تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۵۰۸
در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به مناسبت 13 آبان روز استکبار ستیزی برگزار شد؛

نشست «نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی» با حضور محمد بهرامی / بهرامی: اخلاق سبب وجدان کاری می‌شود / جامعه ما گریبانگیر سیاست‌زدگی است / تصاویر

۲
کبنا ؛نشست دانشجویی با موضوع «نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی» به مناسبت 13 آبان روز استکبار ستیزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (سه شنبه 14 آبان ماه 98) نشست دانشجویی با موضوع نقش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و با حضور محمد بهرامی استاد دانشگاه آزاد اسلامی و شهردار اسبق یاسوج در سالن آمفی تئاتر ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
بهرامی در این نشست با بیان اینکه دانشجویان نخبگان و چراغ راه جامعه هستند، اظهار کرد: شاید مردم عادی دسترسی به اطلاعات نداشته باشند، بلکه وظیفه دانشجویان آگاه سازی و اطلاع رسانی است و آن‌ها می‌توانند گام‌های تأثیر گذاری برای جامعه و آیندگان بر دارند.
وی افزود: ما در مقابل جامعه مسئول هستیم. دانشجویان در قبال همه مسئول هستند. بعضی وقتها، رفتارهایی از ما سر می زند که به صلاح جامعه و مردم نیست. باید این را بدانیم که همه مسئول هستیم.
شهردار سابق یاسوج همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دخالت افراد خارج از دانشگاه در کار دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجو نباید تحت تأثیر بیرون قرار بگیرد.
 محمد بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: بنده چند سال به عنوان معاونت دانشگاه و شورای فرهنگی حضور داشتم اینکه شورای فرهنگی در زمان انتخابات قصد گرفتن مجوزی برای این نشست‌ها دارد کار سختی است، بنده دانشجویان را درک می‌کنم برای اینکه از نشست‌های سیاسی فاصله نگیرند.
بهرامی گفت: با توجه به حساسیت امسال در انتخابات شورای تأمین در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها چهارچوب‌هایی را مشخص می‌کنند، دیروز ۱۳ آبان دانشگاه برنامه داشته و امروز انجمن اسلامی به مناسبت این روز برنامه داشتند، این روز یک واقعه عادی نیست، سه واقعه مهم تبعید امام به ترکیه، پیوستن دانش آموزان به دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی است، دانشجویان برای مشکلات کشور این حرکت‌ها را انجام دادند.
وی افزود: امام راحل فرمود دانشگاه منبع همه تحولات است، رهبر انقلاب فرمود دانشجوی بدون علم سیاسی مانند جسم بدون روح است، بنابراین در یک محیط تأثیر گذار در جامعه هستیم، وظیفه ما دانشجویان با توجه به مشکلات و اقتضای زمانی خود باید کارها و مأموریت متفاوتی دهند، روزی دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امروز دانشجویان وظیفه دیگری دارند، بر این اساس با توجه به سنخیت مکان دانشگاه و با توجه به آسیب‌های کشور، دانشجو باید در آن چارچوب صحبت کند، و دانشجو می‌داند به چه حوزه مهمی تعلق دارد و باید چه تلاش‌هایی را انجام دهد.
بهرامی گفت: برنامه پرسش و پاسخ در یک زمان و مکان دیگر انجام خواهد شد، ما تابع قانون هستیم، دوستانی که تمایلی دارند از دانشگاه مجوز بگیرند، ما آماده هستیم؛ دانشگاه محل پرورش علم و دانش است و نباید این‌محیط با مکان‌های دیگر اشتباه گرفته شود.

 بنا بر این گزارش، یکی از دانشجویان با صدای بلند گفت: دانشگاه محل پرسش و پاسخ است که محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج گفت: مسئولان دانشگاه اینگونه تصمیم گرفته اند که پرسش و پاسخ نباشد. شما دانشجویان مجوز بگیرد و سئوال بپرسید. من پاسخگوی شماها خواهم بود و ترسی از پرسش و پاسخ نداریم. اما تابع قانون هستیم.
محمد بهرامی در ادامه گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان صد درصد مسلمان و شیعه است اما چرا بعضی جوانان به برخی  اعتقادات گرایش پیدا کرده‌اند؟ علت آن را نمی‌دانم، هر  مشکل و ناکارآمدی هست جوانان به پای دین می‌گذارند.
وی بیان کرد: واقعیت این است که ما ناکارامد هستیم و منابع را هدر می‌دهیم و خیلی افراد شعار می‌دهند و دانشجو باید بداند کشور با ۴ ظرفیت و به مشقت کار می‌کند، به عنوان مثال بهترین محصول صادراتی فرش‌های ابریشمی است چه قدر ساعت کار لازم است که ۳۵ هزار ساعت کار با ۱۰ ساعت کار در ژاپن معاوضه می‌شود و با مقایسه درآمد سرانه‌ ۴ درصد استفاده می‌شود و ۹۶ درصد به هدر می‌رود.
من مأموریت ندارم در دانشگاه حرف سیاسی بزنم
بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: دانشگاه و دانشجو باید در این خصوص آگاه شوند، من مأموریت ندارم که در دانشگاه حاضر شوم و حرف سیاسی بزنم و عده‌ای اختلال ایجاد کنند و بنده به عنوان یک فرد عملکردی در این حوزه نظر خود را بیان می‌کنم.
شهردار اسبق یاسوج بیان کرد: دو محور اساسی مبنای کار در دنیای پیشرفته امروز  مطرح است، یک انسان محوری و دوم  علم محوری است، که دو موضوع اشرافیت و سنت‌ها را کنار گذاشتند در این خصوص اولین مقابله اسلام با این موضوعات و دشمنی‌ها با اسلام از این جهت بود، اما متاسفانه در برهه‌های مختلف برخی بر اساس فرهنگ‌های دینی وارد جامعه می‌کردند، پادشاهان روزی بیان می‌کردند که نماینده خدا هستیم، داعش چه تعبیری از دین دارد و ما چه تفسیری داریم، اروپا با کنار گذاشتن کلیسا به این شرایط رسید و دنیا در سیر توسعه خود به این نتیجه رسیده که خلاء اخلاق وجود دارد و اخلاق سبب وجدان کاری و مسوولیت پذیری می‌شود، در اولین آیه قرآن، «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» یعنی بخوان، بحث خلقت انسان، آموختن یعنی معلمی مطرح است،  بنابراین در دنیا باید منابع علمی را مطالعه کرده که دانشجو نباید تکیه به کتاب داشته و باید خلاقیت و نوآوری را مد نظر قرار دهند.
بهرامی گفت: جوانان از یک طرف مشکلات را پای دین نوشته و از سویی دیگر وقتی پیشرفت‌هایی بیان می‌شود، بیان می‌کنند این فرد غرب زده است، امروز تعصب و غیرتی نسبت به دین نداریم و علما با توجه به اقتضائات زمان ضروریات دینی را باید مدنظر قرار دهند بنابراین دنبال غرب نیستیم و غرب از ما یاد گرفته است.
وی تاکید کرد: سیاست زدگی از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب گریبانگیر ماست هر چند افراد نخبه متعهد و مسوولیت پذیری در هر دو جریان حضور دارند، و باید در قالب این دو جریان باشیم و مبنای کار ما در قالب چارچوب نظری و فکری  و در عمل و زندگی مردم ملموس باشد.
بنا بر این گزارش، در این خصوص دانشجویی پرسید آیا در این شرایط وجود دارد؟
بهرامی گفت: وظیفه دانشجو بوده که فرهنگ سازی کرده و تئوری‌های مختلف را نشر دهند آنها نخبه‌های جامعه هستند و باید چراغ راه جامعه باشند، مردم به همه تئوری‌های مختلف آگاهی  ندارند، دو توسعه فیزیکی و نرم وجود دارد و آسانترین توسعه، توسعه نرم فرهنگی است که باید دانشجویان در این زمینه گام‌های مؤثر برای حال و آینده بردارند زیرا در قبال همه مسوول هستیم برخی اوقات بعضی رفتارهای ما ناشی از تحریک برخی افراد  خارج محیط دانشگاه است و رفتارهایی صورت می‌گیرد که به صلاح جامعه و مردم نیست.
به گزارش کبنا، بعضی از دانشجویان از اینکه جلسه پرسش و پاسخ به سخنرانی تبدیل شده بود، ابراز نگرانی کردند.

این خبر تکمیل می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن.پ
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه محل تبلیغات برا مجلس نیست .باید پیگیری بشه که کار چه کسانی بوده
اصلاح طلب قدیمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهرامی
به امید موفقیت این دفعه
دانشجو
United States
دکتربهرامی عزیز استاد اخلاق اسوه مدیریت زنده باد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجا بود که اکثریت سالن رو با افرادی که خارج از دانشگاه اومده بودن پر کردن در حالیکه جلسه متعلق به دانشجویان بود!!!واقعا متاسفم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر دكتر بهرامى عزيز
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
که قران من کیسه وش نیکنی.امسال نصف سال قبل هم رای نیاری .مه بیکاری هرسال ایایی پیلل مفت خرج ایکنی .
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی
برای خودتان وخانواد تان احترامی خاص قایل هستم
اما دربسته وصادقانه به شما عرض می کنم حضور شما,در انتخابات مجلس بی نتیجه است. به دودلیل :
زیرا:
مردم یا جناحی رأی می دهند که طیف هم سوی شما به شمارأی در حد قبولی نمی دهند اگر چه تعدادی شما را ترغیب وتشویق به ثبت نام وحضور می کنند . وعده ای هم مطلقا شمارا از همین طیف قبول ندارند.
ویا قوم وخویشی رأی می دهند که به خاطر عدم موفقیت در دو دور گذشته اکثرا دیگر تمایل رأی دادن به شما را ندارند. اگرچه تعدادی از قوم وخویشان نزدیک هنوز شما راحمایت وترغیب به حضور می کنند..ویا به خاطر رودر بایستی کژ دار مریز وظاهری با شما همراه می شوند
اما هردو برای موفقیت شما کافی نیست وبی نتیجه است.
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتربهرامی عزیز
صادق
Iran, Islamic Republic of
واقعن دکتر بهرامی سرمایه بسیار خوب برا شهرستان می باشد.امید که از این سرمایه به عنوان یکی از راه های متعارفی برای پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور به مجلس شورای اسلامی راه یابند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
یاسوج بهرامی گچساران زینلزاده شک نکنید پیروز میشن چون مردم قبولشون دارن
مهرتاش هداوند گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
جناب بهرامی
با سلام
شما از اخلاق و وژدان صحبت میکنید !!! یعنی باید صادقانه حرف زد و منصفانه عمل کرد.
خوب ، خود حضرتعالی در سال ۱۳۸۲ میتینگ انتخاباتی آقای ستار هدایتخواه را در خانه خودتان برگزار کردید . همراه ایشان بودید هم فکر ایشان بودید
تا اینجای کار بحثی نیست . بالاخره هر کسی دارای یک مرام و جایگاه حزبی و فکری و سیاسی هست .
اما شما در چرخشی کاملا سوآل برانگیز و غیر قابل پذیرش در سال ۹۰ خود را اصلاح طلب فرض کردید و بدون هیچ گونه هزینه ای قصد جلب رای و ورود به این طیف فکری و سیاسی را داشتید ؟؟؟؟!!!
به نظر شما آیا این کار اخلاقی بود؟؟؟
آیا مردم را هالو فرض کرده اید؟؟؟
آیا کسی دیروز شما را واکاوی نخواهد کرد؟؟
مطمئن باشید که مردم هرگز شما را اصلاح طلب و داری تفکر اصلاح طلبی ندانسته و نخواهند داشت....
محموداباد
Iran, Islamic Republic of
بار اول سوم شد بار دوم چهارم این بار به امید خدا پنجم
seyed hassan mousawi
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی مرد روزهای سخت
/
Iran, Islamic Republic of
بهرامی به سرنوشت عارف دچار میشود
Iran, Islamic Republic of
دکترمحمدبهرامی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1