تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۱۴۶۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

دود اختلاف از جریان اصولگرایان گچساران و باشت بلند شد / انتقادات تند زراعت‌کیش و جعفری

۱
کبنا ؛یدالله مرادی تئورسین اصولگرایان شهرستان‌های گچساران و باشت اخیراً در غرفه کبنا نیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفته بود که با توجه به وضع موجود در فضای انتخاباتی گچساران سه کاندیدا از سه منطقه در باشت و گچساران وارد سازوکار می‌شوند، و برای انتخابات ثبت نام می‌کنند و متناسب با شرایط اعمال نظر شورای نگهبان ما دوباره اعمال نظر خواهیم کرد. اگر با تعدد کاندیدا توانستیم آراء مردمی را کسب کنیم به همین شیوه جلو می‌رویم، اما وحدت میان اصولگرایان وجود دارد و انسجام بین همه کاندیداها نیز وجود دارد و هدف ما تغییر وضع موجود است. و با این نگاه وارد صحنه انتخابات می‌شویم.»
این صحبت‌های «مرادی» نشان می‌دهد که جریان اصولگرایان بدون برنامه و ساز و کار خاص وارد عرصه رقابت نشده‌اند و اختلافات را تاجایی که توانسته‌اند به حداقل رسانده‌اند. با همه این شرایط و تلاش‌های سرهنگ بیعت اصل فرکانس‌های اختلاف بین کاندیداهای اصولگرایان به بیرون انتقال داده می‌شود.
در بیانیه نهایی اصولگرایان با نام «شورای راهبردی جریان نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان‌های گچساران و باشت» آمده است که خداوند را سپاس که در سایه تعهد و تحمل و ظرافت و دقت نظر مجموعه نیروهای انقلاب اسلامی گچساران و باشت که با بیرق افتخار آمیز شناخت و دفاع از مبانی اصولگرایانه انقلاب اسلامی حرکت می‌نمایند، عطر خوش همدلی و همراهی و هماهنگی مشام همه دلسوزان و دغدغه مندان دو شهرستان ولایتمدار گچساران و باشت را نوازش داد و در آستانه جشن بزرگ آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت حجه‌ی ابن الحسن العسکری (ع) و میلاد با سعادت آخرین نبی و رسول الهی و هفته وحدت، بعد از ماهها گفتگو و همنشینی سرانجام در یک جمع بندی نهایی و براساس ارزیابی‌هایی متعدد برای حل مشکلات و معضلات این دو شهرستان و انجام مطلوب و منطقی و منسجم مطالبات و رفع گرفتاریهای اجتماعی مقرر گردید تا:
الف-حضور مسئولانه، شکوهمند و مشارکت جویانه‌ی انقلابی در انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ مجلس شورای اسلامی را وظیفه شرعی و ملی خود دانسته و از هم اکنون آمادگی‌های لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور پیگیری نمائیم.
ب-از همه دستگاههای اجرایی و نظارتی و مقامات قضایی خواهانیم تا رعایت اصل بیطرفی و اعتماد مردمی را بعمل آورده و از هم اکنون با متخلفان و متجاوزان به حقوق عامه مردم و دخالت مدیران دستگاههای دولتی در روند انتخاب مردم برخورد قانونی لازم را ایفا نمایند.
ج-از همه روحانیون، فرهنگیان، اساتید و نخبگان صاحب قلم تقاضا داریم در کمال احترام و حفظ آبروی اشخاص نسبت به روشنگری و بررسی وظایف قانونی و حقیقی نمایندگان و نهاد مجلس شورای اسلامی تبیین و تشریح لازم را بعمل آورند.
د-ما معتقدیم رسانه‌های عمومی در هر سطح و جایگاه و عنوانی نقش بدیل در فضاسازی لازم انتخاباتی و ارائه اصول اخلاقی، علمی، قانونی دارند و لازم است تا به تشریح مبانی نظام مشارکت عمومی جامعه همت نموده و از ایجاد هر نوع ابهام آفرینی، تردید و تهدید حرکتهای ضدامنیتی و قومیتی، خودداری نمایند.
و: این شورا پس از انجام مشاوره‌های متعدد و برگزاری چندین نشست با کلیه کسانی که اعلام ضمنی و آمادگی برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی را مدنظر داشتند، سرانجام همه با حسن نیت و سلامت نفس و احترام متقابل به این جمع بندی رسیدند که:
۱-بزرگان و معتمدین انقلابی ایل قشقایی رأساً بررسی‌ها و ارزیابیهای لازم را از میان کاندیداهای احتمالی بعمل آورده و یک نفر را به آحاد جامعه معرفی و اعلام نمایند.
۲-از جمع کاندیداهای لرزبان جریان انقلابی برابر مصوبه جلسات به عمل آمده که توسط تمام کاندیداها و نمایندگان آنها و معتمدین انتخابی به امضا رسیده است در حال حاضر آقایان دکتر سید قدرت الله حسینی بحرینی و مهندس اردلان زینل زاده تعیین و جهت پیمایش فرآیند کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌گردند.
۳-از سایر کاندیداهای این جریان فکری که با حسن نیت و تسهیل و تسریع و همدلی و تفاهم این مجموعه نهایت مساعدت و هماهنگی را اعمال نمودند ضمن تشکر و تقدیر تقاضا می‌گردد با همراهی و پشتیبانی لازم بستر مناسب و مساعد وحدت برای تحول و تغییر را ایجاد و همچون همیشه راست قامت و خردمندانه هدایت‌های لازم را مبذول فرمایند.
 بعد از این بیانیه‌ی «علی مراد جعفری» واکنش نشان داد و گفت: «این شورا برای مدتی توسط برخی از دوستان متاسفانه با نگاهی انحصاری تشکیل شده که اغلب بعضی از چهره‌های شاخص اصولگرایی در جلسات این شورا حضور نداشته‌اند.
او که از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی گچساران و باشت به شمار می‌رود، افزود که از طرفی شورای هماهنگی نیروهای انقلابی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز استان تشکیل شده و دیگر نیازی به شورای راهبردی در گچساران و باشت نیست.
جعفری جمله‌ای گفت که برگزاری جلسات شورای راهبردی این شورا را زیر سئوال برده او گفت که جلسات هماهنگی نیروهای انقلابی در گچساران و باشت نیز تشکیل می‌شود که نتیجه آن جایگزین جلسات شورای راهبردی در گچساران و باشت می‌شود.
او در پاسخ سئوال رسانه‌ای مبنی بر اینکه آیا شما در منطقه بویراحمد گرمسیر به وحدت رسیده‌اید، گفت که بله ما به وحدت رسیده و فعالیت می‌کنیم و نیازی به قیم و سنخگو نیز نداریم.
جعفری ادامه داد که هر گونه مصاحبه و بیانیه‌ای که لازم باشد از طریق نیروهای منطقه تا تشکیل شورای هماهنگی انجام می‌پذیرد.
او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در نهایت منطقه گرمسیر و باشت به وحدت می‌رسند و چه کسی تصمیم‌گیرنده خواهد بود، گفت این سه نیرو از سه منطقه به عنوان وحدت معرفی می‌شوند و اگر نیازی به وحدت باشد که بعید به نظر می‌رسد تصمیم با شورای هماهنگی شورای انقلاب است که در آینده در گچساران تشکیل می‌شود همانگونه که در استان و باشت تشکیل شد.
یعقوب زراعت کیش یکی دیگر از نامزدهای انتخابات اصولگرایان بود که در این باره گفت: «اولاً در این جلسات بجز جلسه اول بنده و اقای جعفری حضورنداشتیم. دلیل هم این بود که در این جلسات قرار بود فقط افراد انقلابی و نمایندگان کاندیداها حضور داشته باشند که متاسفانه پشت پرده افراد بی ربط و حتی با سابقه غیرجریانی در جلسات حضور پیدا کردند که بعضی از این افراد معتمد اصلاً انقلابی و اصولگرا نبودند و بسیاری از چهره‌های واقعاً ارزشی و انقلابی دراین جلسه نبودند یا حذف شدند.
دوما براساس جلسه اول که همه کاندیداها حضور داشتند قرار بود فقط بر اساس شاخص‌های یک کاندیدا در تراز انقلاب، کاندیدا انتخاب گردد که بازهم تغییر کرد و فاکتور قومیت را جایگزین شاخصهای تراز انقلاب نمودند. پس به دو دلیل عمده عدم حضور چهره‌های انقلابی به عنوان معتمد در جلسات و پیش بینی انحراف جلسات به سمت قومیت و احیاناً تصمیم نادرست، غیر از جلسه اول در جلسات حضور نداشتیم و این بیانیه احتمالاً از طرف افرادی صادر شده که هیچ سمت تأیید شده‌ای در جریان نیروهای انقلاب ندارد و باطل است و جبهه نیروهای انقلاب که طیف گسترده‌ای از بزرگان و جوانان ارزشی در گچساران است به زودی تصمیمات خود را به اطلاع عموم خواهد رسانید.
دقت داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند خود را قیم، سخنگو یا بیانیه نویس جریان انقلابی معرفی نماید. طیف انقلابی در گچساران محدود به سه چهار نفر که خود را قیم معرفی می‌کنند نیست.
خاطره شکست‌های پی در پی با افراد به اصطلاح تصمیم گیر انگشت شمار انحصار طلب و قوم پرست این بار نباید در گچساران تکرار گردد. افرادی که غیر از قومیت و دوستی با کاندیدا خاص، هیچ معیار و ملاکی را نمی‌بینند. اگر قرار است کاندیدای از جریان انقلابی معرفی گردد باید با حضور نیروهای واقعاً ارزشی و تحصیل کرده و نخبه صورت بپذیرد. بنابراین نیروهای انقلاب فعلاً به هیچ تصمیمی در گچساران نرسیده است.»
حرف‌های زراعت کیش تندتر از جعفری بود، او بیانیه نویسان بیانیه اصولگرایان را قبول نداشته و گفت: سه یا چهار نفر نباید خودشان را قیم این جریان بدانند.
بر این اساس باید ببینم که ریش سفیدان اصولگرایان گچساران و باشت آیا می‌توانند این جریان را با کمترین انحراف و اختلاف در کار تشکیلاتی به سرانجام و وحدت برسانند یا خیر؟
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر از بویراحمد گرمسیر کنار برود اکثریت میرن به سمت تاجگردون واگر از باوی کنار برود اکثرا میرن باز به سمت تاجگردون وبا رای بالا قبول میشه بهترین را پایین اوردن رای او این است هرسه درصحنه باشند تا اختلاف کمتر بشه .یا بکشه دور دوم این بهترین گزینه برای شماست .اگر برای تاج مشکلی پیش بیاد که بعید است خودتان دعوارا راه می اندازید وبرنده کسی میشود که به سمت اصلاحات حرکت کند ودراین بین باز اصلاحات از او امتیاز میگیرند
Romania
در این بین انسان هایی با عبارت. به وفور یافت میشه. اینا میخوان تصمیم بگیرن؟ کسایی که تاریخ مصرفشون تموم شده. اصلا همون موقع هم که تاریخ مصرف داشتن، کیفیتی نداشتن.
Romania
آقای مرادی مصاحبه میکنه میگه تاج گردون قومیتی کرده،. دره مدرس غربی رو به یاد بیار. شما خودت سه کاندید از سه قومیت داری حالا میگی تاج گردون قومیتی نشست میزاره؟ مردم توجه کنین، کاندید از بویراحمد، باشت و ترک زبان دقیقا اگر قومیت نیس پس چیه. ملت میفهمن
امین
Iran, Islamic Republic of
بذر شکست اختلاف است بخصوص در انتخابات. چه بهتر جبهه اصولگرا با اتحاد وارد صحنه بشوند تا پیروز میدان باشند. هر چند که پراکندگی بیشتر شد شکست نزدیکتر میشه. البته شاید تاجگردون هم به اصولگرایی نزدیک باشه
Iran, Islamic Republic of
کرو چه وحدتی ...آدم کیف ایکنه.شورا پشت شورا درست ایکنید. بوی پلو ایاد
Iran, Islamic Republic of
کیف کردوم و ای اتحاد ...کرو بو پلو ایا بی کباب.. په آدم غذای به ای خوبینه ول کنه ...وحدت کیلو چند
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1