تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۱۳۶۵۹
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اجرای بیش از ۱۰۰۰ ویژه برنامه «اربعین» در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛اربعین نقش مهمی در تداوم واقعه عاشورا دارد و اگر نقش آفرینی پیغام آورانه حضرت زینب (سلام الله علیها) از عاشورا تا اربعین نبود، شاید نهضت حضرت امام حسین (علیه السلام) تداوم تاریخی به این گونه پیدا نمی‌کرد و حقایق واقعه کربلا به ما به صورت فعلی نمی‌رسید.
اربعین یک رسانه برای انتشار پیام عاشورا بوده و ارادت به امام حسین (علیه السلام) و اربعین، سن و سال نمی‌شناسد. از کودک، پیر، جوان تا زن و مرد همگام حرکت می‌کنند، اما نقش جوانان در تمام عرصه‌ها مؤثر است و در جهان امروز اگر بحث تولید قدرت مطرح می‌شود، نخستین مؤلفه آن، نوع نگاه و نگرش جوانان هر کشوری به شمار می‌رود.
گرایش جوانان به آرمان و ارزش‌های عاشورا و استقبال از گردهمایی اربعین، می‌تواند منبع تولید قدرت در حوزه دین، مذهب و دیگر عرصه‌ها باشد.
در این میان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند با حضور در موکب‌های مختلف، نشان می‌دهند که عشق به امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) و خدمت به زائرین حسینی کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد و این گونه است که جوانان مسجدی استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با دیگر مردم ایران اسلامی با جان و دل در حال خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هستند.
 در زمینه برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نقش جوانان عضو این کانون‌ها، گفت و گویی با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
 سؤال: چرا اربعین شهادت امام حسین (علیه السلام) برگزار می‌شود؟
«علیرضا دولت آبادی» گفت: عاشورا و اربعین یکی از پایه‌ها و مبانی دین مبین اسلام و میعادگاه عاشقانی است که امام حسین (علیه السلام) را کشتی نجات دنیا و آخرت می‌دانند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های بشری است که برگرفته از عشق و ایمان مسلمانان جهان به امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان است.
 وی ادامه داد: اربعین حسینی الهام بخش عاشقان حسینی و میعادگاه دلداگانی است که امام حسین (علیه السلام) را الگوی آزادگی و یکتاپرستی می‌دانند.
 دولت آبادی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) کشتی نجات ما از تلاطم‌های زندگی است، اظهار داشت: کسانی که دل‌های خود را خانه عشق و ایمان به امام خوبی‌ها کرده‌اند، از هر گزندی مصون خواند ماند.
 این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به اهدف برگزاری اربعین اشاره و اضافه کرد: گرامی داشت مقام حضرت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفای ایشان بعد از حادثه خونین عاشورا، همدردی با مصیبت‌های عمه سادات حضرت زینب (سلام الله علیها) از یک سو، اعلام بیعت مسلمانان جهان با اهل بیت علیهم السلام و حرکت امام حسین (علیه السلام) بر علیه ظلم و ستم استکبار در طول تاریخ و همچنین زنده نگه داشتن خط فکری حضرت زینب در معرفی قیام امام حسین و رسوایی یزیدیان در طول تاریخ تا امروز از جمله این اهداف است. 
سؤال: کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه گرامی داشت اربعین چه نقشی می‌توانند ایفا کنند؟
وی در این زمینه، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همنوا با همه مردم ضمن حضور گسترده در راهپیمایی اربعین، می‌توانند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در جهت گرامی داشت ایام اربعین فعالیت موثری داشته باشند.
دولت آبادی خاطرنشان کرد: «گفتمان سازی» در جامعه می‌تواند یکی از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه و بین مخاطبین خود باشد.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، ظرفیت عظیم اربعین شامل اجرای برنامه‌های مختلف در سطح کشور و مساجد و همچنین حضور در پیاده روی اربعین به جهت شناساندن نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب می‌توان بیشترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.
وی یادآور شد: در راهپیمایی عظیم اربعین ضمن خنثی سازی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان، می‌توان در جهت «گفتمان سازی فرهنگ عاشورا» در جامعه هدف، جریان سازی کنیم.
 
سؤال: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان چه برنامه‌هایی را برای گرامی داشت اربعین حسینی پیش بینی کرده است؟
دولت آبادی اضافه کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور با تشکیل ستاد اربعین استان، بیش از یک هزار ویژه برنامه متنوع به صورت ستادی و کانونی را در دستور کار قرار داد.
وی اظهار داشت: ارسال بسته‌های فرهنگی شامل حدیث، روایت، نقشه راه، آداب زیارت و ... از طریق بلوتث برای زائرین، جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب‌های مختلف، ابلاغ و حمایت از اجرای برنامه‌های آئینی کانون‌های فرهنگی و هنری در شب اربعین حسینی از جمله مهم‌ترین برنامه‌هاست.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برپایی موکب‌های پذیرایی از زائرین اربعین، برپایی ایستگاه صلواتی و ایجاد موکب‌های فرهنگی در مسیر زائرین، قرائت زیارت اربعین، اجرای مراسم «جاماندگان اربعین»، برگزاری مسابقه پیامکی یا دل نوشته اربعین و ... را از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین در این استان دانست.
 دولت آبادی تولید محتوا با موضوع اربعین در فضای مجازی، برگزاری نخستین دوره مسابقه عکاسی «بچه‌های مسجد» با موضوع محرم، صفر و اربعین، برگزاری نشست‌های تخصصی در مساجد منتخب و ...را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: با حوزه هنری استان جهت برگزاری کارگاه و سوگواره شعر رایزنی‌هایی صورت گرفته که به زودی این کار عملی می‌شود.
 






پایان پیام/82
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1