تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۴۱۴۸۱۰
با حضور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین باشگاه و کمپ کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد / تصاویر

۰
کبنا ؛اولین باشگاه و کمپ کارآفرینی استان کهگیلویه و بویراحمد روز (سه شنبه، 28 آبان ماه) در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرآبتاوه شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، پروانه نیکمرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم که با حضور سید حشمت اله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان، کاظمی رئیس جهاد دانشگاهی استان و جمعی از مسئولان ارشد استان برگزار شد، گفت: تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش، دانشگاه، صنعت، تعاون و تجاری سازی موجب پویایی در عرصه پژوهش کارآفرینی است.
نیک مرام افزود: هر چه ارتباط دانشگاه با دستگاهها بیشتر باشند در ارزیابی‌ها نتیجه‌ای بهتر خواهیم داشت.
وی ادامه داد: کارآفرینی فرآیندی است که با کمک آن فرصت‌ها برای محصولات و خدمات کشف، ارزیابی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
پروانه نیکمرام افزود: با کمک کارآفرینی سازمان‌ها و افراد دانش جدید خود را به فرصت‌های جدیدی در قالب محصولات و خدمات جدید معطوف می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه برای کسب و کارهای جدید به مهارت‌ها و دانش منحصر به فردی نیاز است ادامه داد: امروزه کارآفرینی یک تخصص ومهارت است و باید با تمرین مستمر، به کسب درآمد و چرخه اقتصاد منجر شود. بی توجهی مسئولان به مهارت آموزی سبب می‌شود که کارآفرینی در سطح جامعه انجام نگیرد.
 وی افزود: برای کسب و کارهای جدید به مهارت‌ها و دانش منحصر به فردی نیاز داریم. امروزه کارآفرینی بعنوان یک تخصص شامل مجموعه‌ای آر مهارت‌ها و فرآیندهای است که می‌تواند در طول زمان و با تمرین مستمر بدست آید.
نیکمرام با اشاره به اینکه تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش، دانشگاه، صنعت، تعاون و تجاری سازی موجب پویای در عرصه پژوهش کارآفرینی است، بیان کرد: هر چه ارتباط دانشگاه با دستگاهها بیشتر باشند در ارزیابی‌ها نتیجه بهتر خواهیم داشت.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما مسئولان باید پل ارتباطی خوبی با هم داشته باشند چراکه با توجه به مهارت آموزی می‌توانیم به کارآفرینی نیز توجه کرده‌ایم. تعاونی‌ها نیز یکی از بهترین زمینه‌ها برای مردمی کردن اقتصاد، توسعه اشتغال و اقتصاد مشارکتی برای دسترسی بهتر مردم است.
 نیکمرام با همکاری جهاددانشگاهی به مناسبت هفته کارآفرینی یک همایش خرد خانگی برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: شناسایی استعدادها و ایده‌های کارآفرینی و شناسایی زمینه شکوفایی این ایده‌ها و استعدادها از جمله اهداف این کمپ آرآفرینی است.
 حشمت الله صمیمی دوست، سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پایه اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی کشور است که باید افراد تحصیلکرد را به سمت اقتصاد دانش بنیان سمت و سو دهیم و هدایت کنیم. باید تلاش کنیم مراکزی برای این افراد ایجاد کنیم تا زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان تحصیلکرده را فراهم کنند.
 همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این کمپ کارآفرینی گفت: در استان بیش از 6000 دانش آموز هنرجو در 70 هنرستان مشغول به تحصیل هستند.
 وی افزود: در زمینه کارآفرینی یکی از سیاسیتهای آموزش و پرورش مهارت آموزی است که در قالب اینکه هر دانش آموز تاپایان دوره نظری خود یک مهارت را آموزش ببیند.
 زارع پور اظهارکرد: به رشته‌های جدید متناسب با بازار کار آینده در استان نیاز داریم چراکه برخی از رشته‌های استان اشباع شده‌اند. اگر بخواهیم به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی حرکت کنیم، راهی جز تقویت نظام آموزشی نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام , دو پاراگراف عینا تکرار شده,
بجای اشباح , اشباع باید نوشت
Iran, Islamic Republic of
سنگ مفت گنجشک مفت حرف مفت
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1