کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

دستان هنرمندان دیوارهای یاسوج را سامان می‌دهند / ابتکار بی‌نظیر شهرداری یاسوج / تصاویر

19 مهر 1398 ساعت 19:56

اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرداری یاسوج آغاز شد.


اولین جشنواره ملی دیوار نگاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرداری یاسوج شروع به کار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شامگاه روز جمعه (19 مهر ماه 98) اولین جشنواره ملی دیوار نگاری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور شهردار یاسوج و هنرمندان برجسته کشوری در هتل آزادی برگزار شد.
بنا بر این گزارش، بعد از فراخوان شهرداری یاسوج در خصوص جشنواره دیوار نگاری، 379 اثر از 88 هنرمند به دبیرخانه اولین جشنواره ملی دیوارنگاری شهر یاسوج ارسال شد. شرکت کنندگان از 13 استان کشور آثار خود را ارسال کردند که پس از بررسی آثار، 29 اثر با رای هیات انتخاب به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
صادقی دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی دیوار نگاری، اظهار کرد: آثار برگزیده از روز شنبه بیستم لغایت پنجشنبه 25 مهرماه توسط صاحبان آثار اجرا خواهد شد.
در این جشنواره آثار؛ حدیثه میرزایی /قزوین، رویا کوشش پیران / تهران، سعیده حسنی/ تهران، کلثوم آفتاب/کهگیلویه و بویراحمد، هستی رحمن پور /تهران، الهام احمدی /تهران، لاله طاهری /کهگیلویه و بویراحمد، فاطمه نصر /اصفهان، راضیه عمیدی /فارس، موحد بیرانوند /تهران، وحید دشتکی /اصفهان، مهدی مشایخی /البرز، علی شفیعی آبادی /قزوین، مهدی رستمی /تهران، سید آرش اسلامی نژاد /کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا ایروانی /اصفهان/، فخرالدین برزگریان /کهگیلویه و بویراحمد/، مختار اکبرخانی /مرکزی/، یوسف محمدی تبار /کهگیلویه و بویراحمد، محمد قاسمیان /کهگیلویه و بویراحمد، سعدی محمدی خانقاه /تهران، هاشم ایرانی /تهران، سیروس پیر ویسی /کرمانشاه، حسین معینی فر /----/، ابولفضل افشین /کهگیلویه و بویراحمد، سالار ساعد موچشی /کردستان، کیوان کیانی /کهگیلویه و بویراحمد، علی مرعشیان جو /کهگیلویه و بویراحمد و امید عزیزی /کرمانشاه/ به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
به گزارش کبنا، جشنواره ملی دیوار نگاری برای اولین در این استان به ابتکار شهرداری یاسوج برگزار شد. این حرکت هنری، خلاً بزرگی در سیمای شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بود که توسط نستهن مقدم شهردار یاسوج پایه گذاری شده است. اینکه سیمای شهر را به دست هنرمندان ممتاز بسپاریم تا آنها بر اساس ذوق و هنرشان شهر را برای ساکنینش بیارآیند تا رهگذاران از دیدن آن مناظر بهره ببرند. ابتکار بی نظیری است که امید می‌رود این روند ادامه پیدا کند.
موضوعی که در آئین افتتاح این جشنواره بعضی از هنرمندان هم به آن اشاره کردند، قهر جامعه هنرمندان با شهرداری یاسوج بود که در دوره‌های گذشته به دلیل بدرفتاری مسئولان این نهاد مردمی به وجود آمده بود، که هنرمندان در این جشنواره گفتند: ما ابتدا باور نداشتیم شهرداری یاسوج را، اما الان تسلیم هستیم.


کد مطلب: 413810

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/413810/2/دستان-هنرمندان-دیوارهای-یاسوج-سامان-می-دهند-ابتکار-بی-نظیر-شهرداری-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1