تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۴۱۵۵۰۴
در سفر معاون امور عمرانی وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تعجب استاندار از نیروهای بدون چارت در شهرداری‌ها / ایستگاه‌های آتش‌نشانی یاسوج استاندارد نیستند / شهرداری‌ها تجهیزات و امکانات ندارند

۰
کبنا ؛ معاون امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. او علاوه بر نشست با مدیران و شهرداران استان از پروژه‌های یاسوج نیز بازدید کرد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه بررسی مسائل عمران شهری و روستایی استان با حضور معاون عمرانی وزیر، گفت: شهرداران باید با ایده و طرح نو به دنبال درآمد زایی و ایجاد درآمد پایدار و اشتغال باشند و از اقدامات آنها در این راستا به خوبی حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
وی اظهار داشت: شهرداری‌ها با کمک ظرفیت قانونی، اختیارات و ظرفیت‌هایی که در حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور وجود دارد حمایت می‌شوند و توجه ویژه‌ای که حوزه عمرانی این وزارتخانه به استان دارد می‌تواند تحولی را در حوزه عمران شهری استان کلید بزند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی با بهره چهار درصد به ۱۵ شهرداری در استان خبر داد وافزود: هر شهرداری که با ایده نو طرحی اقتصادی و درآمد زا داشته باشد می‌تواند تا ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد دریافت کند.
کلانتری تصریح کرد: همچنین برای توانمند سازی شهرداری‌ها به سه شهرداری استان تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال جهت ایجاد سه طرح درآمد زا تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.
استاندار به ورود و استفاده از توانمندی بخش خصوصی با تعریف طرح‌های جدید در جهت درآمدزایی شهرداری‌ها و ایجاد تحول در این حوزه تاکید کرد و افزود: به طرح مشترک همه شهرداران با ارشاد اسلامی برای ایجاد سالن‌ها فرهنگی چند منظور حمایت می‌کنیم.
کلانتری با اشاره به فاصله زیاد برخورداری استان‌های همجوار نسبت به این استان گفت: می‌طلبد که حمایت ویژه‌ای به بخش عمران شهری و روستایی در حوزه کاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: هرچند که باید تلاش کنیم روی پای خودمان بمانیم و با برنامه ریزی از داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم اما به جد نیازمند کمک‌های فکری، مالی و فنی در حوزه عمران شهری و روستایی از مرکز کشور هستم.
کلانتری به موضوع سامان دهی نیروهای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و به سامانه پایش تصویری شهرها بخصوص یاسوج جهت هوشمند سازی و کاهش ترافیک و همچنین به مسئله تجهیزات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و موضوع آتش نشانی‌های استان تاکید کرد.
 
کمک به پروژه‌های زود بازده و کم هزینه شهرداری‌ها
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این نشست گفت: در راستای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار کمک به طرح‌ها و پروژه‌های زود بازده و کم هزینه شهرداری‌ها تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.
مهدی جمالی نژاد افزود: شهرداری‌هایی که در پی جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی در ایجاد درآمد زایی پایدار و اشتغال باشند با جدیت حمایت می‌شوند.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه، توسعه زیرساخت شهرها با کمک‌های فنی و اعتباری دولت ایجاد نخواهد شد مگربا حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران تاکید کرد: باید با نگاه نو و ایده‌های خلاقانه در عرصه اداره امور شهری گام بردارید و در این جهت هم حمایت جدی می‌شوید.
جمالی نژاد تاکید کرد: باید شهرداری‌ها با دادن امتیاز ویژه به بخش خصوصی و سرمایه گذاران وارد عرصه درآمدزایی شوند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تسهیل در روند قانونی کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و گفت: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال شاهد تبصره‌ها و مواد قانونی و احیای برخی از احکام در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بودیم که زمینه را برای کمک به اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به گذشته ایجاد کرده است.
مهدی جمالی نژاد تصریح کرد: برای هر گونه کمک همه جانبه به طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری‌های این استان آمادگی کامل داریم ولی به شرطی که این طرح‌ها با ایده‌های نو، رویکرد خلاقانه و فناورانه باشند.
معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه، دولت به روستاه ها به عنوان محور توسعه نگاه ویژه دارد به خصوص در این استان که بیش از ۴۰ درصد جمعیت در بافت روستایی هستند افزود: دولت با تقویت دهیاران و توسعه کار و کارآفرینی به برنامه‌ها و اهداف سازندگی، توسعه‌ای نسبت به جمعیت، پراکندگی و کمتر برخورداری استان نگاه ویژه‌تر و تلاشی جدی‌تر دارد.
جلسه با شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از برنامه‌های سفر جمالی‌نژاد به این استان بود.
به‌کارگیری‌های بی حساب و کتاب در شهرداری‌ها 
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
در شست شهرداران و دهیاران کهگیلویه  و بویراحمد با «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران شهری و روستایی وزیر کشور، اظهار داشت: تعداد زیادی نیرو بدون رعایت قانون و ضابطه و در واقع بی حساب و کتاب به بدنه شهرداری در گذشته متحمل شده‌اند که هم اکنون مشکلاتی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم بگویم اعضای شوراها در بکارگیری‌ این افراد دخیل بوده‌اند ولی مانده‌ام چگونه بدون چارت بکار گرفته شدند، عنوان کرد: جالب است در این استخدام‌ها قانون رعایت نشده و هم اکنون نیز برای دریافت حقوق تجمع می‌کنند.
کلانتری خواستار ساماندهی نیروهای انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد و افزود: انتظار می‌رود سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای رفع مشکل دهیاران و برخی نیروهای شهرداری‌ها تدابیر لازم را بیندیشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مجموعه مسئولان و متولیان امر عمران شهری و روستایی با استفاده از ظرفیت قانون بودجه و منابع متمرکز نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود محرومیت‌ تاریخی داشته باشند تا سرعت توسعه در این دیار بیش از پیش شود.
کلانتری تجهیزات و ماشین آلات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را فرسود دانست و گفت: نمی‌خواهم بگویم مسئولان گذشته کاری نکردند و البته از ماها بیشتر فعالیت انجام گرفته ولی فعلا اوضاع اینگونه است و در واقع ماشین آلات موجود زیبنده نیست.
وی خواستار کمک سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  در راستای راه اندازی سامانه پایش تصویری شد و ادامه داد: فاصله توسعه از مناطق برخوردار و کمتر برخوردار درست است 4  کلمه است ولی در اعتبارات و تخصیص‌ها باید به صورت ویژه دیده شود زیرا عمق محرومیت و نداری بین همین 4 کلمه بسیار زیاد است.
کلانتری خواستار ارائه کمک‌های فکری و مشاوره‌ای به شهرداران و دهیاران شد و افزود: یاسوج با این همه مناطق بکر و طبیعی را خدا پایتخت طبیعت کرد و کسی برای این شهر کاری انجام نداده و در استانی که 8 درصد آب کشور را تامین می‌کند مردم از چاه‌های آب استفاده می‌کنند و اگر سال گذشته بارش باران نداشتیم در تامین آب با مشکل جدی روبه‌رو بودیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهرداران 17 گانه استان گفت: 15 شهرداری 15 پروژه تا سقف 5 میلیارد تومان با تسهیلات 4 درصد و 3 پروژه هم تا سقف 10 میلیارد تومان تعریف کنند.
مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها بعد از ۳۷ سال هفته آینده در در مجلس نهایی و تمام می‌شود.
 جمالی‌نژاد اظهار داشت:سال 62 شهرداری‌ها را خودکفا اعلام کردندو قرار بود 6 ماه لایحه تنطیم  و در واقع جایگزین درآمدهای دولتی شود شد ولی این آرزوی شهرداری‌ها 37 سال به طول انجامید.
وی با اشاره به اینکه این لایحه تصویب شده و هفته آینده در مجلس تمام می‌شود، عنوان کرد: بدون شک شاهد انقلابی در شهرداری‌های خواهیم بود به گونه‌ای که  در بسیاری از بخش‌ها از جمله عوارض نوسازی و درآمد مستمر شهرداری‌ها شاهد تغییرات جدی هستیم.
جمالی‌نژاد ابراز کرد: سال گذشته تبصره دو ماده 39 به عنوان اصل درآمد سازمان شهرداری را به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دادند که به همین دلیل مشکلات مالی فراوانی داشتیم ولی در بودجه 98 مجدد به سازمان همیاری شهرداری‌ها برگشت خورد.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه برای اولین بار کمک به سامانه پسماندهای عادی با مشارکت بخش خصوصی تصویب شد، ادامه داد: پایگاه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.
جمالی‌نژاد بیان کرد:شهرداری‌ها یک نهاد مستقل عمومی غیردولتی هستند که دولتی شدن آن‌ها در واقع انعطاف و سرعت را از آن‌ها می‌گیرد و امسال از طریق تبصره دو ماده 39 و 58 می‌تواینم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کنیم.
وی تاکید کرد: شهرداری‌هایی که پروژه خوب درآمد زا، کم هزینه و زود بازده تعریف کننند تسهیلات لازم تا 5 میلیارد تومان به ان‌ها پرداخت می‌شود و در این زمینه نهایت همکاری را داریم.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه 1300 شهرداری و 37 هزار دهیاری در کشور داریم، خاطرنشان کرد: در بحث کمک‌های متعدد از جمله ماشین آلات امکان دیده شدن این همه شهرداری و دهیاری وجود ندارد ولی قول می‌دهیم شهرهای کمتر برخوردار در اولویت باشند.
وی اظهار داشت: برخی شهرهای کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ندارند که طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت فرهنگ و ارشاد، برای شهرهای فاقد سالن سینما و تئاتر یک سالن چمد منظوره پیش بینی کرده که هزینه مورد نظر توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری مورد نظر تامین می‌شود.
جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه قیر برای توزیع بین شهرداری‌ها دیگر نداریم ولی پول معادل را پرداخت می‌کنیم، افزود: 340 میلیارد به جای قیر بزودی بین شهرداری‌ها در روزهای آینده توزیع می‌شود.
معاون عمرانی وزیر کشور تلفات جاده‌ای را در کشور وحشتناک دانست و گفت: 17500 نفر تلفات جاده‌ای داشتیم که همچون این بوده که 300 هواپیما سقوط کند ولی با این حال صدای کسی در نیامده است.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه خیلی از جاده‌های کشور شرایط خاص دارند و باید همه کمک کنیم، ابراز کرد: طبق تفاهم منعقد شده با سازمان راهداری نقاظ حادثه خیز با اولویت خطرسازها ساماندهی و اصلاح می‌شوند و انتظار می‌رود ایمنی جاده‌ها در دستور کار مسئولان استانی باشد و به نوعی شورای ترافیک را با حساسیت پیگیری کنند.
روستای فاقد دهیاری شهرستان بویراحمد کمبود اعتبار عمرانی دارند
فرماندار بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ۶۰۰ روستا در این شهرستان داریم، گفت: از این تعداد ۳۶۰ روستا فاقد دهیاری بوده که در زمینه اعتبارات با مشکل روبه‌رو هستند.
شاهرخ کناری اظهار داشت: 600 روستا در شهرستان بویراحمد داریم که از این تعداد 360 روستا فاقد دهیاری بوده و سالانه با وجود بیش از 45 هزار جمعیت عشایری تنها 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده بهره مند می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه 20 میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده برای 360 روستای فاقد دهیاری و بیش از 45 هزار جمعیت عشایری راه به جایی نمی‌برد، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند تا شاهد توازن در ارائه خدمات زیرساختی ـ عمرانی به روستاها باشیم.
کناری یکی از مهمترین دغدغه کنونی خود را امنیت شغلی دهیاران دانست و افزود: واقعیت امر به دلیل نبود امنیت شغلی برخی دهیاران آن گونه که باید و شاید پای کار نیستند و در واقع باید برای رفع این مشکل تدبیری کرد تا در جایگاه بازوی دولت بتوانند خدمات لازم را ارائه کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر یاسوج از بسیاری از امکانات و تجهیزات لازم بی‌بهره هستند و در واقع تمام ایستگاه‌های شهر با هم یک ایستگاه استاندارد نمی‌شوند.
کناری با اشاره به اینکه جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد به نوعی دوبرابر میانگین کشوری است، ادامه داد: راه حل نهایی مسئله بیکاری درشهرها بدون شک بهبود محیط روستایی است که باید برای مهاجرت معکوس فکری به حال روستاها کرد
وی تصریح کرد: فصل عمران شهری و روستایی جزو اولویت‌های استاندار بوده و اما شهرداری‌های استان متکی به کمک دولت و درآمدهای ناپایدار هستند و البته در لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها  بر روی منابع جدید درآمد و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات جاری شهرداری‌ها تاکید شده است.
کناری اعتبارات 200 میلیارد ریالی بازآفرینی شهری یاسوج با توجه به جمعیت بیش از 100 هزار نفری حاشیه شهر را ناچیز دانست و افزود: این شهر با توجه به گردشگرپذیر بودن در برخی زمان‌های خاص سال از جمله عید فطر شاهد حضور 500 هزار مسافر و گردشگر است ولی ریالی برای شهرداری درآمد ندارد و بلکه باید هزینه‌‌های را متحمل شود.
وی وضعیت ناوگان عمومی شهری را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای تامین اتوبوس مورد نیاز دانشگاه‌ها نیز با مشکل روبه‌رو بودیم که انتظار می‌رود برای شهرهای که واگن و ریل تعریف می‌شود تعدادی از اتوبوس‌های آن شهر را به یاسوج اختصاص دهند.










بازدید معاون وزیر کشور از پروژه‌های عمرانی شهرداری یاسوج

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همراهی مسئولان از پروژه‌های عمرانی یاسوج بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه‌های عمرانی شهرداری یاسوج

معاون وزیر کشور به همراه معاون امور عمرانی استاندار، شهردار یاسوج و سایر مسوولان استان از چند پروژه شهرداری یاسوج بازدید کردند.
مهدی جمالی‌نژاد ابتدا از سایت محل دفن زباله یاسوج در منطقه دوپشته دشت‌روم بازدید و از نزدیک در جریان روند احداث این سایت قرار گرفت.
وی سپس از پل سوم بشار بازدید کرد و در آخر از طرح ۴۵ متری بنسنجان بازدید کرد و در جریان ۸۵ درصدی که در این منطقه با تعامل با مردم آزاد شد.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا اینا فقط از تعدیل نیرو در دانشگاه یاسوج و علوم پزشکی افتخار میکنن جناب استاندار چرا سراغ همین شهرداری نمیرید که تو این دوسال چند نیرو واردش شدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1