تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۱۴۳۵۶
در سفر وزیر جهاد کشاورزی؛

افتتاح سه پروژه در یاسوج به دست وزیر جهاد کشاورزی

۲
کبنا ؛محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه استاندار و جمعی از مسئولان استانی سه پروژه سردخانه 3500 تنی و گلخانه تولید گل رز در 5 هزار و 300 متر مربع و طرح تولید و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال را افتتاح کرد.
سردخانه 3500 تنی در شهرک فرودگاه یاسوج با سرمایه‌گذاری 10/5 میلیارد تومانی افتتاح شد، در این سردخانه در حال حاضر 2 هزار تن میوه ذخیره شده است.
محمود حجتی در خصوص ظرفیت کنونی سردخانه‌های کشور اظهار کرد: در سال 92 کل ظرفیت سردخانه‌های کشور 2 میلیون تن بود اما در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ها به 5/1 میلیون تن رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که در دولت فعلی 3 میلیون تن ظرفیت سردخانه‌ای زیر بار رفته است، گفت: ظرفیت سردخانه‌های کشور در این دوره و از سال 92 تاکنون 150 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان فرآوری محصولات کشاورزی در کشور گفت: هر ساله 4/5 میلیون تن افزایش فرآوری محصولات کشاورزی را در کشور داریم.
در ادامه با حضور وزیر جهاد کشاورزی گلخانه تولید گل رز در 5 هزار و 300 متر مربع و با اعتبار 3/5 میلیارد تومانی افتتاح شد.
محمود حجتی در حاشیه افتتاح یک واحد گلخانه‌ای در شهر یاسوج، با قدردانی از زحمات جوانان تحصیل‌کرده در رشته کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها اظهار کرد: در بحث گلخانه‌ها یک عقب‌ماندگی تاریخی داشتیم اما در سال‌های اخیر این عقب‌ماندگی صد در صد جبران شد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که در حال حاضر سطح کل گلخانه‌های کشور 15 هزار هکتار است گفت: تنها در سال گذشته 3 هزار هکتار یعنی معادل 25 درصد گلخانه‌های کشور ایجاد شد.
وی افزود: برنامه امسال این است که با ایجاد 5 هزار هکتار گلخانه سطح گلخانه‌های کشور را به 20 هزار هکتار برسانیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که کشورهای همسایه جنوبی و شمالی به محصولات گلخانه‌ای ما نیاز دارند، افزود: یکی از بهترین بازارهای محصولات ما کشورهای اوراسیا و  روسیه است.
وی گفت: به دلیل یخبندان و سرمایی که در این کشورها وجود دارد آنها نیازمند محصولات گلخانه‌ای ما هستند.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان  مشکلاتی سر راه گلخانه‌های خاطرنشان کرد: در زمینه منابع بانکی مشکلاتی وجود دارد که مسؤولان کشور به جد در حال رفع این مشکل هستند.
همچنین طرح تولید و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال با حضور حجتی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به بهره برداری رسید.
اعتبار این طرح ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۰ نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد کرده است.
پس از این بازدید از طرح ماهی سردابی روستای ده شیخ شهرستان دنا در دستور کار وزیر قرار گرفت. 
محمود حجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر سیستم‌های نوین آبیاری گفت: امسال در سیستم‌های نوین آبیاری از مرز دو میلیون و 200 هکتار گذشتیم که یک میلیون و 200 هکتار آن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از همه مسؤولان دست‌اندرکار در اجرای این طرح تقدیر و تشکر می‌کنم، افزود: از مقام معظم رهبری که اجازه دادند در سنوات ماضی از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار قرار گیرد، دولت و رئیس جمهور که با حساسیت طرح را دنبال می‌کنند، مجلس که مقدمات تصویب این منابع را فراهم کرده، مسؤولان ملی که با پیگیری خود طرح را پیش بردند تا کار بی‌نظیری در راندمان آبی و زیرساخت در سیستم انجام شود و کشاورزان که بیشترین نقش و همراهی و همکاری را داشتند قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون واگذاری زمین در بخش کشاورزی ممنوع است، و مالکیت زمین واگذار نمی‌شود، گفت: طی شرایط و با همکاری سازمان امور اراضی و منابع طبیعی در چهارچوب مواد قانونی از جمله ماده 3، اراضی شیب‌دار برای توسعه باغات در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد که خشک بوده با همکاری همه مدیران اجاره داده شود.
عضو هیات دولت عنوان کرد: کسانی که دغدغه دارند در این طرح منابع دولت واگذار می‌شوند هیچ گونه واگذاری صورت نمی‌گیرد، اراضی اجاره است و اجازه تمدید آن داده می‌شود تا با توسعه سطح باغات اشتغال و درآمد خوبی برای مردم این استان که از بارش خوب باران و سطح آبی خوبی برخوردار هستند ایجاد شود.
حجتی خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیتی که در مبادله پولی برای بانک مرکزی ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا اما با مساعدت خوبی که انجام شده در تامین نهاده‌های اولیه پایه مثل کود، سم و بذر مشکلی نداریم و نهاده‌های واسطه‌ای مانند کنجاله سویا، ذرت و جو ذخایر خوب بوده و واردات به موقع انجام شده که آرامش در تولید مرغ و دامداری‌ها گواه این موضوع است.
وی در خصوص پرداخت خسارت سیل ابتدای سال به کشاورزان گفت: دولت در همان هفته‌های اول، خسارت سیل در بخش‌های کشاورزی را تعیین تکلیف کرد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد که از استان‌های پیش رو در پرورش آبزیان خصوصا ماهی قزل‌آلا بود سیل خسارت زیادی به بار آورد که پس از برآورد خسارت توسط ستاد بحران استان در دولت مصوب شد.
عضو هیات دولت با اشاره به اینکه منابع خسارت سیل ابتدای سال پیش‌بینی و ابلاغ  شده گفت: هماهنگی بین وزارت ارتباطات و وزارت کشور برای بازنگری اراضی خسارت دیده از طریق ماهواره سبب تاخیر در پرداخت‌ها شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

الا
Iran, Islamic Republic of
افتتاح می کنن ولی چند ماه دیگه می گن ورشکست شده و تعطیل کرده چه سودی داره
Iran, Islamic Republic of
باید می بردن تا این همه سیب که داره خراب می شده را می دید تا دیگر از خودش ..
Iran, Islamic Republic of
همه طرح ها توی یاسوج افتتاح می شود ما گچسارانی ها هم دلمون خوش نمایندمون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هستند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا تعریف نماینده تون بدین و جدول کردن فلان خیابان را جشن بگیرین
Iran, Islamic Republic of
وزیر آمد و در سفری چند ساعته بجای پرداختن به مسائل و معضلات درگیر بخش کشاورزی استان با هیئیت همراه از غار ده شیخ بازدید کرد. ایشان باید جوابگوی ذرت آلوده به سموم کشنده افلاتین سرطان زا و آلودگی مواد غذایی مردم ایرانی و ... باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1