تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۱۵۴۸۱
نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از مسئولان؛

مدیران خاموش و بازار رها شده یاسوج / تصاویر

۰
کبنا ؛بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از نستهن مقدم شهردار یاسوج، سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات استان برای حضور در این نشست مطالبه‌گری دعوت به عمل آورده بود که تنها مدیرکل تعزیرات در این نشست حضور پیدا کرد.
بنابر این گزارش، در این نشست مسئولان حضور پیدا نکردند و همین مسئله سبب نگرانی دانشجویان قرار گرفت. براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مدیری بود که پاسخگوی دانشجویان بود و جمعی از دانشجویان از صالحی به خاطر حضورش قدردانی کردند.
یکی از دانشجویان با انتقاد شدید از نستهن مقدم شهردار یاسوج و سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان که در این نشست حاضر نشده بودند، اظهار کرد: چنین مدیرانی مسوولیت ناپذیر هستند.
این دانشجو در ادامه با قدردانی از مهرداد کرمی دادستان مرکز استان به دلیل پی‌گیری برخی از موضوعات مثل موضوع پتروشیمی سقاوه و ارائه دادخواست و کیفرخواست برای این واحد و همچنین کارخانه قند یاسوج اظهار کرد: چرا باید دادستان دادخواست صادر کند اما دادگاه با ادله دادستان مخالفت کند.
این دانشجو با انتقاد از عملکرد شهردار یاسوج اظهار کرد: قرار بود جمعه بازار یاسوج ساماندهی شود ولی 6 ماه گذشته و خبری نیست درد ما این است که مدیران بی مسئولیت هستند.
این دانشجو مدیرکل تعزیرات حکومتی استان را هم از تیغ انتقادات خود در امان نگذاشت و گفت: چرا باید بازار استان این قدر لجام گسیخته باشد یا نظارت ندارید و یا شایستگی ندارید یا که دست به یکی کرده‌اید!.
وی از مدیرکل تعزیرات استان پرسید چرا باید در شهر یاسوج 2 مغازه کنار همدیگر یک جنس را با یک مارک مشخص با دو قیمت به فروش برسانند و شما خاموش باشید و اقدامی نکنید.
صالحی مدیرکل تعزیرات بعد از سخنان این دانشجو گفت که ما هم از جنس خود شما هستیم شما دانشجویان هم در بحث افزایش قیمت‌ها باید مطالبه‌گری داشته باشید.
وی گفت: یکی از مشکلات این است که قیمت‌ها را بر اساس آنالیز و کار کارشناسی قیمت‌گذاری نمی‌کنند و اگر برخی کالاها زیر قیمت فروخته می‌شود به دلیل آنالیز غیر صحیح است.
مدیرکل تعزیرات استان در توضیح و تکمیل گفته‌های خود در مورد دلیل تفاوت قیمت‌ها از این مغازه به آن مغازه گفت: برخی از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای کالا را به تعداد زیاد می‌خرند و ممکن است که برای هر کالایی حتی تا 10 هزار تومان زیر قیمت به آن‌ها تخفیف داده شود اما برخی مغازه‌های کوچک همان جنس را به دلیل این که تعداد کمی از آن را می‌خرند گران‌تر خریداری می‌کنند و همین موجب تفاوت قیمت میان 2 فروشگاه و مغازه می‌شود.
وی به اقداماتی که تاکنون تعزیرات حکومتی استان برای رصد بازار انجام داده اشاره کرد و گفت: از 25 آبان ماه تاکنون گشت‌های ما چند برابر شده و تعطیلی نداشته‌ایم و مرخصی هم در کار نبوده است و همه تیم‌ها صبح و عصر در بازار هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه قیمت‌های سایر استان‌ها را با قیمت در استان خودمان مقایسه کنید گفت: در 5 ماه اخیر که در خدمت شما هستیم وضعیت بازار را نسبت به گذشته مقایسه کنید.
دانشجویی دیگر با انتقاد از وضعیت نایاب شدن برخی کالاها مثل کپسول گاز گفت: به مناطق عشایری سری بزنید تا مشکل تهیه کپسول گاز را در این مناطق ببینید.
مدیرکل تعزیرات استان هم گفت: بعد از گران شدن بنزین فشار زیادی روی مردم آمد و مشکلات زیادی ایجاد شد که یکی از آن‌ها مربوط به سهمیه تاکسی‌ها بود خیلی از خودروها در استان اصلا سهمیه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده مثل خط یاسوج-پاتاوه که سهمیه یک عدد تاکسی هم برای این خط در نظر گرفته نشده است.
صالحی ادامه داد: بسیاری از خودروها مجبور به استفاده از ال‌پی‌جی هستند و همین در نایاب و کمیاب شدن کپسول گاز اثر گذاشته است.
دانشجوی دیگری به وضعیت قاچاق کالا در استان و عدم برخورد با آن گلایه کرد که مدیرکل تعزیرات استان گفت: یکی از مشکلات ما در استان این است که مردم برای مقابله با قاچاق همراهی و همکاری نمی‌کنند.
وی به پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی استان از 25 آبان تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت 64 پرونده قاچاق داشتیم که تعداد 102 پرونده وارد شد و منجر به صدور رای برای 84 پرونده گردید و ارزش ریالی آن 47 میلیارد ریال است.
برخی دانشجویان هم از تعزیرات حکومتی استان انتقاد داشتند که چرا به گران فروشی و کم فروشی و سایر تخلفات بازار برخورد نمی‌کند که مدیرکل تعزیرات استان گفت: بحث تنظیم بازار بر عهده ما نیست بلکه بر عهده اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت است ما نهاد رسیدگی کننده هستیم و به عنوان تنها یک عضو در این ستاد حضور داریم.
دانشجویان در ادامه باز هم از نیامدن مسوولان دیگر به این نشست گلایه کردند  یکی از آن‌ها گفت: مسوولانی ترسو در کشور و در استان داریم.
یکی از دانشجویان با اشاره به این که چند شب پیش به خانه یک شهید در منطقه پریکدان یاسوج سری زدیم که از سوز سرما به خود می‌لرزیدند گفت: آن‌ها می گفتند که به غیر از گاز که خودمان را گرم کنیم چیز دیگری از مسوولان نمی‌خواهیم هیزم هم که از جنگل بیاوریم اجازه نمی‌دهند.

   

فیلم مطالبه‌گری دختر دانشجو در نشست پرسشگری و مطالبه‌گری از مسئولان دعوت شده به این نشست
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1