تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۱۵۲۷۲
کبنا خبر می‌دهد:

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور گچساران / تصاویر

۰
کبنا ؛رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز رشد و فن آوری گچساران در  زمینی به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع در محل دانشگاه آزاد محل مناسبی برای حمایت از پژوهشگران و ایده های خلاق است.
 سید شمس الدین هاشمی اظهار داشت: فضاهای کارگاهی،آزمایشگاهی،مطالعه و زیرساخت هایی چون اینترنت در مرکز رشد و فن آوری گچساران آماده خدمات رسانی به جوانان خلاق و دارای ایده است.
وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض و وام های بانکی از جمله های دولت برای تبدیل ایده های خلاق به تجاری سازی و ثروت آفرینی است.
هاشمی با اشاره به اینکه مرکز رشد و فن آوری گچساران در سال ۱۳۹۷ مجوز راه اندازی گرفته است ابراز امیدواری کرد: این مرکز در کنار پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد بتواند گره‌گشای ایجاد فرصت های شغلی و بهره وری بهینه اقتصادی از ظرفیت های موجود طبیعی استان چون گیاهان دارویی،نفت،گاز،پتروشیمی و گردشگری باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون ۳۳ واحد دانش بنیان و شرکت های فن آورانه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحدهای فن آورانه و شرکت های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۱۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
هاشمی با بیان اینکه ایجاد پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد سال۱۳۸۶به تصویب رسید ابراز داشت:این طرح  پس از سال ها  انتظار سال ۱۳۹۷فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و فن آورانه استان از سال گذشته تاکنون ۸۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند.
رئیس پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز رشد و فن آوری شهرستان کهگیلویه تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بهره برداری دیرهنگام از پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اظهار داشت: اطلاع رسانی برای جذب نخبگان به این مرکز ضرورتی برای تبدیل ثروت های طبیعی استان به ثروت است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت:راه اندازی مرکز رشد و فن آوری گچساران در محل دانشگاه آزاد اسلامی گامی اثرگذار برای پیوند علم و صنعت خواهد بود.
وی گفت: مقوله هایی مانند کاهش صادرات نفت کشور و ضرورت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از سویی و نیاز به سرمایه گذاری های کلان در واحدهای بزرگ صنعتی ضرورت حمایت واحدهای فن آورانه را دوچندان کرده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آئین با یادآوری سرمایه گذاری های کلان برای تربیت نیروهای انسانی گفت: حمایت از پارک های علم و فن آوری هم از نقطه نظر تجهیزاتی و هم از نظر پرداخت تسهیلات بلاعوض و یا وام های ارزان قیمت نیاز جدی کشور است.
مهدی کشمیری ایجاد فرصت های شغلی جدید،ثروت آفرینی با سرمایه کم و تجاری سازی علو و فن آوری را از ویژگی های شرکت های دانش بنیان دانست.
وی اظهار داشت: ظرفیت سازی مراکز رشد و پارک ها با همکاری معاونت علمی، بازنگری در آئین نامه مراکز رشد و اساسنامه پارک ها، تقویت هیات امنا پارک ها در راستای بهره برداری بهتر و اعطای یارانه تجاری سازی به پارک ها ازبرنامه های مهم دولت برای حمایت از این مراکز است.
در پایان این آئین از غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و  باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ایجاد پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد و مرکز رشد و فن آوری گچساران با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
----------------------
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1