مربوطه توجه چندانی به آن ندارند. این پروژه به کریدور جنوب به شمال معروف است و یقیناً توسعه آن  می تواند استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از گذشته بر ریل توسعه قرار دهد.
فرهاد آرامش نیا مدیرعامل شرکت تنش یاب یاسوج که پیمانکار این پروژه شناخته می شود در این باره گلایه های زیادی دارد و می گوید: در هر جای ایران پروژه‌های عمرانی کلان و شریانی مورد توجه ویژه مسئولان قرار می گیرد و زمینه را برای فعالیت هر چه بیشتر آنها فراهم می کند، اما متأسفانه می بینیم که در این استان مدیریت ارشد حاضر نیست که جلسه ای برای رفع مشکلات این پروژه بگذارد.
 آرامش نیا در ادامه بیان می کند که هیچ کدام از مدیریت ارشد استان از زمان استاندار قبلی تا استاندار فعلی جلسه ای برای بررسی مشکلات این پروژه تشکیل نداده اند، منکر حضور مدیران راه و شهرسازی استان در این پروژه نیستم، اما نتیجه ای هم در برنداشته است. مدیریت ارشد استان، اگر هم از این مسیر عبور کردند برای تردد به سمت جاده پاتاوه -دهدشت یا برای شهرستان دنا بود که به جلسات خود برسند هیچ گونه توقفی در پروژه ما نداشتند. گله مند هستیم که چرا این پروژه‌ای که الان حدود 60 میلیارد قرارداد مورد پیمان بنده هست در دو قطعه، انتظار براین است که حداقل بررسی کنند مشکلات پروژه را و آسیب شناسی کنند.
بنا بر این گزارش، عملیات اجرایی پروژه چهار بانده کردن جاده ارتباطی بابامیدان - یاسوج - سمیرم سال 90 آغاز شد که به دلایل مختلف این پروژه حرکت بسیاری کندی دارد.
آرامش نیا مدیر عامل شرکت تنش یاب یاسوج ادامه داد: شرکت تنش یاب یاسوج پیمانکار فعال و جدی در محور بابا میدان - یاسوج - سمیرم است که به دلیل بی مهری و بی توجهی مسئولین در جذب تخصیص‌ها و سایر عوامل ناچار به تعطیلی پروژه شده است.
فرهاد آرامش نیا افزود: این شرکت ۲۳ کیلومتر از بزرگراه یاسوج، اصفهان را تحویل داده است و هم اکنون ۶ کیلومتر، حدفاصل پاتاوه به سمت یاسوج با حداقل یکصد و ده نفر پرسنل را در دست اجرا داشتند.
آرامش نیا با اشاره به مشکلات این شرکت برای ادامه کار پروژه، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ حتی یک ریال از اعتبارات پیش بینی شده سال ۹۸ نه تنها به این شرکت بلکه به هیچ یک از پیمانکاران این مسیر پرداخت نگردیده است.
وی ادامه داد: این پروژه از اعتبارات ملی و متفرقه در سال ۹۸ بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان مصوبه داشته است که این محور هم از سمت سمیرم به یاسوج و هم از سمت بابا میدان - یاسوج - اصفهان در حال اجرا است.
آرامش نیا گفت: به دلیل وضعیت نا مناسب اعتباری در جذب تخصیص‌ها و بی توجهی مسئولین در پاییز ۹۸ یک قطعه دیگر در این مسیر در پائیز امسال به طول 5/۵ کیلومتر با پیشرفت 10 درصدی خاتمه پیمان گردید.
مدیر عامل شرکت تنش یاب افزود: در سال ۹۸ از مجموع تخصیص‌های ابلاغی تنها ۱۰ درصد به استان ابلاغ گردیده است و از شهریور ماه تاکنون به دلیل بروکراسی اداری در ذیحسابی راه و شهرسازی استان همچنان معطل مانده است و وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده تا تخصیص‌های ابلاغی جذب نگردد تخصیص‌های جدیدی به استان پرداخت نمی‌گردد که بخشی از مشکلات این پروژه‌ها از عدم هماهنگی مسئولین راه و شهرسازی می‌باشد ولی بیشترین مشکل پروژه باند دوم یاسوج - اصفهان عدم اراده قوی و عدم توجه مسئولین ارشد استان به این پروژه می‌باشد، گواه این ادعا کاهش اعتبار پیش بینی شده سال 99 این محور و همچنین تخصیص‌های 98 می‌باشد.
آرامش نیا ادامه داد: وقتی استاندار استان حتی یک بازدید از این پروژه را نداشته است و وقتی جاده یاسوج - شیراز جهت راحت‌تر رسیدن به فرودگاه شیراز برایشان مهم باشد معلوم است که به فکر این مسیر مهم و حیاطی که به کریدور جنوب، شمال معروف است، نخواهد بود.
وی گفت: با بازگشایی مسیر پاتاوه - دهدشت این مسیر که هم اکنون بیشترین آمار تلفات جاده‌ای را دارد، مطمئناً آمار تلفات تساعدی بالاتر خواهد رفت.
آرامش نیا ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که پیمانکاران با آن روبرو هستند تأمین اجتماعی و دارایی و اسناد خزانه می‌باشد.
وی افزود: شاید در مدت کار پروژه حتی یک ریال به پروژه تخصیص داده نشود و عملاً پروژه به تأخیر می افتد که به صورت فرسایشی موجب طولانی‌تر شدن پروژه می‌گردد و از طرفی تأمین اجتماعی هم حق و حقوق خود را می‌خواهد ولی از کدام اعتبار و تخصیص باید پیمانکار تعهداتش را به تأمین اجتماعی و اداره دارایی عملی نماید؟
آرامش نیا گفت: پرداخت در قالب اسناد خزانه اسلامی جهت سر رسید سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عملاً ضررهای غیر قابل جبرانی به پروژه‌ها وارد نموده است و این در حالی است که حتی این شرکت طالب اسناد خزانه با سر رسیدهای فوق هم می‌باشند اما این اسناد هم تخصیص داده نمی‌شود.
 مدیر عامل شرکت تنش یاب در انتها با ابراز نگرانی از بیکار شدن بیش از 110 نفر پرسنل و اعلام تعطیلی پروژه خطاب به مسئولان گفت: همچنان که بی مهری‌ها نسبت به این پروژه وجود داشته باشد در حالی که در برخی پروژه‌های دیگر راه سازی استان اختصاص اعتبار صورت می‌گیرد، مطمئناً سرانجام کار تعطیلی و عقب ماندن از زمان پیش بینی شده برای پایان کار خواهد بود.
به گزارش کبنا، متأسفانه در سال های اخیر گره خیلی از کارها از جمله واگذاری پروژه ها و برخورد با پیمانکاران به زلف سیاست گره خورده است، موضوعی که قبلاً بعضی از پیمانکاران نسبت به آن گلایه داشته اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام ، اگر واگذاری پروژه ها سیاسی بود آرامش نیا نباید پروژه ای به آن واگذار میشد نه اینکه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان پروژه بگیرد
دنا
Iran, Islamic Republic of
نزاد صفوی از مهندس آرامش به عنوان بهترین پیمانکاران استان یاد کردند و گفت من شرمنده پیمانکاران بخصوص عزیزی مثل مهندس آرامش که پرکار و وزین است.آرامش هم توانا است و هم وجدان کاری دارد ولی چون تخصیص نمیدهند آرامش را صدا میزنند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
متأسفم برای مسولین که یکی ازپیمانکاران خوب وقدر استان راحمایت نمی کنند. تاکی باید شاهد بی عدالتی ها باشیم.محوریاسوج سمیرم خیلی مهم واساسی است تعطیلی این پروژه مصادف است با افزایش تصادفات ومرگ ومیرمردم وجوانان
خدایاخودت به فریاد مردم برس
مختار
Iran, Islamic Republic of
سلام این صحبت ب طور کامل واقعیت دارد، اعتبارات برای گچساران خرج می شود /اطر مقیم پروزه گچساران است و حاجی آسفالتی بدش نمی آید ک در جاده ها مردم کشته شوند تا صله رحم را در مراسم فاتحه بجای آورد،
Iran, Islamic Republic of
همه چیز به زلف سیاست گره خورده. حادثه خیز ترین جاده استان قربانی برخوردهای سلیقه ای مسئولین استانی شده.
روز بی حادثه در جاده یاسوج اصفهان شب نمیشود
Iran, Islamic Republic of
تا پیمانکاران نور چشمی هستن بایدم تعطیل بشن همچین پروژه های
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کند بودن آهنگ توسعه در کهگیلویه و بویراحمد به ساختار جغرافیایی آن بر میگردد و اینکه به لحاظ این جغرافیای کوهستانی بیشتر شهرهای آن در بن بست قرار گرفته اند.خروج از این بن بست حضور مسئولین ارشدی را طلب میکند که ضمن توانمندی در ابعاد مدیریتی یک تعلق خاطر خاص نسبت به منطقه داشته باشد که متاسفانه تاکنون فرصت حضور چنین مسئول ارشدی که از هر دو ویژ گی برخوردار باشدبرای این دیار عقب نگهداشته شده فراهم نشده است
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1