تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۴۱۵۷۸۳
گزارشی از یک سفر یک‌روزه؛

فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی «سرتنگ لیراب» دیشموک / تصاویر

۱
کبنا ؛
(روز جمعه 29 آذرماه 98) وحید آهنگ مددکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک، طوبی درفش مسئول مووسسه خیریه آبشار عاطفه و سرکار خانم فرزانه پوریانی طلبه و فعال فرهنگی از روستای دور افتاده سرتنگ لیراب از توابع بخش دیشموک بازدید کردند.
روستای سرتنگ لیراب از توابع بخش دیشموک دارای 25 خانوار بوده و یک مدرسه ابتدایی بصورت کانکس را داراست که در فصول پاییز و زمستان از مسیر ارتباطی محروم و راه ارتباطی قطع می باشد که به همین دلیل از خدمات رسانی توسط دستگاهها محروم می شوند.
 
پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک روستا‌به‌روستا فعالیت می‌کند
وحید آهنگ مددکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک با بیان اینکه، این پایگاه بصورت روزانه و روستا‌به‌روستا فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در سفر به روستای دور افتاده و منطقه ی صعب العبور سرتنگ لیراب، با حضور  یک طلبه خانم و یک بهروز تلاش شد تا علاوه بر شناسایی موارد خطر در حوزه آسیبهای اجتماعی؛ آموزش های لازم به مردم ارائه شود.
آهنگ تصریح کرد: کارشناسان پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک همت کرده و از تعامل ویژه با مردم و مسئولان شبانه روز و مستمر درجریان مسائل و مشکلات منطقه باشند.
مددکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک بیان کرد: پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک براساس وظیفه کار شناسایی مناطق مختلف را در دستور کار قرار دارد و اگر موراد ضروری باشد سریعا به دستگاههای و مسئولان متولی معرفی که آسیب ها کنترل و منجر به بحران نشود.

عمده مشکلات مردم فقر و بیکاری است
آهنگ، با بیان اینکه؛  عمده مشکلات مردم بخش دیشموک از سر فقر و بیکاری و وضعیت سخت معیشت خانوارها می باشد، گفت: کمبود و حتی نبود امکانات رفاهی اولیه در شهر و حتی روستاهای بخش، مشکلات و آسیب ها را حادتر کرده است.
وی اذعان کرد: در این سفر یکروز و در هوای سرد بخش سردسری دیشموک تصمیم گرفتیم برای خدمت به مردم به منطقه ی دورفتاده ی سرتنگ لیراب که با فاصله ارتباطی حداقل4ساعت پیاده روی به دلیل نبود راه ارتباطی مطلوب، می باشد؛ عزیمت کنیم.
آهنگ با بیان اینکه، قطعاپایگاه خدمات اجتماعی دیشموک هر روز و شب روستا و روستا در جمع مردم حضور دارد، نوکری مردم را می کند و کوتاهی نخواهد کرد؛ خاطرنشان کرد: به کمک و تعامل با همه ی مردم شریف بخش دیشموک و مسئولان  تلاش خواهیم کرد که آسیب ها کاهش و بحرانی اتفاق نیافتد.
وی اضافه کرد: پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک در روستای سرتنگ و با همکای ویژه ی خانم درفش بهورز شبکه بهداشت کهگیلویه و دیشموک و خانم پوریانی طلبه و فعال فرهنگی بخش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی آموزش هایی ارائه و مشاوره های بصورت فرد-فرد داده شد.
خانم طوبی درفش مسئول مووسسه ابشار عاطفه های دیشموک از امام جمعه دیشموک تقدیر ویژه کرد  و گفت:حجت الاسلام راوند همیشه در کارهای خیر همرا و همیار هستند و با مووسسه همکاری دارند.
درفش اضافه کرد: توسط امام جمعه  به تعداد 25 خانوار لباس گرم تامین و توسط خیرین هم به تعداد همین خانوار کفش و لوازم تحریر تهیه و تحویل شد.
وی بیان کرد: امیدواریم از این به بعد هم  خیرین و امام جمعه ما را بیشتر یاری کنند .

تقدیر از کارشناسان پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک
درفش از خانم پوریانی و جمالی اعضای مووسسه آبشار عاطفه ها تقدیر و گفت: فعالیت رسانه ی فعال و محرومیت زدای خبر دیشموک و وحید اهنگ جوان فعال فرهنگی و اجتماعی بخش و مددکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک که ما همواره بدون مزد و منت درخدمت مردم کوشا هستند و یاری رسان مردم در انتقال صدای محرومان به مسئولان است، قابل تحسین و تقدیر ویژه می باشد.
خانم درفش در ادامه به همکاری با پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک در سفر یکروزه به روستای سرتنگ لیراب اشاره  و خاطرنشان کرد: به عنوان  بهورز شبکه بهداشت کهگیلویه و دیشموک در جهت همکاری با پایگاه خدمات اجتماعی درمورد اسیب های اجتماعی و روابط والدین با فرزندان و فرزندان با والدین و بحث های حوزه ازدواج و مشاوره در حوزه ی مسایل بهداشتی و اجتماعی و ارتباط اعضای خانواده و ارتباط دوستانه بین والدین و فرزان و جوانان و فرزندان جوان به مردم روستای سرتنگ لیراب آموزش و آگاهی رسانی شده است.
درفش اذعان کرد: باید روابط فرزندان و والدین با هم طوری باشد که  به راحتی بتوانند با والدین مشورت کنند.
بنا بر این گزارش، در این سفر و بازدید یکروزه همچنین خانم پوریانی از طلبه های فعال حوزه ی فرهنگی و اجتماعی  درحوزه اسیب های اجتماعی آموزش ها و مشاوره هایی به بانوان روستای ارائه دادند.
توسط خانم درفش زنان باردار راهنمایی و ارشاد که جهت مراقبت به خانه بهداشت لیراب مرجعه و کمبودها و مشکلات را با بهورز مربوطه درمیان بگذارند.
درفش اظهار کرد: مشکلات معیشتی شما را به مرکز بهداشت و ماما انتقال می دهم.
 
 گزارش تصویری بازدید و فعالیت مووسسه آبشار عاطفه ها و پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک در روستای «سرتنگ لیراب» را در ذیل مشاهده می نمایید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1