تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۱۳۷۱۸
با حضور مسئولان استان

شبکه «نورونتا» در کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد

۱
کبنا ؛صبح امروز (17 مهرماه) از شبکه «نورونتا» اولین شبکه اختصاصی غیر اشتراکی دیتای بین‌ سازمانی با حضور مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فناوری و اطلاعات استان و مدیرکل فناوری دفتر استانداری در کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
به گزارش کبنا، در این آیین که در سالن همایش شرکت مخابرات استان برگزارشد ۱۰۰ نفر ازمسئولان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، نوروزی مدیرعامل بیمه ایران در استان ،غلامپور مدیرکل فناوری اطلاعات ارتباطات استان و مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و مهندس یزدانی مدیرعامل شرکت ژرف نگر و تعدادی از همکارانش حضور داشتند.
سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد طی سخنانی گفت؛ قبل از هر چیز لازم می‌دانم از کلیه دست اندرکاران و بانیان این همایش تقدیر و تشکر نمایم و خیلی خوشحالم که سعادتی نصیب ما شد تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای خوبان باشیم.
وی گفت؛ لازم است به اطلاع برسانیم این همایش به صورت مشترک توسط شرکت مخابرات منطقه و شرکت ژرف نگر با هدف معرفی سرویس های مخابراتی و شبکه ارتباط بین سازمانی « نورونتا »برگزار شده است.
وی بیان کرد: نورونتا اولین شبکه غیر اراکی دیتای بین سازمانی است که ساختاری مجزا از شبکه های عمومی آی پی و اینترنت دارد و این شبکه در حال حاضر بیش از چند ده هزار لیگ لینک فعال در سراسر کشور دارد که پهنای باند کاملا اختصاصی ‌دراختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می دهد تا در یک بستر امن و مطمئن و پایدار اطلاعات را بین سازمان ها منتقل کنند.
سید محمد هادی امیری افزود: نورونتا محصول مشترک مخابرات ایران و شرکت ژرف نگر است و با توجه به اینکه نورنتا مبتنی بر اینترنت نیست و خطرات امنیتی متوجه این شبکه نیست بر همین اساس به عنوان یک گزینه امن و با کیفیت بالا برای ارتباط بین سازمانی نهاد ها و سازمان های خصوصی و دولتی مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد از اقبال عمومی و گسترده‌ای بین بانکها و شرکتهای خصوصی دولتی و سازمان ها برخوردار گشته است.
وی افزود: نورونتا در مخابرات منطقه هم از استقبال خوبی برخوردار بوده به طوری که بیش از ۵۰۰ سازمان بانک و موسسات دولتی و خصوصی از این بستر امن استفاده می برند و تا کنون توانستیم این مسئولیت مهم را بدون کوچکترین اشتباه و خطایی به انجام برسانیم.
سید محمد هادی امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از نیازهای اصلی که در واقع اولویت اول هر سازمان و نهاد می باشد، انتقال اطلاعات بر بستر فیبر نوری است و خوشبختانه در سال جاری تعداد زیادی از ادارات، بانک ها و این بستر مجهز نمودیم و می طلبد که تمام سازمانها و ادارات جهت راه اندازی کامل و جامع دولت الکترونیک از این طریق تجهیز گردند و ما این آمادگی را داریم که در کمترین زمان ممکن و اقدامات لازم را به عمل آوریم .
امیری در بخشی از صحبت های دیگر خود بیان کرد: در راستای اهداف دولت الکترونیک و کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست و ناچاربه حذف قبوض شدیم و انتظار می‌رود که هم در درون سازمان ها و هم در بیرون ما را یاری نمایید.
وی گفت استدعا داریم که همه سازمان ها ما را در پرداخت مطالبات کمک نمایند چرا که پرداخت به موقع مطالبات می تواند در راستای توسعه دیارمان موثر باشد.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت های خود از تلاشهای ارزنده مهندس یزدانی مدیرعامل شرکت ژرف نگر و همچنین مدیران و مسئولان فناوری که در واقع تلاشگران عرصه علم و فناوری هستند و همچنین همکارانی که در جهت برپایی این همایش زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد.
یزدانی مدیرعامل شرکت ژرف نگر نیز  در این آیین ضمن توضیحاتی درخصوص شبکه نورونتا به سوالات شرکت کنندگان در این همایش نیز پاسخ داد.
همچنین در این آیین دکتر شریفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص راهکاری های مدیریت اثربخش در حوزه دستگاه های اجرایی مطالبی را برای حضار بیان کردند.
بنا بر این گزارش، نورونتا، یک شبکه امن اختصاصی غیر اشتراکی با استفاده از تکنولوژی تقسیم زمانی است. این شبکه جهت سرویس‌دهی به مشترکین تجاری، مالی و حاکمیتی طراحی و به‌صورت کاملاً مجزا از سایر شبکه‌های شرکت مخابرات ایران پیاده‌سازی شده است. در طراحی این شبکه از تجهیزات اختصاصی و باکیفیت بسیار بالا استفاده‌شده که قابلیت ارائه SLA را دارا هستند. بازار هدف مشتریان این شبکه، کلیه شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای نیازمند یک شبکه اختصاصی و امن است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1