تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۱۴۰۱۴
کبنا گزارش می‌دهد

اخبار اربعین حسینی |تشرف ۳۳هزار کهگیلویه و بویراحمدی به کربلا / فیلم سینه زنی پاکستانی‌ها در دهدشت

۱
کبنا ؛حسین کلانتری  استاندار کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر نشست با اعضای ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی آخرین وضعیت و تمهیدات لازم برای رفت و برگشت زائران از مرکز رسانه‌ای اربعین حسینی نیز باید کرد.
 در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پارسال 10 هزار زائر از استان کهگیلویه به زیارت اربعین رفتند و در اربعین امسال تاکنون تعداد این زائران به 33 هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از 13 کمیته در راستای برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود را از پایان اربعین سال گذشته آغاز کرده است، افزود: استان کهگیلویه به توسعه پارکینگ اینجا کمک کرد و بیش از 10 دستگاه ماشین‌آلات در این مرز مستقر شد، همچنین مهندسانی برای کمک به این منطقه اعزام کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد ضمن تأکید بر ارائه خدمات به زائران در 31 موکب فعال از این استان، تصریح کرد: 10 موکب از این استان در کربلا و نجف مستقر شده و 17 موکب در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان در این مسیر تردد می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهد.
کلانتری با اشاره به خدمات دهی به حدود 800 هزار نفر در چهار موکب مستقر در شلمچه، یادآور شد: جوانان، بسیجیان و سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند، همچنین 12 هزار نفر از زائران به وسیله اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل استان انتقال داده شده‌اند و 80 دستگاه اتوبوس برای این امر اختصاص داده شد.
استاندار همچنین از مرکز رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و گفت: فعالیت این مرکز رسانه‌ای در آگاهی بخشی همایش بزرگ راهپیمایی اربعین بسیار مؤثر بوده است که از دست اندرکاران و فعالین این مرکز تقدیر و تشکر می‌شود.
حسین کلانتری سپس در نشستی با ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز تاکید کرد: فعالیت‌های این ستاد برای خدمات دهی، رفاه و تأمین امنیت و آرامش زائران است که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
حضور پر شور جوانان در مواکب پذیرایی زوار اربعین نشان از احساس تکلیف آنهاست
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد
گفت: حضور جوانان در مواکب پذیرایی زوار اربعین حسینی و راهپیمایی اربعین نشان از احساس تکلیف و وظیفه آنها نسبت به تفکر عاشورایی و اربعین حسینی دارد.
 
سرهنگ جهانگیر انصاری در حاشیه بازدید از مواکب کهگیلویه و بویر احمد واقع در مرز شلمچه، با اشاره به جهانی شدن اربعین حسینی گفت: امروز گفتمان عاشورایی و اربعین حسینی به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است.
 وی افزود: در این همایش بزرگ که نشان از عظمت و وحدت شیعیان جهان می‌باشد حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف نیز به اهمیت و جایگاه اربعین حسینی در ایجاد وحدت و همدلی ادیان و مذاهب اسلامی اشاره دارد.
 جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: این حضور میلیونی و شور و شعور حسینی پیام بسیار مهمی برای همه کسانی که با تفکر اربعین، عاشورا و جهاد و شهادت مخالفند دارد.
 انصاری ادامه داد: این حضور نشان داده که خون ابا عبدالله الحسین (ع) پس از یک‌هزار و 400 سال هنوز در رگ‌های شیعیان و آزادی‌خواهان جهان جوش و خروش دارد. 
وی خاطرنشان کرد: تجدید عهد و میثاق و استمرار راه ابا عبدالله الحسین (ع) و برافراشته ماندن پرچم و علم عاشورایی و حرکت و قیام حسینی تا قیام قیامت به جوش و نروش بوده و این علم به دست با کفایت رهبر معظم انقلاب، فرزند صالح و خلف آن حضرت به صاحب اصلی‌اش امام عصر (عج) سپرده خواهد شد.
 جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه ضمن تقدیر از خادمان مواکب خدمات‌رسان به زوار اربعین حسینی ادامه داد: حضور پر شور جوانان در مواکب استان نشان از احساس تکلیف و وظیفه آنها نسبت به قیام و تفکر عاشورایی دارد.
  
مراسم پیاده روی و عزاداری اربعین حسینی در گچساران برگزار می‌شود
 این مراسم به مناسبت اربعین حسینی، همایش پیاده روی از محل بوستان شهدای گمنام به سمت مسجد شهیدان رأس ساعت 9:30 دقیقه صبح روز شنبه 27 مهرماه برگزار خواهد شد.
 
سینه‌زنی زائران پاکستانی اربعین در موکب شهدای کهگیلویه
 در آستانه اربعین حسینی زائران کربلای معلی از اقصی نقاط جهان عازم سرزمین عشق و دلدادگی می‌شوند.
 در مسیر عبور زائران اربعین موکب‌هایی برپا شده و به کاروان‌های پیاده‌روی همایش عظیم اربعین خدمات‌رسانی می‌کند.
 موکب شهدای کهگیلویه نیز در مسیر حرکت زائران کربلا از هفت استان و دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد و شبانه‌روز پذیرای زائرانی است که عاشقانه در این سفر معنوی گام برمی‌دارند.
 
   
 زائران خارجی اربعین از کشور پاکستان که قصد شرکت در پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی را دارند با حضور در موکب شهدای کهگیلویه ضمن پذیرایی با مداحی پاکستانی به عزاداری پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1