کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

 سنت جالب اهالی یک روستا در کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)

10 آبان 1398 ساعت 23:59

زیارت امام زاده سید محمد(ع) و قرائت فاتحه بر اهل قبور ودیدار و خوش و بش و....ازآیین و سنت این روز می باشد.
پخت غذاهای محلی و سنتی توسط زنان روستا و در نهایت صرف ناهاربصورت دسته جمعی از دیگرآیین و رسم زیبا و جالب اهالی این روستا می باشد


اهالی روستای انجیرسیاه (از توابع شهرستان گچساران)  و طایفه برآفتابی که یکی از طوایف پرآوازه ایل بزرگ بویراحمد گرمسیرمی باشد هرساله به شکرانه برداشت محصول برنج  وهمچنین بارش رحمت الهی، رسم و سنت و آیین جالبی ( که از نیاکانشان به آنان رسیده است) را برگزار می کنند.
اهالی خونگرم و باصفای روستای انجیرسیاه دریکی از روزهای فصل پاییزبا صمیمیت و دوستی در جوار امام زاده محمد(ع) روستا گردهم می آیند.
زیارت امام زاده سید محمد(ع) و قرائت فاتحه بر اهل قبور ودیدار و خوش و بش و....ازآیین و سنت این روز می باشد.
پخت غذاهای محلی و سنتی توسط زنان روستا و در نهایت صرف ناهاربصورت دسته جمعی از دیگرآیین و رسم زیبا و جالب اهالی این روستا می باشد.
 
به گفته تاریخ نگاران و تاریخ نویسان برجسته استان و کشور، طایفه برآفتابی و ساکنین منطقه دشت مور(از توابع شهرستان گچساران)یکی ازطوایف شجاع،اصیل و نجیب قوم لر(کهگیلویه و بویراحمدی) می باشد.
در پایان از صابر رحمان زاده، رضا ظفریان زاده، حجت الله انگنایی، محمدحسین امیری دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای انجیرسیاه که ما را در تهیه این گزارش همراهی نمودند تقدیر و تشکر بعمل می آید.
 
گزارش: حبیب قلندری
 


کد مطلب: 414384

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/414384/2/سنت-جالب-اهالی-یک-روستا-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1