تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۱۴۵۱۲
در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره غله و خدمات بازرگانی با نماینده ولی فقیه؛

تاکید نماینده ولی فقیه بر حساسیت بیشتر مدیران بخش های اقتصادی

۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران فشار و تحریم یکی از سخت ترین مسئولیت ها نگاهبانی در عرصه غذا و خوراک جامعه است.
آیت الله ملک حسینی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وظایف تعریف شده این دستگاه گفت:  توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله نان توسط اداره غله و خدمات بازرگانی یک تعهد سنگین برای این مجموعه بدنبال می آورد که امیدوارم در عمل به این تعهد موفق باشید .
نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری برخی اتفاقات و تخلفات صورت گرفته در بحث گندم در برخی استان ها خواستار دقت و حساسیت بیشتر در این حوزه شد و تصریح کرد: تعهدهایی که بر دوش شماست ایجاب می کند حقوق مردم رعایت شود و در این راه نیاز به نظارت و مدیریت است که برای مثال بحث نظارت بر نانوایی ها را باید ادای حق مردم دانست که تخلف در این حوزه تضییع حق مردم را در پی دارد.
حضرت آیت الله ملک حسینی در ادامه سخنان خود به دست اندرکاران و مدیران بخش های اقتصادی توصیه کرد: مدیران بخش های اقتصادی که از واقعیات مطلع هستند باید به عنوان یک مشاور برای نهادهای تصمیم گیرنده و بالا دست اقتصادی عمل کنند که این موضوع در مدیریت اداره غله می تواند به تعیین قیمت واقعی گندم منتج شود که چنین امری ادای حق کشاورزان است.
وی دقت و اعمال نظارت بیشتر در استان ها  نسبت به کالاهایی که ممکن است در گمرکات تحت نظارت دقیق قرار نگرفته باشد را خواستار شد و بر آن تاکید کرد.
آیت الله ملک حسینی موضوع پدافند غیر عامل و اهمیت آن در جامعه را متذکر شد و بیان داشت : پدافند غیر عامل یعنی نگاهبانی و حراست از جامعه در یک ساختار غیر نظامی که اگر از همین منظر به وظایف دستگاهی اداره غله نگاه کنیم یکی از مهم ترین وظایف بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی است .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این دوران که دوران فشار و تحریم است یکی از سخت ترین مسئولیت ها یعنی مسئولیت نگاهبانی در عرصه غذا و خوراک جامعه بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی است که لازم است این مجموعه با دقت و همکاری بیشتر با نهادهای نظارتی حساسیت خود نسبت به صحت و سلامت در کالاهای اساسی تشدید کند.
هم چنین در ابتدای این دیدار مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از فرصت دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سالگرد رحلت آیت الله ملک حسینی را تسلیت گفت و با گرامیداشت روز 13 آبان گزارشی از عملکرد این اداره ارائه کرد.
ابوالحسن صداقت کیش ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی را اهم وظایف کاری اداری غله دانست و گفت: ذخیره سازی کالاهای اساسی با شرایط سنجی و جهت تنظیم و مدیریت بازار در انبارهای اداره غله انجام می شود . هم چنین در بحث نذورات در ماه محرم اداره غله با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کالاهای مورد نیاز هیئت های مذهبی را میان آنها توزیع می کرد.
وی با تاکید بر اهمیت بحث خودکفایی گندم و مزایای اقتصادی که بواسطه این موضوع متوجه اقتصاد کشور می شود بیان داشت: در سال زراعی گذشته همکاران ما با همکاری سایر دستگاه ها موفق به خرید بیش از 65 هزار تن گندم شدند که بابت آن مبلغ 114 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد .
صداقت کیش افزود: با وجود آن که  امسال در کشور و در امر خرید گندم با کاهش مواجه بودیم اما در کهگیلویه و بویراحمد رشد دو برابری نسبت به سال گذشته داشتیم که این موفقیت مرهون تلاش های شبانه روزی همکاران زحمت کش در اداره غله و خدمات بازرگانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1