کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای تصرف اراضی ملی پل زردک چیست / طرح‌های تفریحی که روزگار منابع طبیعی را سیاه کرده است / تصاویر

17 مهر 1398 ساعت 19:04

غلامحسین حکمیتان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص می‌گوید: این نقطه جنگلی در سال 78 برای ساخت یک مجتمع تفریحی واگذار شده است و در دوره مدیریت وی من هم نبوده است.


غارت منابع طبیعی در مناطق مختلف کشور به وفور دیده می‌شود که با ورود قاطعانه دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های ناظر دست خیلی از سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی قطع شد. اما هنوز در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد آثار دست درازی به عرصه‌های منابع طبیعی به هر طریقی وجود دارد.
فارس در این باره نوشت: «سودجویی و تصرف اراضی ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد داستانی تلخ بوده که از دو دهه پیش به صورت رسمی آغاز شده و هر آنکه که پول و پارتی بیشتر و محکم تری داشته به هر طریق چه قانونی و چه غیر قانونی قطعه‌ای پر ارزش از میراث طبیعی استان را به یغما برده و به ثمن بخس به اشغال خود درآورده است.»
اوضاع اسفناک «بگیر و حصار کن» در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به جایی کشیده شده که اکنون دیگر کسی به فکر اراضی ملی در دشت‌ها و نقاط هموار نیست بلکه بهترین و خوش آب و هواترین نقطه را دامنه کوه و تپه‌ها می‌دانند و هر کجا که نگاه کنی از نوک قله گرفته تا دامنه کوه به تصرف افراد خاص درآمده است.
جنگل‌های حوالی پل زردک چنان قلع و قمع شده است که هر بیننده‌ای با دیدن آن دلش به درد می‌آید و افسوس می‌خورد. 
غلامحسین حکمیتان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص می‌گوید: این نقطه جنگلی در سال 78 برای ساخت یک مجتمع تفریحی واگذار شده است و در دوره مدیریت وی من هم نبوده است.
بنا بر این گزارش، حال جای این سئوال است که این چه طرح تفریحی می‌باشد که سال 78 برای آن مجوز واگذاری اراضی صادر می‌شود و بعد از 17 سال هنوز نه طرحی دیده می‌شود و نه چیز دیگری.
امید می‌رود با توجه به اینکه دستگاه قضا برای مبارزه با تخلفات بیش از گذشته مصمم است، به اینگونه مسائل ورود کند و جلوی این تخلفات را بگیرد و حق را به حقدار برساند. و اراضی ملی را از دست افراد خاص در بیاورد.
 


کد مطلب: 413746

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/413746/2/ماجرای-تصرف-اراضی-ملی-پل-زردک-چیست-طرح-های-تفریحی-روزگار-منابع-طبیعی-سیاه-کرده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1