تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۴۱۵۶۰۴
در جمع دانشجویان مطرح شد

نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره حضور «وکیلی» در دانشگاه علوم پزشکی

۲
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با همراهی معاون سیاسی استانداری، مدیرکل سیاسی و انتخابات، مدیرکل حوزه استانداری و تعدادی از مسئولان با دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) دانشگاه یاسوج، میهمان دانشجویان این دانشگاه بود.
به گزارش کبنا، ظهر روز (24 آذر ماه 98) حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمان دانشجویان دانشگاه یاسوج بود و پیرامون صیانت از صندوق های رأی سخنرانی کرد.
در ابتدای این نشست که با موضوع «صیانت از صندوق‌های رأی» برگزار شد، دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) دانشگاه یاسوج با بر شمردن برخی تخلفات معمول خصوصاً در بحث خرید و فروش آرا در استان، خواستار تلاش برای مبارزه با چنین روندی شد.
عسکری با بیان این که جمعیت زیادی از استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: تعدادی از کاندیداها از فقر مردم سوء استفاده کرده و با تهدید این افراد به اخراج از حمایت نهاد مذکور، آن‌ها را وادار به رأی به کاندیدی خاص می‌کنند! که از استاندار می‌خواهیم در این زمینه راهکار ارائه دهد.
در ادامه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را پیرامون انتخابات مجلس کرد و گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی یک مزیت بسیار برجسته و ممتاز است و شما دانشجویان قطعاً اندیشمندانه این موضوع را پیگیری می‌کنید.
حسین کلانتری افزود: در جنس دانشجو آرمان خواهی وجود دارد، انقلابی گری وجود دارد که مناسب سن و جنس و موقعیت دانشجو است.
کلانتری با اشاره به سخن امام (ره) که دانشگاه را مبدأ تحول می‌دانست، اظهار داشت: اگر قرار است اتفاقی، توسعه‌ای و پیشرفتی رخ دهد، از دانشگاه شروع می‌شود.
وی به اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی در کلام رهبری اشاره کرد و گفت: دانشجو یک عنصر فعال سیاسی و اجتماعی است و امیدواریم کرسی‌های آزاد اندیشی در استان همانند سراسر کشور برگزار شود که جوانان ما آنچه را که به ذهنشان می‌رسد بیان کنند و پاسخ بگیرند.
کلانتری افزود: مطمئناً در بیان سؤال خیر است و اگر به اوایل انقلاب برگردیم می‌بینیم که استاد مطهری می‌گفت، مارکسیسم هم بیاید اندیشه‌اش را تبیین کند بعد پاسخش را خواهیم داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم این است که دانشجو سوالش را بپرسد و معلم، استاد و یا مسئول پاسخ قانع کننده به وی بدهد.
کلانتری ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها چه مستقیم و چه غیر مستقیم به انتخاب مردم واگذار می‌شود.
وی با اشاره به این نکته که گاهی نقش رأی مردم درست تبیین نمی‌شود، گفت: در قانون اساسی ما رأی مردم ملاک و تعیین کننده است اما گاهی الزامات آن به درستی مطرح نمی‌شود.
وی در خصوص جایگاه رأی مردم در نظام اسلامی گفت: رهبری این جایگاه را به حق ناس تعریف کرده است و یک جایکاه شرعی دارد و مسئولین پاسدار این جایگاه هستند.
کلانتری ادامه داد: گاهی دانشجو برای این جایگاه دغدغه دارد که تضمین آن از وظایف ما مسئولان و مجریان انتخابات است.
کلانتری با طرح این سؤال که آیا وظیفه دانشجو فقط دغدغه اجرای سالم انتخابات است گفت: مطمئناً اینگونه نیست و دانشجو در نوع انتخاب هم می‌تواند آگاهی بخشی کند.
وی با اشاره به صفاتی مانند غیرت و شجاعت مردم استان افزود: اکثریت مردم این استان صداقت و سلامت دارند هرچند یک استان قومیتی است که ضمن اینکه دارای مزیت‌هایی است اما آیا قوم من هر کسی با هر تخصصی یا نگاهی ارجح است؟ که از نگاه قران چنین چیزی نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دغدغه اجرای انتخابات از طرف دانشجویان اشاره کرد و گفت: ضمن احترام به عملکرد گذشتگان اما من و همکارانم تمام تجربه و امکانات خود را در جهت سلامت انتخابات با اجرای دقیق قانون به کار می‌گیریم.
وی سلامت اجرای انتخابات را ملزم به اجرای دقیق قانون دانست و اظهار داشت: جایگاه افراد مشخص است، اقدامات تخلف هم مطابق قانون تعریف می‌شود و روند اجرای دقیق آن مشخص است.
کلانتری ساز و کار برگزار کنندگان انتخابات را مردمی عنوان کرد و گفت: برابر قانون هیئت اجرایی را معتمدین از همه اقشار انتخاب می‌کنند و اعضای شعب اخذ رأی را هم همین افراد مشخص می‌کنند.
وی افزود: هیئت نظارت که از یک مسیر دیگر انتخاب می‌شوند که این افراد بر روند اجرای انتخابات نظارت می‌کنند و این یک نظارت کامل و خود کنترلی است چرا که از افراد، طوایف و گروه‌های سیاسی مختلف بر این روند نظارت صورت می‌گیرد.
کلانتری خود و تیم مدیریتی استانداری را در انتخابات را فرا قومیتی دانست و افزود: همه اعضای مرکزی ستاد انتخابات هیچ وابستگی قومیتی با کسی در این استان ندارد و در یک نشست با فرمانداران و بخشداران تضمین‌های لازم را گرفته‌ایم.
استاندار ادامه داد: اگر احیاناً تخلفی از سوی مجریان انتخابات صورت گرفت مطمئناً برخورد خواهد شد.
کلانتری گفت: به همه شما اطمینان می‌دهم، دنبال برگزاری یک انتخابات سالم، قانونمند، امانتدارانه و بی طرفانه هستیم، ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد حضور حداکثری با رقابت سالم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: برگزاری انتخابات یک جشن بزرگ و نمایش قدرت در زمانی است که با توطئه‌های درهم تنیده دشمنان مواجه هستیم.
وی ضمن حمایت از دولت گفت: گاهی رئیس جمهور نمی‌تواند از خود هم دفاع کند اما مهم تصمیماتی است که با اتخاذ آن‌ها از گردنه‌ها به سلامت عبور می‌کنیم.
کلانتری افزود: ساز و کار برگزاری انتخابات در این استان پوشیده نیست و هر گاه مدیری هم جایی تخلف کند حتماً برخورد می‌شود.
کلانتری در پایان گفت: از شما دانشجویان انتظار دارم که همکاری کنید شور و هیجان انتخاباتی باشد اما التهاب نباشد تنش نباشد.
بعد از صحبت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوبت به سئوالات دانشجویان رسید.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج خطاب به استاندار گفت: در باره معضلات، بیکاری، شرایط اقتصادی، سیل و ... که کمر مردم این استان را خم کرده است، چه پاسخی دارید؟ پاسخی از جنس صداقت. راستی آقای استاندار شما رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی بودید. در حال حاضر آیا شما از حمایت ایشان پشیمان شدید یا همچنان از او دفاع می‌کنید.
آقای کلانتری بارها از صیانت انتخابات مطالبی را مطرح کردید. همین الان توضیح دهید که چه برنامه‌ای برای صیانت از انتخابات دارید؟ چرا به نمایندگان اجازه غیرقانونی در انتصابات میدهید. شما به عنوان عضو شورای تأمین چه توضیحی در باره اتفاقات دانشگاه علوم پزشکی دارید؟ چقدر جلوی زمین‌ خواری‌ها را گرفتید؟ 
یکی از دانشجویان بحث چاه‌های نفت بهمئی را مطرح کرد و گفت: با وجود این همه چاه‌های نفت، هیچ کارخانه بزرگی در این شهرستان احداث نشده است.
دانشجو دیگری گفت: از آقای استاندار تشکر می‌کنم که متعلق به هیچ جناحی نیست. و امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد.
سایر دانشجویان هم مطالبی گوناگونی را مطرح کردند. بعضی از دانشجویان خواستار وقت صبح کردن، شدند، که با آنها مخالفت شد. تا دقایقی به دلیل بی نظمی در سالن جلسه به تعویق افتاد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سئوالات دانشجویان پاسخ دادند و گفت: آقای روحانی دانشمند است. 
او در باره حضور وکیلی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گریزی زد و گفت: یکی از تشکل‌های دانشجویی یکی از سخنرانان کشوری را به دانشگاه دعوت کرده بودند. او یک مهمان کشوری بود و مسئولیتش هم با آن تشکل دانشجویی است.
بی نظمی تا پایان جلسه وجود داشت و دو گروه دانشجویی پیرامون مسائل مختلف با هم بحث می‌کردند. حسین کلانتری خطاب به دانشجویان آداب برگزاری چنین نشست‌هایی را یادآوری کرد، و گفت: لازم است در چنین مجالسی هم حرمت خود را حفظ کنید و هم حرمت میهمان را!


حاشیه‌ها؛
*نشست با استقبال ضعیف دانشجویان همراه شد. در واقع تعداد زیادی از صندلی‌های سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج خالی بود.
* کلانتری اولین استانداری بود که در دانشگاه یاسوج سخنرانی کرد. و در بین دانشجویان حاضر شد.
* کلانتری گفت: من با پیامک یک دانشجو از تشکل انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) به این جلسه آمده ام.
*وی افزود: من دبیر انجمن اسلامی دانشگاه محل تحصیلم یودم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار نظارتتون بر شروع انتخابات خیلی ضعیف هست ما در شهر و روستاهای شاهد این قضیه تخلفات بعضی کاندیدها از جمله آقای// که از همین الان شروع کردن ودارند شناسنامه ها افراد ضعیف در روستا های دور پولی میخرند بعر روز انتخابات بین طرفدارنشون توزیع میکند وبه جاشون رای میدهند ...شام میدند .ارد در روستا ها توزیع میکنند توزیع پوشاک وخوراکی .....وخیلی تخلفات دیگر ...چرا جلوی این تخلفات گرفته نمیشود که دیگر خرید شناسنامه بابی شود برای دورهای دیگر ..خواهش میکم از شما که نظارت کنید بر روند انتخابات که این کاندیدها از همین حالا ۸ ملیارد برای خرید و جمع آوری ارا سوئ‌استفاده نکنند
Greece
فقط /!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایا صیانت از اراء با انتصاب مثلا /در دهدشت بعنوان بازرس فرماندار امکان پذیر هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قطعا پاسخ منفی خواهد بود!!!!!!!!!!!!
جناب استاندار جوجه ها را اخر پاییز میشمارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1