تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۱۶۴۱۸
مراسم معارفه دادستان جدید یاسوج برگزار شد؛

دادستان جدید یاسوج: یک جرم هم برای مدیرانی که باید در تراز «حاج قاسم» باشند، زیاد است / تصاویر

۰
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور «حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری»، رئیس کل دادگستری استان و دیگر مسؤولان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز ( پنجشنبه 19 دی ماه 98) مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان، حسین کلانتری استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. 
در این مراسم حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و با اشاره به طرح تحول قضایی که در دوره مدیریت آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح در نهایت به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است که همکاران ما در دستگاه قضایی استان باید در اجرای آن کوشا باشند.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در همین راستا مبارزه با مفاسد و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود که کارهای خوبی در مدت 4 ماه از مدیریت ما بر مجموعه قضایی استان صورت گرفته است.
این مسوول گفت: در این مدت در پرونده‌های مسن که تعداد آن‌ها یک هزار و 724 پرونده است 40 درصد مختومه داشتیم و در بحث ابلاغ الکترونیک با افزایش 3 درصدی اکنون ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک به 91 درصد رسیده است.
وی گفت: در حوزه اراضی ملی و بستر رودخانه‌ها و بهداشت و سلامت و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی هم کارهای خوبی صورت گرفته و کارگاه‌های آموزشی که در طول این 4 ماه برگزار کرده‌ایم به اندازه 4 سال گذشته بوده است.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه از اقدامات دادستان سابق استان که به صورت میدانی در همه عرصه‌ها حضور داشته به خصوص در اغتشاشات اخیر قدردانی کرد.

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در ابتدا صحبت‌هایش به تشریح وضعیت امروز کشور پرداخت و ابراز کرد: تکریم ارباب رجوع؛ مردمی که صادقانه و مخلصانه حضور می یابند، انتظار دارند تکریم ظاهری بشوند و هم اجرای عدالت را در نیش قلم قاضی شاهد و ناظر باشند. تلاش کنیم دستگاه قضایی را آنگونه که رهبر بزرگ انقلاب و ریاست محترم قوه قضاییه مکرر گفته اند تحولی در دستگاه قضا متناسب با شرایط ایجاد شود؛ این تحول باید در بدنه دستگاه قضا ظهور و بروز پیدا کند.
وی تصریح کرد: تحول عنصری نیست که در جایی بگذاریم، اسمش را تحول بگذاریم و روز به روز زیارتش کنیم. انتظار بنده از همکاران و کارمندان بزرگوار این است که مردم این تحول را در روند قضایی و در برخورد و در رسیدگی های شما باید شاهد باشند. مردم لیاقت خیلی بیشتر از اینها را دارند.
حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: جناب دادستان و رئیس محترم دادگاه، به موجب قانون و ضابطین وظایف و مسئولیت هایی را عهده دار هستند شما به صراحت قانون رئیس ظابطین هستید. شما هم مسئول خود و هم مسئول زیردستان ظابط هستید. نظارت بر کار ظابط حتما باید وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: دادستان غیر از مسئولیت های قضایی مسئولیت های دیگری هم دارد، که خیلی فراتر از مسئولیت های دیگرش است و آن توجه به حقوق عامه است.
حجت الاسلام منتظری گریزی به مسائل انتخابات و انتخاب فردی شایسته برای ورود به مجلس گفت: ما مطمئنیم در اسفندماه که انتخابات مجلس شورای اسلامی است، قطعاً مردم عزیز ما بیش از سنوات گذشته در پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند و انتخابشان را افرادی قرار می‌دهند که هم رنگ و هم خوی شهید سلیمانی باشد.
حجت الاسلام منتظری تشریح کرد: عده‌ای سودجو و منفعت طلب به حریم منابع ملی، جنگل‌ها و جاهایی که متعلق به عامه مردم است دست اندازی می‌کنند، دستگاه قضایی باید این موارد را جزو مسائل روزمره بدانند و اطلاعات را از منابع مردمی بگیرند، ارتباطاتتان را با مردم قوی کنید و از هر جایی در خیابان و در اقشار و مکان‌های مختلف اطلاعات 
ممکن است جاهایی از دید منابع قضایی و نظامی و اطلاعاتی به دور باشد، ولی مردم می‌دانند و از مسائل خبر دارند. راه را باید برای گرفتن اطلاعات مردمی هموار کنیم. هر کسی که اطلاعاتی به دستگاه‌های نظامی و امنیتی بدهد باید او را مورد تشویق قرار داد.
بگیرید. در همین مدت اخیر توانسته‌ام از طریق اطلاعات مردمی سوژه‌هایی را پیدا کنم و به دادستان‌های مختلف استان‌ها انتقال بدهم و الحمدولله به نتایج خوبی داریم می‌رسیم.
دادستان کل کشور با تشویق دستگاه قضا به ایجاد ارتباط با مردم گفت: ممکن است جاهایی از دید منابع قضایی و نظامی و اطلاعاتی به دور باشد، ولی مردم می‌دانند و از مسائل خبر دارند. راه را باید برای گرفتن اطلاعات مردمی هموار کنیم. هر کسی که اطلاعاتی به دستگاه‌های نظامی و امنیتی بدهد باید او را مورد تشویق قرار داد.
وی در لزوم تعهد دستگاه قضا نسبت به مردمی که اطلاعاتی مهم در اختیار دستگاه قضا قرار می‌دهند گفت: در یکی از استان‌ها قضیه‌ای را پیگیری می‌کردم، فردی که اطلاعاتی در اختیار دستگاه قضا قرار داده، مورد تهدید قرار گرفته بود. و این نوید را دادیم که هر کسی که اطلاعاتی می‌دهد تحت آسیب و تهدید قرار بگیرد، در هر مقطع زمانی ما گریبان افراد تهدیدکننده را می‌گیریم و پیگیری می‌کنیم. کسانی که امروز اطلاعاتی درباره منافع عامه مردم می‌دهند باید مورد تشویق قرار بگیرند، چه اطلاعاتی از دستگاه‌های قوه مجریه بدهند و یا حتی از دستگاه قضایی باشد.
حجت الاسلام منتظریان با اشاره به واکنش دستگاه قضا در برابر برخی بی نظمی‌ها در جامعه گفت: جاهایی که قانون الزام کرده، استفاده می‌شود یا جاهایی که بازپرس، قاضی یا دادستان ناچار است که فردی را برای اینکه امنیت جامعه را آسیب نرساند دستش را از حضور در بین مردم کوتاه کند و او را در بازداشت نگه دارد. اینجا امنیت جامعه برای ما مهم است. جایی که کسی بخواهد امنیت جامعه را درخطراندازد یا جایی که قانون الزام به صدور قرار بازداشت کرده باشد، بازداشت موقت کنید، اما خیلی از این بازداشت‌های موقتی که در دادسراها شاهد هستیم ضرورتی ندارد و می‌توانند از قرارهای دیگری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

مدعی العموم یاسوج با حضور دادستان کشور معارفه شد


توصیه های انتخاباتی دادستان کل کشور/ دادستان وقت و بی وقت و همیشه باید در دسترس مردم باشد/ مردم از مسائل خبر دارند؛ راه را باید برای گرفتن اطلاعات مردمی هموار کنیم

حجت‌الاسلام  منتظری با بیان اینکه  ما در دستگاه قضا خط قرمزی برای کسی نداریم، و خط قرمز ما  در دستگاه قضایی پاکی و دوری از خطاست خاطرنشان کرد: اگر کسی در دستگاه قضایی چنین مواردی را قبول نداشته باشد به او می‌قبولانیم مگر می‌شود به این مردم خیانت کرد در قیامت چه جوابی باید داد؟ لذا قضات باید نسبت به اقدام و قلم خود پاسخگو باشند.
آیت الله منتظری ضمن آرزوی توفیق برای دادستان جدید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جناب آقای ملک حسینی از فردا که شما دادستان این استان خواهید شد، جمعه‌ها نیز باید سر کار باشید. شب، روز، دادستان وقت و بی وقت و همیشه باید در دسترس مردم باشد. یا در جلسه، در صحنه‌ای، پا پشت میز و ... باید مشغول به کار باشند. هر اتفاقی بیفتد دادستان باید در صحنه حضور بیابد.

یک جرم هم برای مدیرانی که باید تراز «حاج قاسم» باشند، زیاد است

در این آیین سید علی ملک‌حسینی دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  به سیاست‌های قوه قضاییه و احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در دادگستری حجم بالای پرونده‌هاست.
دادستان جدید مرکز استان ادامه داد: در خصوص پرونده‌های اداری از مدیران می‌خواهم که قوانین را بیشتر بررسی کنند و با حقوقی‌های خود هماهنگی بیشتری داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه کارمندان و مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که دچار مشکل نشوند، افزود: حتی یک جرم هم برای مدیران ما که مدیریت‌ها باید در تراز حاج قاسم سلیمانی باشد زیاد است.
این مسوول با تاکید بر این که مدیران باید نظارت کافی بر زیر مجموعه خود داشته باشند، اظهار کرد: اگر جرمی اتفاق می‌افتد یا به دلیل غفلت است و یا از روی عمد که این آخری از مصادیق مشارکت در جرم است و برخورد می‌کنیم و امیدواریم چنین مسائلی را در استان نداشته باشیم.
ملک‌حسینی با تاکید بر اینکه باید به دنبال انتخابات سالم و در فضای آرام باشیم این گونه گفت که با متخلفان انتخاباتی برخورد می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی ازدنا
Iran, Islamic Republic of
باآرزوی توفیق برای جناب آقای ملک حسینی،ایشان درمقطعی که مدیر دادگستری ودادستان دنابودند قاطع ،شجاع،مردم دار، صادق و خداترس بودندومردم شهرستان ازعملکردوی رضایت داشتند.همچنین حامی افراد مظلوم وضعیف بودند.
باآرزوی توفیق روز افزون برای همه قضات مؤمن،وانقلابی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1