تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۱۵۲۵۵
متن کامل نشست خبری اردلان زینل زاده در فرمانداری گچساران:

من آمده‌ام که کسی در کار کسی دخالت نکند / کنار رفتن من هیچ نفعی برای «سید قدرت حسینی» ندارد / من خیانتی نکردم که رد صلاحیت شوم / نماینده باید بتواند کارها حل کند، نه با های و هوی و فریاد، بلکه با حرف کارشناسی+ تصاویر

۲
کبنا ؛اردلان زینل زاده که از او به عنوان یکی از ضلع‌های مثلث اصولگرایان گچساران و باشت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه گچساران به شمار می‌رود.
او بعد از ثبت نامش در فرمانداری گچساران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران، اظهار داشت: شعار من عبور است به معنای برون رفت از شرایط فعلی ما به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... هستیم. که می تواند بر زندگی همه ما ایرانیان تاثیر بگذارد.
زینل زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار کبنا که «آیا هدف شما از شرکت در انتخابات این است که رقیب تاجگردون باشید یا اینکه هدف دیگری دارید؟ گفت: شک نکنید این کرسی سبزی که همه فکر می کنند نرم است و بعضی ها خوابشون می برد، ولی اینکه کسی فکر کند این صندلی نرم است یا درکش ضعیف است یا برای چیز دیگری به مجلس رفته است و هدف خدمت ندارد.
کرسی مجلس جایی است که تمام کاستی ها تا ضعف در عملکرد اجرایی را باید پالایش کند و هرجا مسئله  مشکلی هست آلارم بدهد، سوال کند، استیضاح کند، طرح ها و لوایح تاثیرگذار باشند، فرد باید بتواند حل کند، پیشنهاد بدهد، نه با های و هوی و فریاد، بلکه ب حرف کارشناسی و ارائه راهکار. اگر کسی توانست این کار را انجام دهد، آن صندلی پیشکشش. ولی اگر این فرد رفت ولی مشکلات مردم کم نشد، این از درک ناصحیح وی بوده است.
خیلی سخت هست که کسی برود و چند سال اثرگذاری ملی نداشته باشد، یا اینکه ممکن است کسی هدفش از رفتن به مجلس کار چاق کردن باشد. منظور بنده به والله شخص آقای تاجگردون یا حسینی نیست. بنده اگر حس می کردم امورات درست دارد تمشیت می شود، خود آقای لاریجانی کجا توانست موثر باشد، چه برسد به دیگران.
زینل زاده در پاسخ به سوال دوم کبنا، که آقای تاجگردون به دلیل موقعیت ایشان در مجلس، نفوذ بالایی برای بودجه آوری دارند، آیا شما می توانید این نوید را برای مردم بیاورید که این میزان بودجه رابیاورید که پروژه های عمرانی پابرجا بماند؟ گفت: رسالت نماینده صرفا بودجه اوری نیست، بنده در بخش مدیریت شهری کار کردم، شهردار بودم، چم و خم کار را هم می دانم. هم تخصصم و تجربه ام در این زمینه است. با میزان اثرگذاری آقای تاجگردون هم باخبرم، اعتقاد دارم اثرگذاری ایشان در بودجه اوری از نمایندگان پیشین بیشتر بوده است،مابقی اثر داشتند ولی ایشان بیشتر بوده است. ولی شاید در ابعاد دیگر، مثل بعد عدالت عملکرد گذشتگان در بحث عدالت بیشتر بود.
وقتی شمای خبرنگار با بنده صحبت می کنید کاری ندارم چه جناحی دارید و چه نگاهی دارید.
آبی که از سرچشمه بد هدایت شد، در پایین دست نمی توان درست به مسیر هدایتش کرد، بنابراین باید هدایت ما و تمشیت 290 نفر در مجلس بخواهند این کار درست صورت بکیرد. مردم ما مشکلشان این نیست که چرا مشکلاتشان حل نشد. مردم ما در این دوره و دوره های گذشته نگرانی شان برای نابرابری هاست. حسی است که مردم را در همه جا آزار می دهد و به انحاء مختلف.
حس می کنم کسی که مدیر است باید هم زهر داشته باشدو هم پادزهر داشته باشد. و باید ایجاد امنیت میان مردم کند،  برخی فکر می کنند، امنیت فقط این است که تعرضی صورت نکند، ولی امنیت معنایش این است که امنیت روحی و روانی، خاطرجمعی وجود داشته باشد که حق به حق دار برسد. من فکر می کنم در شرایط فعلی چنین نیست.
در بحث اثرگذاری در بودجه، همه فعالیت های نما مگر قرار است کسی که می شود رئیس کمیسیون عمران، همه پرژه ها را وارد شهر خودش کند، اگر کسی شهردار شد، آیا فقط باید جلوی در خانه پدر خودش را آسفالت کند؟ شاید در دور گذشته این تصور بودجه آوری بیشتر بود ولی در این دوره متفاوت است.
اگر حس می کردم خروجی کارم در ابعاد مختلف بودجه آوری، سرمایه آوری و ... منافع مردم را به خطر نمی انداختم.
زینل زاده در پاسخ به این سئوال که چه کاستی هایی از نماینده فعلی شماهده کردید که وارد صحنه انتخابات شدید؟ گفت: در ابعاد خرد، سوای از مسائل کلان نیست، همه اینها به هم پیوسته است. ولی سالایق اجرایی امکان دارد در محلات و مناطق و یا شهرستان ها شرایط متغیر بده باشد، چیزی که در بعد خرد مردم نگران هستند، اینکه فرصت ها یکسان توزیع نمی شود، حس می کنند سلیقه ای است و افرادی در توزیع اینها دخالت دارند. الگوی درستی در رابطه با توزیع فرصت ها وجود ندارد.
زینل زاده در پاسخ به اینکه چرا عملکرد آقای تاجگردون را مفید نمی دانید؟ گفت:بحث شخص نیست، اسن شخص را خواهشا نیاورید، هر کسی در دوره خود فعالیت‌هایی و اثرگذاری هایی داشته و نقصان‌هایی هم داشته، بنده در شهرداری فعالیت هایی داشتم قطعا نقاط ضعفی داشتم و نقصان هایی بوده، قطعا رشد هم وجود داشته، چیزی که مدنظر هست و باید اتفاق بیفتد ما نمی نوانیم شرایط محلی در شهرستان را تغییر بدهیم ولی در حوزه کلان تغییری نشود. می خواهم بگویم اگر مشکلات ما در شهرستان حل نشود، اینطور نیست که یک مسئولی بتواند مسائل کلان تر را حل کند. بحث قوت و ضعف نیست و اینکه بخواهیم کسی را زیر سوال ببریم، متاسفانه روند امورات با مشکل مواجه است، از بالا به پایین، منتها سلیقه هایی وجود دارند و به عبارتی بسیاری از امور باید از حالت سلیقه ای خارج شوند.
یک نفر از خبرنگارها سوالی پرسید و دخالتی شد، زینل زاده با خنده گفت: ما آمده‌ایم که کسی در کار کسی دخالت نکند.
مدرک تحصیلی شما چیست؟ و شما در کدام کمیسیون مشغول می شوید؟ مدرک تحصیلی بنده کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی ازدانشگاه شهیدبهشتی تهران است، در سال 80 فارغ التحصیل شدم، اتفاقا ان موقع مدرک اینطوری نبود که در هر محلی صادر شود! شاید جزو اولین نفراتی بودیم در شهرستان مدرک ارشد می گرفتیم. در رشته ای تحصیل کردم که بتوانم در وظیفه مان با دیدگاه آمایشی و اقصپتصادی و اجتماعی بتوانم اثرگذار باشم. نگاهی متاسفانه در میان مردم وجود دارد که می گویند شما برنامه ات چیست؟ اشتباه ترین سوال از نظر بنده همین هست. وظیفه نماینده این است که ساختارها را درست سیاستگذاری کند، نظارت بر اجرا و تصویب قوانینی که با توجه به شرایط زمانی و مکانی نیاز است، اصلاح در برنامه ها، کارهایی است که علی القاعده نماینده باید انجام دهد. اینکه من باییم پروژه عمرانی برای شما تعریف کنم غلط ترین کار است. و اگر روزی قبول شدم که محتمل هم هست، با جسارت عرض می کنم و 80 و 90 درصد عملکردم را پروژه های عمرانی تشریح کردم، بدانید که زینل زاده دارد دروغ می گوید. چون فعالیت های عمرانی کار دولت است، کارهای نظارتی،و تمشیتی وظیفه نماینده است. هر نماینده ای باشد.
من هم با ساختارهای وزرات خانه ها آشنا هستم، باغالب وزارت خانه ها و ادارات، وزارت مسکن و شهرسازی، تعاون و کار و دیگر وزارت خانه ها مرتبط بودیم، ارتباطات وجود داشت.
در پاسخ به اینکه اگر نماینده شدید در چه حیطه ای فعالیت خواهید کرد گفت: اگر نماینده شدم، حیطه فعالیتم ان چیزی است که شرح وظایف نماینده است. اشتباه ترین فعلی که نمایندگان ما انجام  می دهند دخالت بی جادر کار دولت و انحصار دولت به نفع شخصی خودشان است. دولت های ما و مجلس های ما، نه این دولت و مجلس، فعالیتشان به گونه ای است که عملکرد دولت را به نفع خود مصادره می کنند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت در پاسخ به اینکه آیا به نفع آقای حسینی کنار می روید گفت: کنار رفتن بنده هیچ نفعی برای آقای حسینی ندارد.بنابراین کنار نخواهم رفت.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا رأی شما بیشتر از اقای حسینی است؟، اظهار داشت: حوزه‌هایی ک بنده کار می‌کنم، حوزه نفوذم با بقیه کاندیداها متفاوت است و قابل قیاس نیست، منطقه ما منطقه قومیتی عشیره ای است. ریشه های نسبی که در اقوام دارم هم وسیع‌تر و هم عمیق‌تر است، دوم آنکه در زمینه های دیگری مثل رای های خاکستری اطلاعات دارم، و با توجه به زمینه ای که دارم، می‌توانم مردم را قانع کنم، فعالیت من در گذشته کمک کار بنده است، پاپیچم نیست و دست من را می‌گیرد در ادامه کار.
زینل زاده درپاسخ به سئوال در خصوص اینکه آیا رد صلاحیت می شود، گفت: من خیانتی نکردم که بخواهم نگران باشم، و نگران هم نبودم ، زمانی هم که دستگاه قضایی پرونده مرا رصد می کرد هیچ موقع نگران این موضوع نبودم، چون می دانستم بی گناه پای دار می‌رود ولی بالای دار نمی‌رود، ولی تشخیص شورای نگهبان هر چه باشد نه تنها بنده بلکه هر کسی باشد باید تمکین کند. نظرم این است که تایید خواهم شد و اگر این فکر را نمی کردم ورود نمی کردم، این انتخابات انتخاباتی متفاوتی است و انتخابات شگفتی ها است.
تیم رسانه ای شما کلیدواژه «خائن» را در مورد آقای تاجگردون بکار برده اند. میخواهم بدانم آقای تاجگردون چه خیانتی کرده است؟ گفت: تیم ما در تمامی ازمنه و رخدادها همه عزیزان را به رعایت حرمت توصیه کرده ام، این کلمه ای که شما می گویید شک نکنید با نگاه بنده متفاوت است. بحث فرایند انجام کار هست، اینکه کاری را می کنیم و می گوییم این کار خوب است و ان نیتس، هم تصورم این است کار خوب کاری است که در مجرای خود انجام بگیرد. یعنی این فعل باید مشخص باشد، هم نحوه انجام فعل و هم رسالتی که دارد انجام دهد. از سلیقه خارج شود، من کاری که مشخص نباشد انجام شود و چه کسانی قرار است ازش استفاده کنند و چگونه قرار است انجام بگیرد را کار خوبی نمی دانم.
سوال دوم شما، هر کسی سری گذشته به من پیشنهاد دادند کاندید شو، به دلایل متعدد قبول نکردم، چون آقای تاجگردون با دولت همسو بود، آقای تاجگردون در اوج و در مرحله صعود فعالیت هایش بود، و غالب مردم این تصور داشتند که کار دارد خوب انجام می شود. و تصور می کردم که نباید در این کار خللی ایجاد کنم. اتفاقا خروجی کار در دور گذشته، اگر بهتر نبود همتراز با این دوره بود، کاریزمای آقای تاجگردون مقبولیت داشت، و هر فردی باید بداند نقطه اوجش کجا هست. همه می گویند آقای لاریجانی چرا کنار رفت! ولی بهترین کار را کرد، چون در حال افول بود، چرا؟ چون اگر می بود هم ضربه می خورد و هم به مملکت ضربه می زد. در دور قبل هم آقای تاجگردون در اوج قرار داشت و من شایسته نمی دیدم منافع درازمدت مردم را زیرپا بگذارم برای قصد شخصی خودم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران-باوی
Iran, Islamic Republic of
جناب زینل زاده وعده ما اسفند ماه- و لطفا حرفی نزنید که باعث خنده عام شوید هیچ کس به اندازه دکتر تاحگردون نفوذ ندارد و قطعا با یاری خدا امسالم پیروزی مونو با دکتر تاجگردون جشن میگیریم انشاالله
شهروند گچسارانی
Romania
جغرافیا کجا و شهردار و وکیل شدن کجا؟؟؟؟؟؟
دهه هفتادی
Iran, Islamic Republic of
به خداقصد رای دادن نداشتم ولی به خاطر نجابت وشجاعت وکارنامه قابل قبول زینلزاده و هم اینکه دوران تاجگردون تمام شود شرکت میکنم و به ایشان رای می دهم
مسلم حسینی
Iran, Islamic Republic of
مث شیر پشتت ایستادیم
آرش
Iran, Islamic Republic of
شیر زرد به میدان آمد. تغییر با زینلزاده محبوب
بویراحمدگرمسیری
Iran, Islamic Republic of
بیراحمدنه بی وفایه اردلان نه بی ککایه
باطولی
Iran, Islamic Republic of
مث شیر پشتت هستیم.به امید پیروزی و تغییر
پیروز خادمی
Iran, Islamic Republic of
تنها شخصی که الان مقبولیت داره خودشه.مردم از تاجگردون وحسینی ناامیدو روی گردانند
Iran, Islamic Republic of
آقای زینل زاده کوتاه بیا حتما آقای متولی هم میشه ریس دفتر شما .عجب انگار جمعتون جمع هست .شما دو تا تازه .........لطفا کلمات همانند همیشه انعکاس دهید .با سپاس
جاسم
United Arab Emirates
برای نه گفتن به بی عدالتی های فراوان بر خلاف میل باطنی از تاجگردون متنفر شدم به قران مجید
Iran, Islamic Republic of
تاج رفت
امیررضالدنی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که مشخصه اوضاعش خیلی خیلی خرابه.توباشت اکثریت باحسینی اند.ترکهاهم که اکثریتشون بافولادی اند واقلیتشون هم بازینلزاده اند.توبویراحمدهم که اکثریت بازینلزاده است.یه عده هم که ییشترقشرجوان هستندوآرا خاکستری هستندو اگر شرکت کنندبرای نه گفتن به نمایندگان ادوارگذشته خواهدبود.رقابت اصلی بین زینلزاده وخانم فولادیاست وفعلا دست بالارا زینلزاده داردچون طرفدارانش محدودبه یک طیف وجناح نیست.
Iran, Islamic Republic of
چقد خانمش محجبه خوشم اومد که همراه با همسرش اومد..واقعا که با فرهنگ
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
بسیار منطقی و باتدبیر
عملکرد دولت که عملکرد نماینده نیست
جاده های یاسوج و کهکیلویه هم دوبانده شده
شهر یاسوج هم خیاباتهاش اسفالت شد
در حوزه اشتغال و پروزها هم تفاوتی با مناطق دیگر نداریم
فقط چند تا مدیرکل ناپخته انتصاب شد که آن هم اکثرا مشکل دار و برکنار شدند
ایشان اگر هم کاری کرد برای اطرافیانش بود
ایرانی با هیچی میسازد ولی با بی عدالتی کنار نمی اید
بدرد.
بابایی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش چهارسال زودتر می آمدی مردشریف.تمام شهر از زینلزاده راضی هستند.قصد رای دادن نداشتم ولی باحضور ایشان قطعا حمایتش میکنم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1