تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۱۵۱۳۶
در بازدید مسئولان از محور یاسوج-اصفهان مطرح شد:

تولید برق از مناطق مستعد؛ بهترین راه برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت/ ۲۲ ساختگاه احداث نیروگاههای برقابی آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی

۰
کبنا ؛در بازدید مسئولان از پروژه های مدیریت بحران در بخش راه و انرژی مدیر کل مدیریت بحران استان در راس هیاتی از مسئولان استانی از محور اصلی یاسوج - اصفهان بازدید کرد.
مهندس مصلح معاون شرکت آب منطقه ای استان در بازدید از پروژه های برق - آبی کریک گفت: هم اکنون ۵ نیروگاه زنجیره ای در شهرستان دنا با ظرفیت ۱۶/۸ مگاوات در حال بهره برداری است .‌ مدیریت این نیروگاهها تحت حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری است .
معاون شرکت آب منطفه ای استان افزود: حدود ۳۰ نفر نیروی متخصص بومی در امر بهره برداری و کنترل این نیروگاهها مشغول هستند.
مصلح ضمن ارزشمند دانستن نگاه علمی و زیست محیطی مدیریت بحران استان به مدیریت منابع آب و انرژی ادامه داد:  علاوه بر تولید برق پاک و سازگار با محیط زیست ، پایداری شبکه برق منطقه ، اشتغال و... سالیانه حدود ۳۵ میلیارد ریال فروش برق این نیروگاهها وارد سیستم مالی و درآمدی استان می گردد.
وی بیان کرد: ۲۲ ساختگاه مناسب برای احداث نیروگاههای برقابی در استان مطالعه گردیده که آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
در این بازدید پیمانجو معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان ، نوری پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیر آب شهرستان دنا از پروژه های ترمیم پل ها و استحکام بخشی پایه های پل ها در محور اصلی جاده یاسوج به اصفهان که در اثر سیل نوروزی ۹۸ دچار خسارت شده بودند بازدید و از روند کار دیدن کردند.
همچنین مدیر کل مدیریت بحران گفت : پاکترین انرژی ،انرژی برق - آبی است و نقاط مختلفی در استان از جمله پیچاب باشت ، کریک دنا و ... همچنین ساختگاههای مطالعه شده بر روی رودخانه های مهریان ، مارون ، حاج قلندر در زهره ، پراشکفت و... به لحاظ توپوگرافی جغرافیایی مستعد تولید برق هستند.
محمدی تبار ادامه داد : سالانه می توان بخشی از هزینه های جاری مملکت را از طریق تولید برق از این پروژه ها تامین کرد. ادامه این پروژه بهترین راه برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت خواهد بود.
مدیر کل مدیریت بحران در پایان گفت: مدیریت منابع آب و انرژی از ضرورت های و نکات کلیدی در طرح آمایش سرزمینی و توسعه استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1