تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۱۴۰۷۲
اولین جشنواره دیوار نگاری شهر یاسوج به پایان رسید؛

ابتکاری که بر دیوارهای یاسوج به یادگار می‌ماند / احساس خوبی که شهرداری یاسوج برای شهروندان ایجاد کرد / تصاویر

۱
کبنا ؛دیوارهای شهر یاسوج را نگاه که می‌کردی، می‌دیدی هر کسی که از راه رسیده برای خودش دیوارهای مرکز پایتخت طبیعت را نقاشی کرده و عکسی انداخته و رفته است. اما شهرداری یاسوج با ابتکار نستهن مقدم و مجموعه تحت مدیریتش و مشارکت هنرمندان، اولین جشنواره دیوار نگاری استان کهگیلویه و بویراحمد را پایه گذاری کردند و با حضور 88 هنرمند از سراسر کشور، دیوارهای این شهر با طرح‌های زیبا آراسته شدند. کافی است، سری به خیابان منتهی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بزنیم، می‌بینید که چگونه دیوارهای این خیابان با طرح‌های گرافیکی زیبا و رنگ‌های خاص و ایده‌های ناب نقاشی شدند. کار منحصراً به فردی که لازم است با آماده کردن زیر ساخت‌های آن در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا کند. البته باید از هر گونه کار غیرکارشناسی و شتاب زده در این خصوص پرهیز شود.
نسهتن مقدم شهردار یاسوج در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در شهر یاسوج، گفت: با فعال سازی دبیرخانه جشنواره،   ۳۷۹ اثر به این دبیرخانه ارسال شد.
مقدم افزود: بیش از دو ماه فعالیت مستمر در راستای جشنواره، اجرایی و ۳۱ گروه از ۱۳ استان در جشنواره حضور یافتند.
مقدم با بیان اینکه ۸۸ هنرمند در قالب ۳۱ گروه در این جشنواره حضور داشتند، اظهار کرد: تقاضای تمدید جشنواره در فراخوان، عزم ما را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره راسخ‌تر کرد.
مقدم گفت: در قالب این جشنواره ۲۰۰۰ منر مربع نقاشی انجام شد.
شهردار یاسوج با تقدیر از همه فعالین این جشنواره، خطاب به شرکت کنندگان، گفت: همه شما برنده این کار هستید. آنچه که ما رصد کردیم، شور و اشتیاق مردم برای تحقق این کار بود. نقش قلم شما بر سینه دیوار که نه، بر قلب‌های مردم بود.
در پایان این  برنامه ۴ نفر برتر از استان‌های قزوین، تهران، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد مورد تجلیل قرار گرفتند و از دو اثر با موضوع ویژه که توسط شرکت کنندگانی از استان تهران اجرا شد، تجلیل بعمل آمد.
قاسم قلم فرسا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در متن کوتاهی خطاب به شهردار یاسوج نوشت: «رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرمایند: خداوند زیباست و زیبای ها را دوست دارد.
احتراماً بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از اقدام ارزنده آن شهرداری محترم و همچنین اعضای بزرگوار شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص انجام طرح زیبای ملی دیوار نگاری که نمای شهر را تا حدودی عوض کرده ابراز نموده و امید آن دارم در راستای خدمات هرچه بهتر به شهروندان شاهد خدمات ارزنده‌تری از آن مجموعه باشیم. موفقیت در اجرای برنامه‌های اجرایی آن شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج را از ایزد منان مسئلت دارم.»
جمشید ارجمند از فعالان رسانه‌ای در این باره می‌گوید: طرح‌هایی که بر دیوارهای شهر یاسوج نقش بستند، شور و نشاط را در بین مردم به وجود آورد و مورد استقبال آنها قرار گرفت.
او اشاره به نقش نقاشی دیواری در بهبود فضای شهری، گفت: بدون تردید نقاشی دیواری در بهبود فضاهای شهری بسیار تاثیر گذار است چراکه نقاشی با فضای شهری تلفیق شده است.
معصومه موسوی‌اطهر از شهروندانی یاسوج در این باره می‌گوید: وقتی در شهر راه می‌رفتم که شلوغ و پر از سر و صدا خودروها می‌باشد. با دیدن این طرح‌های زیبا و نقاشی های دیواری تاثیرات آنها را به خوبی احساس می‌کنم. به نظر من این طراحی‌ها می‌تواند در روحیه مردم تأثیر مثبتی داشته باشد.























نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرکت بسیار خوبی بود.
فرهنگ شهر
Iran, Islamic Republic of
سلام ضمن خسته نباشید وخداقوت به مجریان ومجموعه شهرداری از انجا که افرادی در شهر پیدامیشند که فردا روی این زیباکاریها خط می کشند یا می نویسند لطفا کاری کنید که جلوی این کارهای ناشایست توسط افراد مرض دار گرفته بشه. مثلا روکش مقوایی یا ........برای بارندگی ها هم فکری بشه تا پاک نشند با تشکر
عابر پیاده
Iran, Islamic Republic of
کاش نگاه مهربان ایشان شامل حال پیادروهای شهر یاسوج هم می شد که چشم انتظار دست یارگیری است تا دست تجاوز مغازه داران را از محل عبور مردم کوتاه کنند
مقدم دست انداز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش روی دیوارها عکس دست اندازهای شهری که این چند ماه احداث کردند هم ترسیم می کردید
سعید محمد حسینی
United States
گرافیک محیطی و تأثیر آن بر روابط اجتماعی
طرحهای گرافیکی که در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف یک جامعه شهری است و هدف آن ایجاد یک فضای زندگی مساعد و دلپذیر و ایجاد هماهنگی میان سن، فرهنگ و خلق و خوی افراد آن جامعه باشد، بهعنوان گرافیک محیطی شناخته میشود.
بدیهی است در صورتی که تناسب و انطباق میان محیط اطراف و افراد یک جامعه وجود نداشته باشد محیط زیست و زندگی شهروندان به صورت مکانی غیرقابل تحمل و متشنج درخواهد آمد. چرا که با ایجاد مجموعهای متناسب از نظر شکل و رنگ میتوان موجبات امیدواری افراد جامعه را برای زندگانی فراهم ساخت و موجب شور و شوق عمومی شود. رنگ در گرافیک محیطی اثر به سزایی دارد چرا که باعث ایجاد نما میشود. مثلاً با دیدن اتوبوس قرمز دو طبقه یاد لندن میافتیم. در شهرهای شمالی خودمان، که فضای سبز زیادی دارند باید از رنگ سبز استفاده کرد و رنگ مکمل آن تحریک برانگیز است. رنگبندی محیطی میبایست با ملاحظات اقلیمی درنظر گرفته شود. به طور مثال برای عدهای که در محیط گرمسیری زندگی میکنند نباید رنگ گرم به کار برد بلکه بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود، همانطور که گنبدهای فیروزهای و آبی در بافتهای قدیمی کویربسیار دلنشین است.لذا بر خود لازم میدانیم از شهردار محترم شهر، شورای محترم شهر یاسوج، حوزه زیبا سازی شهر یاسوج و هنرمندان عزیز و گرانقدر که زحمت کار برعهده ان عزیزان بوده سپاسگزاری شود.
سلام
Iran, Islamic Republic of
تر ابه خدا اگر انتخابات شروع شدنگذاریداین دیوارهاکثیف شوند
سلام
Iran, Islamic Republic of
تر ابه خدا اگر انتخابات شروع شدنگذاریداین دیوارهاکثیف شوند
چراغ سحر
Iran, Islamic Republic of
عرض خسته نباشید خدمت شهردار خوش فکر شهرمون و کارشناسان اجرایی و هنرمندان محترم .
پیشنهاد میگردد در همه نقاط شهر که امکان دیوار نویسی وجود دارد طرح های منظره های طبیعی وتاریخی استان و باتوجه به نوع لباس محلی شیرزنان وشیرمردان با لباس محلی و تفنگ برنو و ...اجرا گردد.باتشکر
موسوی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از مجموعه همه عزیزان
در صورت امکان با پاشش روغن جلا یه محافظت اساسی از این نقاشی ها که با گذر زمان تبدیل به میراث فرهنگی و معنوی خواهند شد کنند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1