تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۴۱۳۸۲۴
حال و روز امکانات و تجهیزات دولتی در دهستان توت‌نده دنا؛

افتتاح درمانگاه نیمه‌کاره دهستان توت‌نده دنا / مدرسه‌ای که بعد از افتتاح خاک می‌خورد / تصاویر

۰
کبنا ؛جمعی از اهالی دهستان توت‌نده از توابع شهرستان دنا با ارسالی متنی به مشکلات این روستا پرداختند و خواستار رسیدگی آنها از سوی مسئولان شدند.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
 احتراماً همانگونه که مستحضرید و در گروه با مسئولین مربوطه این موضوع پیگیری شد و کاملاً مطلع به امور می‌باشند دهستان توتنده، گندیخوری، سرتنگ، با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ جمعیت، چندین پروژه اداری از جمله مرکز بهداشت شبانه روزی بر روی جاده سراسری با پوشش چندین روستا، آموزشگاه شبانه روزی وابسته به آموزش و پرورش هر دو جدید تأسیس برای ارائه خدمات مطلوب به رغم میلیاردها تومان سرمایه دولت و بیت المال آنهم در استان خیلی محروم کشور و مدرسه‌ای متروکه در وسط روستا با مالکیت سازمان بهزیستی در دهستان بدون استفاده می‌باشد و این در حالیست که بواسطه سوء تدبیر مسئولین شهرستان دنا و با نگاه منطقه گرایی و تبعیض، فرزندان و اهالی با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی برای امر تحصیل و مداوا به مرکز استان و شهرستان می‌روند.
ما اعضای شورا و اهالی از شما خبرنگار امین و مورد اعتماد استدعا داریم با قلم و بیان رسای خود و رسالتی که از شما سراغ داریم درد دل این اهالی را به گوش مسئولین استانی و کشوری، خصوصاً مجموعاً خبری استان، شبکه خبر سراسری، و خبر ۳۰ "۲۰ برسانید.
ضمناً به این نکته حتماً اشاره فرمایید به رغم ۴۲ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات سیاست‌های دولت مبنی بر پزشک به نقاط کمتر برخوردار و محروم، ما اهالی در شرایط جنگ هم پزشک تمام وقت داشتیم و دندانپزشک تمام وقت، اما دریغ که الان ورق برگشت و توتنده به خاطر مدیران نالایق مظلوم واقع گردیده و اینک اهالی مستحضرند که پزشکی وجود ندارد و شاید دوروز در هفته بیاید و شاید اصلاً نباشد.
 در صورتی که روستاهای هم جوار به فاصله ۲ الی ۵ کیلومتر بالغ بر ۲۰ روستا در اطراف دهستان توتنده است که می‌بایست زیرمجموعه بهداشت و درمان روستای توتنده باشند، اما تحت نظر بهداشت مادوان یاسوج هستند که فاصله آنها ۴۰ کیلومتر می‌باشد این در صورتی است که اعضای شورا و دهیار، آن‌ها پذیرفتند که این روستاها به جهت قرابت و نزدیکی تحت بهداشت و درمان روستای توتنده باشند.
 درمانگاه بدون از اینکه تکمیل و کامل گردد افتتاح شده است که اکنون با مشکلاتی روبرو هست که می‌توان نواقص آن را به صورت زیر لیست کرد. دیوار دور درمانگاه، اتاق نگهبانی، خانه پزشک، انشعابات آب، برق گاز، خیابان آن از جمله نواقصات این درمانگاه هستندکه
تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. استاندار اسبق و نماینده مجلس و ریاست علوم پزشکی وقت استان کهگیلویه و بویراحمد ۵ سال پیش آن را افتتاح کردند.
 همچنین، مدرسه‌ای که ده سال پیش افتتاح شد ولی متاسفانه هیچ گونه نهاد دولتی و شخصی از آن استفاده نمی‌کنند و در حال تخریب است به علت اقلیمی آب و هوا در صورت که دانش آموزان دخترانه روستای توت‌نده و روستاهای همجوار به شهرها و خوابگاه‌ها پناه برده اند و دبیرستان دخترانه روستای توت‌نده منحل شده، چرا از این مرکز برای خوابگاه دبیرستان دخترانه روستاهای هم جوار و دهستان توتنده استفاده نمی‌کنند که برای دختران دوری از خانواده از نظر اجتماعی و فرهنگی جنبه خوبی ندارد و دچار هنجارهای اجتماعی می‌شود.
-------------------------------------------------------
من الله توفیق با آرزوی موفقیت
با تشکر اهالی و اعضای شورای اسلامی روستا توتنده و دهیار
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1