کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

بازدید تاجگردون و استاندار از طرح های اقتصادی شهرستان گچساران/ آخرین خبرها از وضعیت تونل دیل و پتروشیمی گچساران+تصاویر

26 مهر 1398 ساعت 8:34

کارخانه گیاهان دارویی در راستای اشتغال و رونق  شهرستان گچساران بسیار تاثیر گذار است.
کلانتری گفت: احداث کارخانه گیاهان دارویی با اهداف توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و بومی منطقه بر اساس استانداردهای مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییرالگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمینی خرید محصولات و ایجاد ارزش افزوده گیاهان دارویی و تأمین بخشی از نیاز کشور و صادرات منطقه ای ساخته می شود


بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضورمعاونین اقتصادی، عمرانی، سیاسی استاندار، فرماندار  گچساران و جمعی از مسئولان از طرح اقتصادی شهرستان گچساران  (کارخانه روغن نباتی، کارخانه نوشابه سازی، مجتمع گلخانه ای، کارخانه گیاهان دارویی، جاده گچساران-چرام،تونل دیل، پتروشیمی گچساران) انجام گرفت.
 
به گزارش کبنانیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها  اظهار داشت: معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های اقتصادی دولت در سال ۹۸ است.
حسین کلانتری افزود: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات معیشتی قشرهای مختلف گچساران است.
 
وی بیان کرد: رویکرد دولت توجه به بخش اشتغال و افزایش زیرساخت های توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت ها به شکل مطلوب استفاده می شود.
 
کلانتری ابراز کرد: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های آب و برق مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در سال ۹۶ آغاز و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال در زمینه های زیر ساخت های این طرح اقتصادی هزینه شده است.
کلانتری افزود: پس از اجرای زیر ساخت ها، این طرح به سرمایه گذاران با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مردم بومی واگذار خواهد شد.
وی  تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات از برنامه‌های حمایتی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش است.
کلانتری تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۱۶۰نفر فراهم خواهدشد.
وی کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن را یکی دیگر از طرح های اقتصادی این شهرستان اعلام کرد و گفت: فاز اول این طرح در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کلانتری ابراز کرد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست اجراست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.
کلانتری میزان سرمایه این طرح از محل ستاد بنیاد برکت را ۳۲۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۰میلیارریال تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت.
وی افزود: طرح ساخت کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.
کلانتری در ادامه افزود:  اجرای طرح های مانند احداث کارخانه گیاهان دارویی می توان دیگر سرمایه گذاران را در ایجاد طرح های مختلف در استان و منطقه تشویق کند.
وی تصریح کرد: کارخانه گیاهان دارویی در راستای اشتغال و رونق  شهرستان گچساران بسیار تاثیر گذار است.
کلانتری گفت: احداث کارخانه گیاهان دارویی با اهداف توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و بومی منطقه بر اساس استانداردهای مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییرالگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمینی خرید محصولات و ایجاد ارزش افزوده گیاهان دارویی و تأمین بخشی از نیاز کشور و صادرات منطقه ای ساخته می شود.
 
وی افزود: کارخانه روغن نباتی گچساران با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ در گچساران به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بهره‌برداری رسید.
 
کلانتری ابراز کرد: هم اکنون این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۹۳ نفر را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن روغن در سال را دارد گفت: کارخانه روغن نباتی گچساران هم اکنون قادر به تولید ۴۵ درصد از طرفیت تولید خود است.
 
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران مجتمع پتروشیمی گچساران اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار ۲۱میلیارد ریال برای ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران هزینه شده است.
 
غلامرضا تاجگردون افزود: ۹هزار و ۹۴میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی مورد نیاز است.
 
وی میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح اقتصادی را ۵۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: پتروشیمی گچساران از معدود پتروشیمی های کشور است که اعتبار اسنادی (ال.سی) آن گشایش یافته و تاکنون ۳۰۳ میلیون یورو برداشت شده است که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست.
 
تاجگردون تصریح کرد:  عملیات ساخت این کارخانه ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت بهره برداری از آن بیش از  یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.
 
وی بیان کرد: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید که خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
وی به سایر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.
 
تاجگردون ادامه داد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.
 
وی ابراز کرد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می گردد.
 
تاجگردون با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: پترو شیمی گچساران یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان است.
گفتنی است:
در نشست مسئولان استانی و شهرستانی با مدیران شرکت جاده سازی  محور گچساران –چرام( تونل دیل)، استاندار و معاون عمرانی استاندار با تماس تلفنی با علی اکبر محمدی مدیرعامل زیر ساخت  و توسعه راه های استان های جنوب و جنوب غرب کشور خواستار تسریع و پیگیری و برطرف کردن هرچه سریعتر مشکل (متوقف شدن عملیات اجرایی حفاری تونل دیل بعلت نشت گاز) شده اند.
استاندار تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید از مشاور بخواهد موضوع نشت گاز تونل دیل و تحقیق و بررسی و جوابیه در این خصوص را هرچه سریعتر انجام دهد چون این طرح یکی از بزرگترین طرح های ملی و مهم کشور می باشد.
   در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران موسسه حرا گفت: تا زمانی که بررسی و تحقیق در مورد نشت گازتونل توسط مشاور در حال انجام است این شرکت جبهه های کاری دیگر را فعال کرده و اجازه ندهند پروژه نیمه فعال شود.
خاطرنشان می سازد: غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت (که خود را با پرواز تهران به گچساران رسانده بود)در آخرین برنامه بازدید استاندار از طرح اقتصادی شهرستان گچساران (پتروشیمی گچساران) وی را همراهی نمود.
 


کد مطلب: 414018

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/414018/2/بازدید-تاجگردون-استاندار-طرح-های-اقتصادی-شهرستان-گچساران-آخرین-خبرها-وضعیت-تونل-دیل-پتروشیمی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1