تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۱۳۸۱۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

فعال‌سازی پروژه‌های راکد آبفای شهری یاسوج

۰
کبنا ؛فیض اله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های تصفیه‌خانه آب، مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در حال ساخت ساحلی که برای ساماندهی وضعیت انتقال آب از چاه‌های منطقه شهربازی طراحی‌شده و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج بازدید کرد.
پاسره گفت: این پروژه که از پروژه‌ای سفر ریاست جمهوری است به دلیل مشکلات اعتباری راکد بود که با پیگیری‌های کلانتری استاندار مبلغ ۹۰ میلیارد ریال گشایش اعتبار شد در حال مبادله موافقت‌نامه هستیم و به‌زودی عملیات اجرایی مجدد آغاز می‌شود با توجه به اینکه این پروژه در لیست پروژه‌ای اقتصادی مقاومتی است همه‌ی تلاشمان را بکار می‌گیریم که پروژه تا پایان سال مالی ۹۸ به بهره‌برداری کامل برسد و مردم از برکات این پروژه بهره‌مند شوند.
پاسره از برخی اصلاحات برای تأمین آب شرب پایدار در مرکز استان خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در مجاورت خیابان ساحلی یاسوج بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال به‌منظور تأمین آب پایدار و مطمئن منطقه سروک، شهرک ولایت، شهرک الغدیر و محدوده‌ی پلیس‌راه قدیم است، یک پروژه‌ی دیگری به‌منظور اصلاح و توسعه‌ی شبکه‌ی منطقه‌ی بالادست پلیس را قدیم موسوم به منطقه‌ی روبروی CNJ(سی اِن جی) نیز برای انتخاب پیمانکار برآورد و فراخوان شده است.
وی ادامه داد: مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی در تپه‌ی مشرف‌ به دانشگاه یاسوج که در سال‌های قبل احداث‌شده بود و از ظرفیت آن در تأمین آب شرب مردم استفاده نمی‌شد به مدار بهره‌برداری آمد، با این اقدام آب بسیاری از مناطق شهر یاسوج بهتر و پایدارتر شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان با حضور در تصفیه‌خانه فاضلاب مرکز استان از لزوم تغییر در برخی مراحل این تصفیه‌خانه دانست و اظهار داشت: در برخی مراحل برای تصفیه بهتر و مفیدتر تغییراتی خواهیم داد، این تغییرات باعث خواهد شد که پساب خروجی مطابق با استانداردهای پساب به محیط پذیرنده یعنی رودخانه بشار باشد و این گامی مهم در راستای حفظ محیط‌زیست و اکوسیستم های آبی پایین‌دست رودخانه بشار است.
پاسره در آخر هم در ارتباط با شکستگی‌ها و هدرروی آب در شهر یاسوج گفت: همه میدانیم که عاملی اصلی و مهم شکستگی‌ها در شهر یاسوج جدای از بحث فرسودگی که موضوع مهمی است، بحث توپوگرافی خاص شهر یاسوج و به‌واسطه‌ی همین موضوع فشار بالا در شبکه توزیع آب است که بیش از سه برابر فشار استاندارد و بایستی این فشار مطابق با معیارهای فنی مدیریت بشود که لازمه‌ی آن جهت دادن اعتبارات این شهر به برنامه‌های اصلاح، بازسازی، زمان‌بندی و مدیریت فشار شبکه‌هاست که در تلاشیم با آگاهی بخشی به مردم، افزایش تاب‌آوری مردم و همراهی و همکاری مردم این کار را شروع کنیم.

اجرای طرح قرائت و وصول آنلاین قبوض آب در شهرهای  یاسوج و مادوان
غلامحسین گشتاسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرائت و وصول آنلاین قبوض آب در یاسوج و مادوان به بخش خصوصی واگذار شده است.
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  هدف از این کار را تسریع در پرداخت  آب بهاء توسط مشترکین و  به روز بودن اطلاعات مشترکین دانست و گفت:  این دو شهر  به صورت پایلوت برای اجرای  این طرح انتخاب شدند و طی چند ماه آینده نیز وصول آنلاین در  سایر شهرهای استان  این طرح اجرا خواهد شد.
وی بابیان اینکه ماموران قرائت کنتور می باید با لباس فرم و  متحدالشکل  نسبت به قرائت کنتور اقدام نمایند بیان کرد: ماموران قرائت کنتور می باید کارت شناسایی خود ارائه دهند.
وی  بابیان اینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه نقد برای تسویه قبوض اجتناب ورزند و  در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا موارد مشکوک می توانند با سامانه 122تماس  بگیرند.
 
حمایت از طرح های تحقیقاتی مرتبط  آب و فاضلاب
فیض اله پاسره در جمع معاونین و مدیران آبفای استان با اشاره به اهمیت مقوله تحقیق و پرزوزهش در میان کارکنان اظهار کرد: روحیه تخقیق و پژوهش می بایست هرچه بیشتر در میان کارکنان آب و فاضلاب استان تقویت و نهادینه شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  در حال حاضر نیروهای توانمند و علمی در میان کارکنان آبفا  وجود دارد که باید  در  این زمینه پیشقدم شوند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کارهای پژوهشی خوبی در آب و فاضلاب استان انجام گرفته است تصریح کرد:  باید از ظرفیت  محققان دانشگاهی و اساتید دانشگاه های استان  در حوزه آب و فاضلاب  بهره برد و درب آب و فاضلاب  استان به روی پژوهشگران باز خواهد بود.
پاسره با تأکید بر اینکه آب و فاضلاب استان آمادگی همکاری با محققان برجسته استانی را  درزمینهٔ های مرتبط را دارد، یادآور شد: واحد تحقیقات شرکت باید در این زمینه با برنامه‌ریزی بیشتر ورود پیدا کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به ظرفیت های این شرکت در حوزه آزمایشگاه های کمی و کیفی آب و فاضلاب و محیط زیست اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو آزمایشگاه کاملا پیشرفته با به روزترین تجهیزات  در آبفای شهری و روستایی استان وجود ددارد که می‌تواند زمینه ساز همکاری پژوهشگران با آب و فاضلاب  باشد.
 
لزوم اجرای شدن مصوبات کارگروه انرژی آب و انرژی در شورای پدافند غیرعامل استان
نشست کارگروه پدافند غیرعامل آب و انرژی استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی  آبفای  استان برگزار شد.
فیض اله پاسره در این نشست با اشاره به اهمیت و لزوم برگزاری این نشست‌ها به‌منظور بررسی  و تعیین مصوبات کارگروه‌های پدافند غیرعامل اظهار کرد: جا دارد که  شورای پدافند غیرعامل نسبت به اجرایی کردن این مصوبات جدیت بیشتری به خرج دهند  و شاهد خروجی مؤثر شورای پدافند غیرعامل  استان باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه صرف تعیین مصوبات درزمینهٔ  پدافند غیرعامل کارایی ندارد، تأکید کرد:  فرهنگ‌سازی درزمینهٔ  پدافند غیرعامل باید از نهادهای اجرایی و حاکمیتی شروع شود تا  مردم و شهروندان نیز این موضوع را جدی بگیرند و در این راستا حرکت کنند.
وی تعیین حریم و حفاظت از تأسیسات آب و انرژی استان را ضروری دانست و گفت: مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل در این زمینه نیز باید به جد دنبال و اجرایی شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: شرکت‌های آب و فاضلاب  استان در  دو حوزه شهری و روستایی نصب پنل های خورشیدی اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند و در حال حاضر برق مورد نیاز ستاد این دو شرکت طریق انرژی خورشیدی تامین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1