تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : ۴۱۴۶۳۴
خبرهای حوزه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد؛

محمدی‌تبار: شعار مبارزه با زمین‌خواری می‌دهیم، اما در عمل

۰
کبنا ؛سردار کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان، معاون و کارشناسان دفتر پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بنا به درخواست اهالی و دهیار روستای خلف آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد از نقطه حادثه خیز بلوار ورودی شهر یاسوج در تقاطع خلف آباد و اراضی سروک بازدید کردند.
سردار کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت باید نقشه جامع و فنی منطقه و توپوگرافی این نقطه تهیه و بررسی شود.
محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران استان ضمن تشکر از حضور سردار کریمی در مرکز استان گفت؛ مشکل این نقطه که هم حادثه خیز و هم ترافیک زا بوده، صرفاً انتقال آب از این طرف بلوار به آن طرف بلوار نیست. بلکه باید این روان آب‌ها کنترل و هدایت شوند و در بستر طبیعی خود حرکت نموده تا برای روستاها و ساکنان پایین دست اراضی مشکلی پیش نیاید. و ما نباید فقط صورت مساله را پاک کنیم بلکه باید دستگاههای متولی بصورت ریشه‌ای این موضوع را بررسی و حل نمایند.
 
دومین جلسه کارگروه سیل، مخاطرات دریایی و امور آب، برق و آب و فاضلاب استان امروز( ۱۹ آبان ماه ۹۸ )در شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت منابع آب و کنترل بحران سیل به یک برنامه مدون علمی و مشارکت عمومی نیازمند است.
محمدی تبار گفت: در دهه اخیر جنگ‌های جهانی شکل تازه‌ای بخود گرفته. دنیا و بخصوص خاورمیانه از جنگ نفت به جنگ آب بدل جهت داده خواهد شد. آب و محیط زیست دیگر شده است یک اصل تعیین کننده در عرصه سیاست بین المللی دنیا.
یعنی در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا وقتی یک فرد کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود در برنامه‌ها و شعارهای انتخاباتی خود در کنار امنیت ملی، سیاست داخلی، رشد اقتصادی و ...‌ برنامه‌های زیست - محیطی فرد کاندیدا اعلام می‌شود. یعنی محیط زیست و آب می‌شود یک اصل کلیدی در اتخاذ سیاست‌های بین المللی و این موضوع اهمیت مدیریت منابع آب و کنترل بحران احتمالی سیل را در استان ما که سرشار از منابع آب و روان آب‌هاست، نشان خواهد داد.
مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: در سیل نوروزی یکی از استان‌های موفق بودیم. همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و نهادهای انقلابی و سپاه و صدا و سیما همه و همه منسجم و هماهنگ پای کار بودند، زحمت کشیدند و تلاش‌ها نمودند و بی خوابی‌ها دیدند اما نه تنها به لحاظ اعتبارات و تخصیص آن به استان خوب توجه نشد و حتی این زحمات هم دیده نشد.
یعنی بارش‌ها در استان ما بیشتر از خوزستان و لرستان بود اما گویا حتماً باید اتفاقی و خسارات سنگینی رخ می‌داد تا زحمات و تلاش‌های استان ما دیده می‌شد!؟
محمدی تبار گفت: باید با یک اراده قاطع و با در اختیار داشتن ابزارهای قدرت اجرایی، مالی و قضایی از منابع آب، منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه هامان حفاظت کنیم تا بتوانیم در سالهای سال از خطرات احتمالی سیل و طوفان در امان باشیم. همه ما شعار مخالفت و مبارزه می‌دهیم ولی در عرصه عمل به دلایل مختلف نتایج مطلوب نمی‌گیریم. یعنی محدودیت‌های اختیارات و منابع و تداخل کاری‌ها زیاد است.
شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نباید مجوزهای ساخت در بستر و حریم رودخانه‌ها و روان آب‌های بدهند بلکه باید با ساخت سازهای غیرمجاز برخورد کنند.
تغییر کاربری‌ها و زمین خواری‌ها، جنگل سوزی‌ها، برداشت‌ها در بستر رودخانه‌ها و .... این دست کارها یعنی استقبال از سیل و خسارات یعنی اقدامات اولیه برا ایجاد بحران‌های جبران ناپذیر.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عجیبه والا . محتسب شیخ شد خود از یاد برد
Iran, Islamic Republic of

تحریریه کبنا آیا قلم فروشی کار درستی است؟!
بهتر نیست در این موارد ورود کنید؟
جامعه تشنه مبارزه با فساد است،/ هزارن موضوع دیگر
حالا دم از زمین خاری میزند شما هم تکثیر میکنید!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1