تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۱۳۷۵۵
علت تعطیلی کارخانه قدیمی آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج واکاوی شد؛

راه اندازی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بعد از 50 روز / ابهاماتی که باید سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد، معاونت غذا و دارو و تعزیزات حکومتی پاسخ دهند؟

۴
کبنا ؛بعد از انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج [کلیک کنید] و ضعف مدیریتی [کلیک کنید] این کارخانه، جمعی از مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد این کارخانه را مورد بازدید قرار دادند.
به گزارش کبنا از یاسوج، روز یکشنبه (14 مهر ماه 98) سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعزیزات حکومتی، مدیرکل استاندارد، مدیرکل غله، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسئولان غذا و دارو، از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج بازدید کردند.
بنا بر این گزارش، ابتدا مسئولان از قسمت‌های مختلف این کارخانه بازدید به عمل آوردند و بعد در قسمت مدیریت این کارخانه جلسه‌ای را برای حمایت از تولید و رسیدگی به مشکلات و راه اندازی مجدد آن تشکیل دادند.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد و بدخواهان این مرز و بوم برای فشار اقتصادی بر مردم دست به هر کاری می‌زنند و می‌خواهند که چرخ واحدهای تولیدی این کشور نچرخد، اظهار کرد: ما مدیران رسالتی بر عهده داریم که اگر رسالتمان را به معنای واقعی انجام دهیم، می‌توانیم موانع بر سر راه تولید را در کمترین زمان و به بهترین شکل برداریم.
وی با بیان اینکه ما در جنگ تمام عیاراقتصادی قرار داریم، افزود: مقام معظم رهبری فعالان حوزه اقتصادی را سربازان این جنگ می‌دانند. لذا ما هم باید سعی کنیم با حمایت‌های دقیق، قانونی و درستمان این فعالان را مورد حمایت قرار دهیم.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 50 روز این کارخانه تعطیل بوده، افزود: این واقعاً خبر بدی است و من به نوبه خودم شرمنده هستم. چرا باید یک واحدی با این قدمت 50 روز تعطیل باشد. و مدیریت آن و مسئولان برای مرتفع ساختن مشکلات آن تلاش مضاعفی نکنند. مدیریت فقط این نیست که ساعت 7 صبح در محل کارمان حاضر شویم و ساعت 14 و 30 دقیقه هم خارج شویم. به این نمی‌گویند، مدیریت.
وی با تشکر و قدردانی از رسانه‌ها که موضوعات اقتصادی را با حساسیت پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: محصولات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز باید با بهترین کیفیت و استانداردهای لازم و رعایت حقوق مصرف کننده، به دست مردم برسد
در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه این کارخانه مدیریت کنترل کیفیت ندارد، مصوب شد که اکبری مدیر کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به مدت یک ماه مسئولیت مدیریت کنترل کیفیت را برعهده بگیرد تا تکلیف مدیریت کنترل کیفیت کارخانه مشخص شود.
به گزارش کبنا، قبل از این خانم عطارزاده مسئولیت کنترل کیفیت کارخانه را برعهده داشته که بنا به دلایل نامشخص او را اخراج کردند.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: باید این کارخانه مسئول نظافت داشته باشد. و هر روز مثل امروز باشد که از آن بازدید کرده‌ایم و به لحاظ کیفیت، کنترل‌های لازم انجام گیرد.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که نشان داده در بازار با هیچ کس تعارف ندارد و صفر تا صد کالاها به ویژه پخت نان را مورد توجه قرار داده است، در این جلسه گفت: کارها باید قانونی انجام بگیرد. خواهش دارم از مسئولان کارخانه که در هر جا مشکلی دارید، کارهایتان را دقیق انجام بدهید. سلامت مردم شوخی بردار نیست و اگر تخلفی مشاهده شود، همان لحظه پلمپ می‌کنیم.
وی افزود: ما فرایند خرید نان را کامل رصد می‌کنیم و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم نان بی کیفیت دست مردم برسد.
در ادامه مؤمنی نماینده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آرد این کارخانه به لحاظ کیفیت فعلاً مشکلی ندارد. و یک تولید هم داشت که به لحاظ کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار دادیم و مشکلی هم نداشت. و اگر جایی هم مشکل بود، بدون تعارف برخورد می‌کنیم.
مؤمنی این را هم گفت که مسئولان کارخانه باید به حرف مدیر کنترل کیفیت و فنی گوش بدهند و به او اعتماد کنند.
وی افزود: همه آردهای آلوده این کارخانه را تجمیع کردیم و الان این کارخانه هیچ مشکلی ندارد. پروانه ساخت هم برای آن دو هفته پیش صادر کردیم.
بعد از تمام این حرف‌ها؛ صداقت کیش مدیرکل غله استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج 207 تن آرد به اداره کل غله و 42 تن آرد به نانوایی‌ها بدهکار است که باید فکری به حال این بدهی خودشان کنند. بعد از این اظهارات صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار به اکبری مدیر کارخانه گفت: برای این بدهی‌تان چه کار می‌خواهید، انجام بدهید که اکبری گفت: ما مجبور هستیم که گندم آزاد خرید کنیم وبه آرد تبدیل کنیم تا بتوانیم بدهی‌مان را به اداره غله و نانوایی پرداخت کنیم. که البته نه نقدینگی کافی داریم و نه فعلاً توانی داریم که این کار را انجام بدهیم.
 صمیمی دوست در ادامه گفت: باید این 250 تن آردی که بدهکار هستید، به هر شیوه‌ای که ممکن است، تسویه حساب کنید. نهایتاٌ صداقت کیش مدیر غله استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما 100 تن گندم به شما می‌دهیم و شما هم هر هفته 50 تن آردتان را با اداره غله تسویه کنید.
در پایان صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کارخانه بعد از 50 روز تعطیلی مجدداً راه اندازی می‌شود و همه باید همکاری کنیم که این کارخانه روی پای خودش بیستد.
اکبری مدیر این کارخانه هم گفت: من مدیر پروازی نیستم. چهارشنبه‌ها می‌روم تهران و شنبه شب‌ها بر می‌گردم. هیچ شب نشینی هم نداریم و حواشی در این استان خیلی زیاد است.
بنا بر این گزارش، اگر چه در نهایت این کارخانه با تلاش مسئولان به ویژه معاون امور اقتصادی استانداری مجدداً راه اندازی شد و آرد با کیفیت زیر نظر اداره کل استاندارد، معاونت غذا و دارو و تعزیزات حکومتی تولید می‌کند. سئوالات و ابهامانی وجود دارد که مسولان باید در این رابطه توضیح دهند.
1-چرا یک کارخانه با این قدمت و داشتن 330 کارگر باید دچار این حال و روز شود. آیا وجود انباری پر از آردهای آلوده نشان از ضعف مدیریت نیست؟
2- با توجه به گفته اکبری مدیر این کارخانه که چهارشنبه به تهران سفر کرده و شنبه شب می‌آید، آیا ایشان مدیر پروازی نمی‌باشد و طبق اطلاعات ارائه شده در خبرهای قبلی وی۲ الی ۴ روز بیشتر در این کارخانه صنعتی حضور نداشته که پر واضح است که یک مدیر صنعتی باید برای هر ثانیه از زمان تولید خود برنامه و راهکار داشته باشد، که اینطور بنظر نمی‌آید.
3--با توجه به هدر رفت حدود ۲۵۰ تن آرد دولتی به گفته مسئولان و با توجه به اینکه جهت خرید گندم این آرد از یارانه دولت استفاده شده و به نوعی بیت المال هدر رفته است تکلیف چیست؟ آیا سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی نباید به این مهم ورود و سریعاً تصمیم گیری شود؟
4-با توجه به سوابق این کارخانه و وجود مشکلات در سال‌های اخیر مدیرعامل این شرکت بهتر نیست در زمان برداشت گندم در استان بخشی از کسری‌های کارخانه را با نرخ خرید کمتری جبران نموده تا حداقل از تضییع بیت المال جلوگیری شود، یا شاید تیم مدیریتی این کارخانه هیچ اطلاعی از کشاورزان منطقه و برنامه ریزی جهت رفع این نقیصه ندارند. آیا اصلاً مدیران این کارخانه کشاورزان این استان را می‌شناسند و یا لیست آنها را دارند که احیاناً از آنها گندم خرید نمایند.
5- حال که معاونت دارو و غذا به تخلفات این کارخانه پی برده و با توجه به مستندات موجود تخلفات زیادی در ارائه اطلاعات آردهای ضایعاتی وجود دارد بهتر نیست سریعاً ترتیب اثری داده و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد؟
6-بنا به اطلاعات واصله و بررسی‌های صورت گرفته و با عنایت به مطالبی که معاونت محترم اقتصادی استاندار بیان کرده، حاشیه‌های ایجاد شده در این استان (طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت) ناشی از ضعف و سوء مدیریت وی نمی‌باشد، بهتر است این مشکلات از درون خود سیستم اصلاح تا خارج از محیط کار به حاشیه تبدیل نشود.
در پایان پیشنهاد می‌گردد با توجه به موارد و مشکلات پیش آمده سازمانهای بازرسی، تعزیرات حکومتی و سایر نهادهای زیربط با ورود به جزئیات این مسئله برای همیشه مشکلات این کارخانه را پیگیری و از هدر رفت بیت المال و از واسطه گریهای درون سازمانی آن جلوگیری و به افکار عمومی پاسخ مثبتی دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
راست میگه بنده خدا مدیرپروازی نیست دیگه چهارشنبه میره شنبه شب بر میگرده یعنی فقط4روزاز هفته رو نیست گیر دادین هاا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اشتباه بعرضتون رسوندن، شنبه میاد یاسوج تا چهارشنبه شب در محل کار خودش است یعنی محل زندگی این چهار پنج روز در اطاقی که داخل دفتر خودش وجود دارد زندگی می کند.
عباس
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرود به مهندس صمیمی عزیزکه پس ازحکم معاونت اقتصادی کارهای مثبت راشروع کردند .خداقوت دلاور . خداقوت مومن خدا. خدایارونگهدارتون انشالله
Iran, Islamic Republic of
سلام وای به حال ،قانون تخلفات موجود در چگونگی برخورد با این گونه موارد در غله استان موجود است،نه اینکه به عنوان کسری بیای صد تن گندم هم بدهی تا بدهی را تسویه حساب نمایید شما که تشویق می‌نمایید از کیسه کی می‌بخشی ،دوما ،با توجه به ا ینکه دو کارخانه با ظرفیت خالی موجود در استان (گچساران و بویر احمد موجود است)از سوی دیگر این کارخانه مجوز تولید آرد خبازی ندار د فقط مختص نشاسته وگلوکز تأسیس شده ،از سوی دیگر بعضی از اعضا از جمله آقایان کارشناسان غله و ارد نان سابق و صنایع استان. جناب صمیمی معاون محترم اقتصادی استان بخوبی از اوضاع واحوال مدیریت این کارخانه خبر دارند،، مشکل این کار خانه سو مدیریت وبدهکاری وعدم نقدینگی ووعدم کار تولید در فاز نشاسته وگلوکز است ،اگر نه این کارخانه زمانی حداقل با به کارگیری صد نفر نیروگا رگری واداری ومالی وغیره کار میکرد با این جلسات من چه گفتم تو چه گفتی آن چه گفت ،مشکل حل نمیشود ،کارشناسان غله وبا تجربه که چندین سال از عملکرد این کارخانه با اطلاع هستند ،میدانند مشکل کجاست تخصص تخصص، مدیریت ،مدیریت ،دلسوزی،دلسوزی
Romania
بدون اطلاع کافی و مغرضانه خبر درج نکن دوست عزیز برا شما تبعاتی خواهد داشت _اتفاقا عامل این مشکلات همین خانمی بوده که اخراج شده چون مدیر کنترل و کیفیت بوده و کنترل نکرده باعث بروز مشکل شده-
Romania
بدون اطلاع کافی و مغرضانه خبر درج نکن دوست عزیز برا شما تبعاتی خواهد داشت _اتفاقا عامل این مشکلات همین خانمی بوده که اخراج شده چون مدیر کنترل و کیفیت بوده و کنترل نکرده باعث بروز مشکل شده-
کیانوش کیانی
Iran, Islamic Republic of
مطالب شما در مورد این کارخانه مغرضانه است و برخلاف رسالت شما در اطلاع رسانی است. اتفاقا مسئول اصلی تعطیلی کارخانه خانم عطار زاده مدیر کنترل وکیفیت بوده است.
عطایی
Iran, Islamic Republic of
برای این پایگاه خبری متاسفم که مطالب را گزینشی وبر علیه شرکت ومدیران آن درج نموده است.آیا از مسئولان استانی سوال شده است که آیا حمایتی از این کارخانه داشته اند؟.
آزادمهر
Iran, Islamic Republic of
بنظرم این حرف اکبری که گفته: حواشی این استان خیلی زیاد است حرف درستی است وعلت عدم پیشرفت کارها در این استان همین حواشی است.که پایگاههای خبری هم به آن دامن میزنند.
حشمت
United States
خیلی ناراحتین که کارخانه راه افتاده؟!!!
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1