کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حواشی و متن و تصاویر سخنرانی محمد علی وکیلی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

تنش و بی‌نظمی در جلسه وکیلی / آیا وکیلی گزینه نهایی اصلاح طلبان می‌شود؟ / پلاکاردهای معنادار / آیا شرط وکیلی پذیرفته می‌شود / تصاویر کبنانیوز

24 آذر 1398 ساعت 3:15

محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران افزود: سال‌ها توازن منطقه‌ای به هم خورده و همین مسئله به نظر من عدالت را مخدوش کرده است. اگر یک بخشی از استان آباد شده، تاثیرش را بر مرکز استان بویراحمد و دنا گذاشته، لذا باید در توسعه نیروی انسانی عدالتی برقرار می‌کردیم و باید کاری کنیم که فرزندان این منطقه در جایگاه‌های مهم قرار بگیرند. کما اینکه این کار را هم انجام داده‌ایم. امروز اگر معروف شد که بنگاه‌ها و ستاد وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها در تهران و جاهای حساس، هر کدام تبدیل شده به شعبه‌ای از کهگیلویه و بویراحمد و یا نقطه‌ای از زاگرس شده به دلیل همین حمایت از فرزندان استان و منطقه است.


به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) محمد علی وکیلی نماینده تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سخنرانی کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شامگاه شنبه (23 آذر ماه 98) سخنرانی محمد علی وکیلی نماینده تهران با موضوع حکمرانی مطلوب و جایگاه مجلس در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی جنب انتقال خون برگزار شد.
در این نشست که با حضور پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونین وی و جمعی زیادی از احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب برگزار شد، وکیلی سخنرانی کرد و گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر خوشنام آقای یزدان پناه که در این مدت کوتاه منشأ تحولات و اقدامات عدالت خواهانه ای بودند، تشکر می‌کنم. همچنین از انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) که میزبان من بودند، تشکر می‌کنم، آن‌ها را تشویق کنید [تشویق حضار].
وکیلی در ادامه گفت: در این مدت اخیر 20 دانشگاه در سطح کشور از من برای حضور در انتخابات مجلس دعوت کردند و تنها یک تشکل دانشجویی اصلاح طلب از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از من دعوت کرده است و مابقی تشکل‌های دیگر یعنی بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل و تشکل‌های اصولگرایی بودند و برای من اصلاح طلب این جای تعجب بود.
 آیا در دولت آقای روحانی در دانشگاه‌های ما، حرکت‌های اصلاح طلبانه اینچنین پرهزینه شده‌اند. که من اصلاح طلب باید به دعوت از تشکل‌های اصولگرایی دعوت شوم.
*وکیلی همچنین از گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که کمک کردند که این جلسه بدون تنش برگزار شود.
وکیلی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: دو هزار نفر از فرزندان استان و حوزه بویراحمد را در تهران به کار گرفته‌ام. من از آقای غریب پور هم تشکر می‌کنیم که زمینه این کارها را نیز فراهم کردند.
او گفت: مجلس فعلی در رأس امور نیست. حکمرانی خوب از یک مجلس کارآمد میسور است.
محمد علی وکیلی نماینده تهران در ادامه حرف‌های را در باره عزت بویراحمد هم زد و گفت: بویراحمد همیشه منشأ عزت خواهی بوده است.
وی افزود: سال‌ها توازن منطقه‌ای به هم خورده و همین مسئله به نظر من عدالت را مخدوش کرده است. اگر یک بخشی از استان آباد شده، تاثیرش را بر مرکز استان بویراحمد و دنا گذاشته، لذا باید در توسعه نیروی انسانی عدالتی برقرار می‌کردیم و باید کاری کنیم که فرزندان این منطقه در جایگاه‌های مهم قرار بگیرند. کما اینکه این کار را هم انجام داده‌ایم. امروز اگر معروف شد که بنگاه‌ها و ستاد وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها در تهران و جاهای حساس، هر کدام تبدیل شده به شعبه‌ای از کهگیلویه و بویراحمد و یا نقطه‌ای از زاگرس شده به دلیل همین حمایت از فرزندان استان و منطقه است.
وکیلی این نکته را هم گفت: که من والله با اشک ثبت نام کردم.
او گفت: من به وزیر نفت گفتم در منطقه یاسوج [پارک جنگلی] سرمایه گذاری کند و او را به این کار تشویق کردم.
وکیلی بیان کرد: من به دفاع از زاگرس مشهورم و برای دفاع از زاگرس از هیچ کس اجازه نگرفته‌ام و نمی‌گیرم.
او در ادامه به گفت: من از مجلس انتقاد دارم به این دلیل که ساختار مجلس ما، نخبه گرایی نیست. اما متأسفانه آدم‌هایی که فاتحه خوانی بیشتر می‌روند، این‌ها شانس رأی بیشتری دارند و این ظلم به ملت و مجلس است. مجلس باید محل حضور مدرس‌ها باشد.
وکیلی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت مجلس دهم بر عهده کسی نیست چرا که سه جریان سیاسی در این مجلس با هم فعالیت می‌کردند و هر سه جریان باهم برابر بودند. مجلس دهم، مجلس خنثی بود.
وی ادامه داد: آدم بی هویت و بی شناسنامه و خنثی انتخاب نکنید. مجلس باید رنگ داشته باشد.
وکیلی ادامه داد: می گویند من باید برگردم به استان. اگر بنا باشد به استان برگردم، آرزو دارم، این توان‌هایم تجمیع شود برای خدمت به زادگاهم. من معروف به مرد مناظره هستم. تنها کسی که در تلویزیون، دانشگاه، رسانه همواره پای ثابت مناظره‌ها بودم. از گفتن حقایق هیچ ابایی نداشتم.
وکیلی که قبلاً کبنا را بولتن نامیده بود، در این جلسه هم گفت: بعضی رسانه‌های ما شبه بولتن هستند که برای نسبت‌های ناصواب به فرزندان استان هیچ ابایی ندارند. نخبه کشی و فرزند کشی در بویراحمد باب شده و این بسیار خطرناک است. رسانه‌ها کارکردش حقیقت گویی است. رسانه‌های که دست به تخریب فرزندان این استان می زند و عرصه را بر فرزندان این استان تنگ کنند، خیانت می‌کنند و این اسمش خدمت نیست.
وکیلی گفت: وضعیت بویراحمد نیازمند اجماع نیروهای دلسوز و نخبه از همه جریان‌ها است.
او که به صورت ضمنی برای کاندیداتوری حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اعلام آمادگی کرده بود، گفت: اگر من بتوانم برای مردم کاری، کارستان کنم، بنده حاضرم تهران را برای زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است. من از شکست نمی‌ترسم. من اگر می‌ترسیدم عمرم را صرف سیاست نمی‌کردم. من نمی‌توانم مبارز به طلبم. من همین رسم موجود که طایفه را مقابل طایفه، پدر را مقابل پسر و برادر را مقابل برادر قرار می‌دهد، نمی‌پسندم.
وکیلی تصریح کرد: اگر نخبگان ما جمع بندی‌شان این شد که من می‌توانم گره‌ای باز کنم. ترجیحم این است که این چند صبا در خدمت زادگاهم باشم.
 
وکیلی:  من از غریب‌پور تشکر می‌کنم / من زنگنه را به سرمایه گذاری در یاسوج تشویق کردم / من از ریشه بلوطم / استیضاح روحانی دردی را دوا نمی‌کند / صدای اعتراض مردم را به درستی بشنوید

وکیلی: حاضرم تهران را با زیلایی عوض کنم، اما شرطش اجماع نخبگان است / این فرزند کشی و نخبه کشی که در بویراحمد باب شده بسیار خطرناک است

وکیلی می‌آید / اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا بر سر دو راهی

به گزارش کبنا، سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پر از جمعیت بود. اکثر چهره‌های سیاسی اصلاح طلب در این سالن حاضر بودند. سید رضا عسکری، عارفی نژاد، هدایت اکبری، قاسم یزدانی و دیگر چهره‌های سیاسی اصلاح طلب، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان آمده بودند. هواداران بهرامی درلابه لای جمعیت نیز پیدا بودند.
پلاکاردهای با عنوان، «بویراحمد مرد سیاست می‌خواهد»، «خروجی شورای هماهنگی اصلاح طلبان باید مرد میدان باشد» ... در دست بعضی از حاضرین در جلسه بود.
به گزارش کبنا، بعد از اظهارات وکیلی دانشجویان سئوالات خودشان را پیرامون صحبت‌های نماینده تهران ارائه دهند. دانشجویان از فرزندان وکیلی، سخنگو بودن وکیلی در دولت روحانی، گران شدن بنزین، لیست امید، دادن میلیاردها تومان پول برای ورود به لیست امید از سوی وکیلی و... سئوال کردند. که وکیلی جواب همه سئوالات را داد.
دانشجویان از همان ابتدای جلسه از اینکه جلسه از دانشجویی بودن خارج شده، گلایه و اعتراض کردند. که وکیلی در پاسخ به اعتراض آنها گفت: پچ پچ کردن در شأن دانشگاه نیست.
مسیحی نماینده‌ی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به وکیلی گفت: ما انقلابی هستیم و هیچ نسبتی با حامیان سرانه فتنه نداریم.
وی ادامه داد: آقای وکیلی شما که می‌گوید، من دست آویز هیچ جریانی نبودم، شما سخنگوی ستاد آقای روحانی بود که این وضعیت گرانی بنزین و شرایط اقتصادی است. و به این بدبختی افتادیم. چرا مردم به هوش نیستید. آقای وکیلی شما تمام وجه سیاسی‌تان را مدیون آقای هاشمی رفسنجانی هستید. شما دستآویز آقای هاشمی بودید.
بعد از این صحبت‌های دانشجو سر و صدا زیادی در سالن بلند شد. هواداران وکیلی با بیان اینکه بیا پایین و شلوغی زیاد دقایقی باعث بی نظمی جلسه شدند.
وکیلی گفت: هر دانشجو که بیاید، اینجا صحبت کند، لطفاً دوست اجازه بدهند تا حرف هایشان را بزنند، من گوشم با این صحبت ها آشنا است.
او این را هم گفت: اگر این بی نظمی ها ادامه پیدا کند، جلسه را ترک می کنم.
وکیلی همچنین در پاسخ به سئوالی دانشجویی در باره سقوط هواپیما و استیضاح وزیر راه و کار هم توضیحاتی داد و گفت: من لیدر استیضاح وزیر کار آقای ربیعی بودم و آقای تاجگردون لیدر استیضاح آقای اخوندی بود که نهایتاً هر چه من کردم و حتی گریه کردم. فایده نداشت.
بعد از اتمام جلسه، محمد علی وکیلی با دانشجویان منتقد، دقایقی صحبت کرد. بعضی از افراد که دانشجو هم نبودند، به سمت دانشجویان منتقد وکیلی رفتند که با دخالت‌های پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آنها از محل حضور دانشجویان رفتند.
برخی از برادران و فرزندان وکیلی نیز در این جلسه حضور داشتند.

به گزارش کبنا، همانطوری که در تحلیل‌ها آمده، این احتمال دارد که «محمد علی وکیلی» با توجه به اینکه خود هم به صراحت اعلام کرده و هم شرطش را گفته مبنی بر اینکه «اگر از من بخواهند به استان بیایم، تهران را با زیلایی عوض می‌کنم، به شرط اجماع همه نخبگان و جریان اصلاح طلبی.»  به نظر می‌آید این صحبت‌های وکیلی مورد تایید شورای هماهنگی اصلاح طلبان هم قرار بگیرد، چرا که امروز به جزء سید رضاتوفیقی و سید باقر موسوی جهان آباد، تقریباً اکثریت اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان حضور داشتند. البته این حرف فقط یک احتمال است. بهرامی، رمضانی و حتی زارع طرفداران پر و پا قرصی در بین جریان اصلاحات دارند و متقاعد کردن همه آنها بر روی وکیلی کار آسانی نیست. به نظر می‌آید، حرف آخر را در این زمینه سید باقر موسوی جهان آباد می‌زند. چیزی که بعضی از جوانان اصلاح طلب با آن مخالفت هستند. باید بعد از احراز صلاحیت‌ها منتظر بمانیم.


کد مطلب: 415573

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/415573/2/تنش-بی-نظمی-جلسه-وکیلی-آیا-گزینه-نهایی-اصلاح-طلبان-می-شود-پلاکاردهای-معنادار-شرط-پذیرفته-تصاویر-کبنانیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1