تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۱۶۳۰۶
کبنا گزارش می‌دهد

یاسوج در سوگ «حاج قاسم»

۰
کبنا ؛اجتماع بزرگ عزاداران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت امروز ( 16 دی ماه 98) در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این اجتماع گفت: رضوان خدا بر روح پاک حاج قاسم و سلام خدا بر او و یاران شهیدش و سایر شهدای جنگ و مدافعان حرم.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مردم گفت: آیا می‌شود سلیمانی و ابومهدی و چنین مردانی را در آیات قرآن جست‌وجو کرد؟ بله می‌شود. در قرآن آمده اگر شما عقب بنشینید آینده از آن کسانی است که در مسیر دین و برکات دینی بمانند اگر کسی مردد شود خداوند کسانی را می‌آورد که خود آنها را دوست می‌دارد آنها تجلی ایمان و عمل صالح و طاهر هستند و خداوند طاهرین را دوست دارد آنها هم خدا را دوست می‌دارند.
وی بیان کرد: در وجود قاسم سلیمانی هم عمق معرفت به خدا وجود داشت چنین افرادی در میان جامعه صبور و با انسان‌های دیگر در تعامل هستند حس احترام مشترک دارند بر طبل نزاع در جامعه نمی‌کوبند و علیه هم تهمت روا نمی‌دارند.او می‌گفت چرا مرزبندی و چپ و راست می‌کنید. مرز بندی دشمنی با خدا است و دشمن آفرین است.
آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: انسانی که چنین است خدا با اوست و وحشت و خشمی در وجود او ایجاد می‌کند تا در میدان جنگ با دشمن اهل مبارزه و شورش باشد هر کسی که سلیمانی را شناخت گفت او با مردم مهربان بود اما در وجود او خشمی بر علیه دشمن وجود داشت.
نماینده سابق ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سلیمانی کارمندی در کرمان که وقتی شنید مهاباد درگیری است رفت تا روزی که در بغداد شهید شد انسان مجاهد انسان عزت و شرف است و جامعه‌ای که چنین مردانی داشته باشد عزیز و مقتدر می‌شود شاید مظلوم شود اما عزتش شکسته نمی‌شود، شاید تحریم شود اما ذلت نمی‌پذیرد و این رمز جامعه جهادگر و حضور انسانی مجاهد در جامعه است آیا از سلیمانی بزرگ چیزی جز این سراغ دارید؟
وی بیان کرد: روزی امیرالمومنین فرمود دیروز برادری داشتم اگر دو کار به او ارائه می‌شد آنکه سخت‌تر بود را انتخاب می‌کرد اینک اگر از مقام معظم رهبری معلم این شهید بپرسیم سلیمانی را توصیف کنید همان را خواهند گفت که جدش گفتند دیروز مرد، برادر، سرباز و عزیزی داشتم که هر چه سخت‌تر بود را می‌پذیرفت و این یعنی جهاد فی‌سبیل‌الله.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از ویژگی‌ها مردان مبارز این است که تشویق و تردیدها، تحریم‌ها و تمسخرها هرگز مسیر آنها را تغییر نمی‌دهد مردانه ایستاده‌اند هیچ کلمه‌ای از دوست و دشمن تردیدی در آنها ایجاد نمی‌کند و خوف در راه و مسیری که انتخاب کرده‌اند هم جایی ندارد و این عزمی است که خداوند به این سردار بزرگ، ابومهدی، شهید اورنگ و دیگر یاران شهیدشان داده است.
آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: امید پشت امید این جبهه با کشته‌ها محدود و کم نمی‌شود خدا می‌داند از این خون‌ها مردانی پای می‌گیرند و بی‌نهایت از این خون‌ها رشد می‌کنند و نه کشور ما بلکه جهانیان سلیمانی‌های دیگری به خود خواهند دید و این است برکت و اثر خون شهید. این شهید و همه شهیدان دیگر زنده هستند تا هدایت‌گری، مسیر و دغدغه‌شان ادامه پیدا کند و این سخن من نیست بلکه کلام قرآن است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خط شهادت خطی است که تا پایان فتنه‌ها، ظلم‌ها و استکبارها ادامه دارد در مکتب‌ها ما نمی‌جنگیم که در جنگ پیروز شویم بلکه می‌جنگیم که بر جنگ‌ها پیروز شویم و منتظر روزی هستیم که بشر جنگی نداشته باشد و این یعنی مسیر مقابله با فتنه است.
وی تصریح کرد: همیشه دشمن خیال کرده با کشتن انسانی به خط و رسم و جبهه او پایان می‌دهد اما قصه اسلام قصه بنی‌هاشم است. دشمنان پست بدانند امروز آغازی برای پایان کار و حضور آنها در منطقه است. امروز دیگر جبهه مقاومت منحصر به ایران و عراق تا سوریه نیست، جبهه مقاومت منحصر به یمن و لبنان و فاطمیون، زینبیون، بدریون، سدسیون، حوصیون و حزب‌الله هم نیست بلکه جبهه مقاومت فردا آفریقا، اروپا و کشور و قاره شما را هم فتح خواهد کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: مبادا دشمن ذهن ما را درگیر دو قطبی صلح و جنگ کند و وحدت و انسجامی که پس از خون این شهیدان ایجاد شده را بر هم بزند و نباید دوگانگی اصولگرا و اصلاح‌طلب ایجاد شود ملت باید هوشیار باشند و زیر سایه ولایت متحد و منسجم شوند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیامدیم تا افتخاری برای سلیمانی باشیم بلکه آمده‌ایم افتخارآفرینی کنیم و با این حضورمان انسانی سترگ را با اشک‌ها و قلب‌هایمان بدرقه کنیم و برای استمرار و تداوم جبهه مقاومت اعلام آمادگی کنیم.
ملک‌حسینی در پایان با اشاره به اینکه خون سردار سلیمانی و همرزمانش به حضور آمریکا در منطقه پایان می‌دهد گفت: شهادت این مرد بزرگ را به نبی مکرم اسلام، ولی عصر، رهبری، امام و همه ملت ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و همانطور که خون حججی به عمر داعش پایان داد خون سلیمانی به حضور معلمان داعش که آمریکایی‌ها هستند هم پایان می‌دهد.
---------------------------------------
عکس: سید امین صداقتی نیا
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1