تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۴۱۴۰۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از طرح ساماندهی رودخانه بشار / تصاویر

۰
کبنا ؛معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری و شهردار یاسوج از عملیات اجرایی طرح ساماندهی و حفاظت ترانشه رودخانه بشار در محدوده‌های رجاء و گلزار شهدای دارشاهی بازدید کردند.
 به گزارش کبنا، معاون امور عمرانی استاندار با مهم توصیف کردن این پروژه‌ها در جلوگیری از تخریب‌های احتمالی ناشی از سیل، خاطر نشان کرد: آن چیزی که برای ما و شهروندان در این موقعیت و برهه از زمان مهم است، جلوگیری از آسیب بیشتر به منازل مسکونی واقع در بلوار رجاست.
 عزیز فیلی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی و متخصص در این امر انتخاب شده که امیدواریم در زمان باقیمانده و قبل از شروع بارش‌های سیلابی، اجرای این پروژه به سطح قابل قبولی برسد.
وی در خصوص اعتبار مصوب این طرح یاد آور شد: 20 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب این طرح در سال 98 است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بنا به حساسیت موضوع تخصیص 100 درصدی را در نظر خواهد گرفت.
فیلی در خصوص عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه دارشاهی نیز گفت: با در نظر گرفتن زمان کمی که از شروع رسمی این پروژه می‌گذرد، اقدامات خوبی صورت گرفته که در نوع خود در استان بی سابقه بوده است.
وی ضمن تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت آب منطقه‌ای که با تمام توان و ظرفیت در حال اجرای این پروژه هستند، خواستار تسریع بیشتر در اجرای آن شد.
فیلی، عملیات ساماندهی رودخانه دارشاهی که قبور مطهر گلزار شهدا در نزدیکی آن واقع شده را در مقابل خدماتی که شهداء برای تثبیت این نظام کشیدند بسیار ناچیز دانست و اظهار امیدواری کردکه با تعامل همه مسئولین، مردم از خدمات ارزشمند نظام، بهرمند شوند.
 در ادامه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با حساس خواندن این دو پروژه و خطر احتمالی سیلاب در مناطق یاد شده به مشخصات فنی و اهم اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه بشار در محدوده رجا با هدف حفاظت از ترانشه و ترمیم جاده مجاور با قراردادی به مبلغ 40 میلیارد ریال شروع شده که تاکنون قریب به 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
علی داودی مهر اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار، این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.
 وی، تجهیز کارگاه، انحراف مسیر آب طی اجرای دو کانال به طول 300 متر، اجرای رمپ ورودی، تهیه سنگ لاشه، تسطیح بستر رودخانه جهت دپوی مصالح و شروع عملیات پی کنی را از اهم اقدامات انجام شده شرکت آب منطقه‌ای استان در این پروژه عنوان کرد.
 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه دارشاهی، افزود: پس از خطری که سیلاب فروردین ماه سال جاری موقعیت گلزار مطهر شهدا را تهدید کرد، شرکت آب منطقه‌ای استان پس از تعیین پیمانکار واجد شرایط و با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی استان از جمله سپاه استان و سایر پیمانکاران منطقه، انحراف موقتی آب را در دستور کار قرار داد که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و در صورت تأمین اعتبار لازم، قادر به اتمام آن در اواخر سال جاری خواهیم بود.
 داودی مهر اجرای خشکه چین با سنگ لاشه به قطر 2 متر به حجم 5 هزار متر مکعب، تهیه سنگ ریپ رپ (مصالح پای کار) به حجم 10 هزار متر مکعب، اجرای دایک خاکی با تراکم 95 درصد و تهیه و ریختن مصالح رودخانه‌ای به حجم 2 هزار متر مکعب را از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این پروژه عنوان کرد.
 در پایان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر همراهان نقطه نظرات خود در خصوص این پروژه‌ها را بیان کردند و برای همکاری قانونی قول مساعدت دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1