تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۳۷۱۱
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه کمیته کنترل ایدز شهرستان گچساران حاشیه ساز شد/ وقتی که مسئولان بهداشت و درمان گچساران از دادن آمار مبتلایان به ایدز خودداری می کنند+تصاویر

۱
کبنا ؛جلسه کمیته پیشگیری و کنترل ایدز شهرستان گچساران با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران ، اعضای کمیته ایدز و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات اداره شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار داشت: تعداد زنان آسیب پذیر زیر پوشش خدمات بهداشتی این شهرستان را ۵۱۷ نفر اعلام کرد.
 سهراب صیدی افزود: بهداشت باروری، روانشناختی، تشخیص بیماری ها، آشنایی با بیماری های آمیزشی، سنجش ایدز، توانمندسازی، متادون درمانی، مددکاری، اردوهای آموزش و تفریحی از جمله خدماتی است که به صورت رایگان در سال جاری به زنان آسیب پذیر ارایه شده است.
صیدی اظهار بیان کرد: تشکیل پرونده برای ۵۱۷ مراجعه کننده، توزیع ۲۹ هزار وسیله پیشگیری بیماری ایدز از طریق جنسی(کاندوم)  و توزیع ماهانه ۵۰۰ عدد سرنگ از جمله خدمات ارائه شده این مرکز است.
 وی تصریح کرد: سه هزار ۵۰۰ نفر امسال زیر پوشش آموزشی مشاوره ایدز در این شهرستان قرار گرفتند.
 صیدی ابراز کرد: گروه های پرخطر همچون معتادان تزریقی، افراد با روابط جنسی محافظت نشده، همسر افراد آلوده یا همسر معتادان تزریقی، دریافت کنندگان مکرر خون، شاغلان در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی که با خون و تزریقات سروکار دارند مانند جراحان، دندانپزشکان، کارکنان آزمایشگاه در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دارند.
وی گفت: لازم است که همه مردم به ویژه افراد در معرض خطر از آزمایش رایگان ایدز استقبال کنند.
صیدی ابراز کرد: آموزش و مشاوره در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و انجام تست رایگان و ارجاع به مراکز مربوطه از جمله خدمات واحد اطلاع رسانی ایدز است.
 کارشناس برنامه ایدز شبکه بهداشت و درمان گچساران، راه های انتقال ایدز را تماس جنسی، مادر به فرزند(در دوران بارداری و شیردهی) و خون آلوده اعلام کرد و گفت: خطر انتقال ایدز از طریق مدفوع، ترشحات بینی، بزاق، خلط، عرق، اشک، ادرار یا استفراغ وجود ندارد. 
سید صدرالله موسوی گفت: همچنین این بیماری از طریق گزش حشرات،دست دادن،روبوسی،از طریق خوراکی (غذا و دارو)،استفاده از لباس،ظروف و توالت مشترک قابل انتقال نیست.
گفتنی است: نشست کمیته استراتژیک ایدز گچساران حاشیه های هم داشت:
در این نشست مسئول آموزش شبکه بهداشت و درمان گفت: علی رغم نقش انکار ناپذیر برنامه های آموزشی در اصلاح رفتارهای مغایر با سلامت و بالاخص رفتارهای پرخطر و محافظت نشده ی جنسی ولی باید در فرآینده مبارزبا بیماری ایدز صرف آموزش برای کنترل بیماری ایدز چندان کارساز نیست.
همتی افزود: متولیان و سیاسگزاران باید  به رفع موانع اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و.. توجه ویژه داشته باشند .
وی با بیان اینکه  دیگر نمی شود چشم بروی واقعیت های جامعه ببنیدم و آنگاه از ایدز حرف بزنیم، عنوان کرد: وقتی امکان اشتغال و ازدواج فراهم نباشد و وقتی که نهادهای فرهنگی  و ... علی رغم تخیصص بودجه های فرهنگی نتوانسته اند بخوبی نقش و وظیفه خود را انجام و ایفا کنند.
مسئول آموزش شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: در جلسات مدام از فرهنگ سازی و آموزش دم بزنیم اما تا زمانی که که بسترها  را برای رفتارسالم فراهم نکنیم وتا زمانی که برای مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج جوانان تدبیر و چاره اندیشی نکنیم سخن از پیشگیری و ایدز کاری بیهوده و ملال آور است.
در این هنگام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران به صحبت های مسئول آموزش شبکه بهداشت و درمان گچساران واکنش نشان داد و گفت: چطور می شود آموزش  کارساز نباشد آموزش رکن اصلی پیشگیری و کنترل بیماری ایدز است .
حجت السلام سید عبدالرحیم ملکوتی افزود: آموزش  جهت پیشگیری در فضای های آموزشی، مدارس و دانشگاه ها و... یکی از موارد بسیار مهم تلقی می شود.
ملکوتی عنوان کرد: رعایت مسائل شرعی و اخلاقی و توجه به آموزه های دینی  یکی از بهترین راهکارها می باشد
گفتنی است: در پایان  بگو مگوی و اختلاف نظر مسئول آموزش شبکه بهداشت و درمان و  رئیس اداره تبلیغات اسلامی  بخوبی و خوشی خاتمه پیدا کرد.
در این نشست  روسای ادارات و مسئولان و کارشناسان پایگاه ای بهداشتی و درمانی به ارائه راهکار و به اقدامات و عملکرد انجام گرفته در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز اشاره کردند.
در این نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از ارائه آمار مبتلایان به ایدز در شهرستان گچساران به رسانه ها خودداری کرد .
صیدی به کبنا نیوز گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان به ایدز در شهرستان گچساران نسبت به میانگین کشوری و جهانی بسیار پایین تر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدرهام برموزیان
Iran, Islamic Republic of
تا ازدواج تسهیل نگرددآماربالامیرودوفقطوفقط مقصردولتهای قبل و حال و آینده اندپس لطفا یکی به مسئولین بگه شعارندیدوجلسه بیخودنزارید که خرج بیهوده رودست بیت المال است
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش که جزء این کمیته است نماینده ندارد
بهداشت مدارس با آمدن آقای ک .... تعطیل شده است
مشقبی
Iran, Islamic Republic of
ملکوتی
Iran, Islamic Republic of
بعد از روستای چنارمحمودی لردگان ایدز جدی شده نکنه خبرایی باشه...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1