تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۱۵۴۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

اختتامیه نمایشگاه علم و فناوری یاسوج / کنایه سنگین «هاشمی‌» به دانشگاه‌ها؛ جای خالی‌تان احساس نشد / تمجید استاندار از رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛اختتامیه نمایشگاه علم و فناوری استان، روز چهارشنبه (20 آذر ماه 98) با حضور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران ارشد استان در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، نمایشگاه علم و فناوری به مناسبت هفته پژوهش به مدت 3 روز در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. این نمایشگاه با مدیریت پارک علم و فناوری در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد که در این نمایشگاه 100 غرفه برپا شده که از این تعداد 55 غرفه متعلق به بخش خصوصی و 45 غرفه دیگر نیز در اختیار دستگاه‌های دولتی بود.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین اختتامیه این نمایشگاه، نمایشگاه علم و فناوری استان را موفق خواند و گفت: رئیس جوان پارک علم فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد فردی پیگیر، توانمند و دارای نیروی جوانی هست، این نمایشگاه را برگزار کرد و الحمدالله خوب کار کردند.
به گزارش کبنا، روز چهارشنبه (20 آذر ماه 98)، آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا از این نمایشگاه بازدید کردند.
همچنین جمع زیادی از دانش آموزان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم این نمایشگاه را مورد بازدید قرار دادند. بعضی از مراجعه کنندگان در گفت‌وگو با کبنا از دست اندرکاران نمایشگاه قدردانی می‌کردند.
حسین کلانتری در روز افتتاح نمایشگاه حضور پیدا نکرده بود، اما در مراسم اختتامیه آمد و حسابی از هاشمی تعریف کرد.
سید شمس‌الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش گفت: در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته امکانات بهتری در اختیار داشتیم.
هاشمی بیان کرد: این نمایشگاه در مساحت 2هزار و 500 متر مربع، با شرکت 26 دانشگاه، مرکز تحقیقات و فناوری  دستگاه های دولتی، و 47 شرکت خصوصی برگزار شد.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از نمایشگاه به شرکت های خصوصی اختصاص یافت، این شرکت ها استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند، با این حال جهت تسهیل حضور در نمایشگاه، هزینه های نمایشگاه از بخش خصوصی گرفته نشد و بخش دولتی هزینه ها را پرداخت.
هاشمی به این نکته اشاره کرده و گفت: برخی دانشگاه ها متاسفانه در نمایشگاه حضور نیافتند با این حال، جای خالی دانشگاه‌ها احساس نشد و خیلی سریع این غرفه‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و این استقبال به حدی بود که بخش خصوصی اعلام کرد در سال های آینده نمایشگاه را برگزار خواهد کرد.
هاشمی با بیان اینکه هفته گذشته با حضور معاون پژوهشی وزیر مرکز رشد گچساران افتتاح شد افزود: استارتاپ ها، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان به تدریج جای خود را در اقتصاد مبتنی بر فناوری پیدا خواهند کرد.
رئیس پارک علم و فناوری تصریح کرد: این نوید را دادیم که در قالب یارانه فناوری به استارتاپ هایی که قرارداد منعقد می کنند کمک شود، و خوشبختانه در نمایشگاه هم عرضه و هم تقاضای فناوری را داشتیم و چند قرارداد منعقد شد.  
هاشمی گفت: در نمایشگاه ارتباط بین سرمایه گذاراران، کارآفرینان و فناوران را شکل دادیم و فضای مذاکره ای شکل گرفت.
هاشمی با بیان اینکه چند تفاهم نامه میان پارک و هنرستان ها امضا شد گفت: بر اساس این تفاهم نامه دوره های آموزشی برای این هنرستان ها برگزار خواهد شد  و بخش خصوصی درآمدی را از این راه کسب می کند.
هاشمی نسبت به همزمانی دو نمایشگاه علم و فناوری و صنایع دستی در کنار هم ابراز امیدواری کرده و گفت: نمایشگاه صنایع دستی شور و حرارت بیشتری به نمایشگاه داده است، از طرفی پارک، ایده فروشگاه های اینترنتی را برای صنایع دستی مطرح کرد تا از طریق روش اینترنتی فروش محصولات فرهنگی استان، فروش بیشتری در مناطق مختلفی از کشور و در سطح بین الملل را داشته باشیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: برخی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استخدام نیرو داشتند و در همین نمایشگاه نیرویشان را تامین کردند.
هاشمی بیان کرد: برای اولین بار کارگاه های آموزشی در نمایشگاه برگزار کردیم، کارگاه های استارتاپی خوبی را تاکنون داشتیم که در آخرین رویداد آموزشی تجربی استارتاپی دو ایده خوب خروجی این کارگاه بود که در پارک مورد حمایت قرار خواهد  گرفت.
رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه سال‌های گذشته نمایشگاه خیلی دستاورد کاربردی‌ای نداشت و استقبالی هم از طرف سرمایه گذاران نمی‌شد ابراز کرد: یک تا دو سال اخیر به دلیل حضور جدی بخش خصوصی و کارآفرینان، و خروجی‌های خوب از استارتاپ ها، بانک‌ها به عنوان سرمایه گذار از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استقبال کرده‌اند.
هاشمی تشریح کرد: ایستگاه رسانه برای پوشش دستاوردهای پژوهشی و تحقیقات فناوری و میزگردهای حوزه پژوهش و فناوری در نمایشگاه مستقر بود و به ایجاد رقابت بین دستگاه‌های استان در حوزه فناوری و نوآوری کمک می کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: کلینیک صنعت می‌تواند مشاوره خوبی برای صنعتگران و فناوران باشد و برای اولین بار یارانه فناوری را پارک درنظر گرفته است؛ به این صورت که قراردادهایی که میان سرمایه گذاران و بخش دولتی و فناوران و کسانی که از دانش قابل قبولی برخوردارند اگر قراردادی را بتوانند ببندند ما در قالب یارانه فناوری و تسهیلات ارزان قیمت ازشان حمایت خواهیم کرد.
هاشمی ابراز کرد: تاکنون شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری 150 فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، همچنین مرکز رشد در گچساران 37 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
هاشمی درباره میزان اعتبار اختصاص یافته به پارک گفت: حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت که به پارک‌ها تعلق گرفته است 1 میلیارد است، تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 2 میلیارد تومان است که هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است، همچنین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری 3 میلیارد تومان درنظرگرفته شده که از این مبلغ،200 میلیون جذب شده است.
وی با اشاره به شاخص‌های پیشرفت پارک گفت: هیچ پارکی سرعت رشد و پیشرفت پارک استان را تجربه نکرده، تقریباً به سرعت نور پیشرفت داشتیم، ازاین جهت که دو سال قبل در حوزه فناوری هیچ چیزی در دست نداشتیم، نه مراکز رشد قوی، نه پارک، نه استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان. اما کل شرکت‌های دانش بنیان استان 5 تا است که 2 شرکت در همین 6 ماه اخیر ایجاد شده‌اند که رشد قابل توجهی است.
وی در آمد شرکت‌های دانش بنیان را در 6 ماهه اول سال 98، حدود یک و نیم برابر کل سال قبل اعلام کرده و گفت: برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه‌های سنگینی نکردیم و سعی کردیم از ظرفیت‌های مغفول و ساختمان‌های دانشگاه آزاد و پیام نور استفاده کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: مرکز رشد گچساران افتتاح شد، با 370 میلیون این مرکز 37 فرصت شغلی ایجاد کرده است، با تعداد محدودی نیرو، که مستقر شده‌اند، بار مالی برای دولت ایجاد نکرده است، همینطور هزینه‌های خیلی محدودی دارد که به لطف هم افزایی و همکاری مدیران و هماهنگی با آنها از ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد و پیام نور به طور جدی استفاده می‌کنیم.
هاشمی بیان کرد: هزینه‌های سنگین عمرانی را به پارک متحمل نکردیم و سعی کردیم از ظرفیت‌های مغفول و ساختمان‌های دانشگاه آزاد و پیام نور استفاده کنیم.
هاشمی ابراز کرد: در کارگروه استارتاپ که در مدت‌های یکماهه برگزار می‌شود شهرک‌های صنعتی، معاونین پژوهشی همه دانشگاه‌ها، روسای دانشگاه‌ها، حضور دارند و هر کسی ظرفیتی در حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های فناور داشته باشد استفاده خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اینکه به لحاظ فضا و زیرساخت‌های مورد نیاز آیا مشکلی وجود دارد گفت: بله، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی کم داریم، هنوز در بحث نیازهای اولیه مشکل داریم ولی بالاخره هنر ما هم این است، می گویند پارک‌های علم و فناوری مصداق بازی بدون توپ دولت است، یعنی هنر این است که با همین امکانات کم بتوانند کار کنند.
وی ابراز کرد: شتاب دهنده‌ها می‌آیند با شرکت‌های مستقر ایده‌هایشان را ارزیابی می‌کنند، با اینها شریک و همکار می‌شوند، منتور شان می‌شوند، مشاوره‌هایی هم این‌ها می‌دهند، رویدادهای استارتاپی هم در استان اجرا می‌کنند.
وی تصریح کرد: شرکت تیبا (باشگاه کارافرینی) قرار است در یاسوج یک شعبه بزند، هزینه‌ها و اعتبارش را از محل اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین کرده است. شعبه اولش در دانشگاه شریف، شعبه دومش در پردیس که دو تا پارک اول ایران است، شعبه سوم را دارد می‌آورد یاسوج. ایشان ارزشی که به دانش داده است، هر میز و صندلی‌اش را ماهانه 550 هزار تومان می‌فروشد. این شرکت بیاید در یاسوج، فرهنگ سازی حوزه فناوری و نوآوری و هم اینکه می‌تواند خوب مدیریت و راهنمایی کند و باعث شود شرکت‌های دانش بنیان بیشتری در استان داشته باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری در انتها ضمن تشکر از مسئولان و استاندار گفت: از آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه استان به دلیل توجه ویژه به نمایشگاه تشکر می کنم به دلیل اینکه با وجود مشغله فراوان، نزدیک به سه ساعت را در نمایشگاه از همه شرکت ها بازدید داشتند.​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1