کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

/لزوم تعیین دیشموک به عنوان «پایلوت» گیاهان دارویی؛

کاشت گیاهان دارویی در دیشموک / تصاویر

13 آذر 1398 ساعت 9:15

عضو شورای شهر دیشموک با اشاره به پتانسیل بالای دیشموک برای کشت گیاهان دارویی ، اظهار کرد: روی سرزمین دیشموک می توان به عنوان «پایلوت» کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی ویژه و کار شود.


به همت منابع طبیع شهرستان کهگیلویه و بخش دیشموک بذرگیاهان دارویی توسط منابع طبیعی شهرستان مهیا و در منطقه گردکی دیشموک با حضور و شرکت خودجوش مردمی کاشت شد.
هدایت الله آویزش مسئول منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: از امروز تا پایان هفته جاری گیاهان دارویی آنغوزه و باریچه در 50 هکتار از اراضی منطقه گردکی بخش دیشموک توسط دوستداران طبیعت و موسسه زیست محیطی دل افروز کشت می شود.
علی کریمی مسئول منابع طبیعی بخش دیشموک گفت: طبیعت دوستان دیشموکی به صورت خودجوش و همگام با اداره منابع طبیعی اقدام به کاشت گیاهان دارویی کردند.
مسئول منابع طبیعی دیشموک هدف از کاشت گیاهان دارویی را بیان کرد و گفت: در این مقوله اهدافی همچون احیای دوباره طبیعت و مراتع و سوق دادن و تشویق مردم جهت کاشت گیاهان دارویی برای اشتغالزایی است.
 علی کریمی رییس منابع طبیعی شهردیشموک کشت محصولات دارویی به مدت یک هفته ادامه خواهدداشت و احتمالا حدود150هکتار ازمراتع طبیعی  زیر کشت این گیاهان  خواهدرفت است‌.
سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک با اشاره به پتانسیل بالای دیشموک برای کشت گیاهان دارویی ، اظهار کرد:  روی سرزمین دیشموک می توان به عنوان «پایلوت» کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی و حساب ویژه باز کرد.
بینا به اهمیت توجه به شعار سال«رونق تولید» و تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه دیشموک به لحاظ نیروی انسانی و خاک حاصلخیز ظرفیت کشت و تولید و حتی ایجاد شغل در سطح تمام بخش را دارد، می توان از حیث «گیاهان دارویی» بسیاری از نیازهای مردم منطقه و حتی کشور بلکه خارج از کشور را تامین کرد.
این جوان فعال فرهنگی و محیط زیست افزود: در این راستا می توان با  چنین حرکتی غبار محرومیت را از دل این منطقه پاک کرد و این منطقه را در استان بلکه حتی کشور؛ به  عنوان یک قطب تولید و ایجاد اشتغالزایی معرفی کرد.
بینا متذکر شد: دیشموک ظرفیت کشت انواع گیاه دارویی از جمله کرفس، جاشیر خوراکی، زعفران، موسیر،بن سرخ و....، را دارا می باشد.
این عضو فعال شورای شهر از آویزش رئیس منابع طبیعی کهگیلویه و همکاران در استان و شهرستان و بویژه علی کریمی مدیریت پرتلاش منابع طبیعی دیشموک که به دیشموک نگاه ویزه دارند تقدیر و تشکر کرده است.
بینا ضمن در خواست از مسئولان برای اعطای تسهیلات کم بهره جهت توسعه کشت گیاهان دارویی در دیشموک، گفت: از مووسسات متولی، نهادهای حمایتی و حتی بنیاد برکت انتظار میرود در این راستا گام برداشته تا مردم دیشموک در حوزه ی کشت گیاهان دارویی گام های استواری بردارند.
سلمان بینا گفت: با همت منابع طبیعی دیشموک و جناب کریمی مدیریت این اداره در روزهای آتی با تلاش خودجوش مردمی و جوانان فعال، در سطح گسترده ای اقدام به کاشت «بلوط» در دیشموک خواهد شد.


کد مطلب: 415165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/415165/2/کاشت-گیاهان-دارویی-دیشموک-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1