تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۴۱۳۶۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد از محور دهدشت - چرام / محوری که هیچ تابلوی راهنمایی ندارد!

۱
کبنا ؛مدیر کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه (15 مهرماه 98) به همراه معاون فرماندار کهگیلویه، مدیر راه و شهرسازی کهگیلویه از محور و نقاط حادثه خیز دهدشت-چرام بازدید و موانع پیشرفت پروژه را بررسی و تذکرات لازم را یادآور شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، محمود مؤمن نسب مدیر کل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در محل حادثه اخیر این محور حاضر و خطاب به مدیر راه و شهرسازی کهگیلویه اظهار کرد: جان انسان‌ها مهم است، حال یک نفر باشد یا 100 نفر، آیا شما بعد از این حادثه مکاتبه‌ای با دستگاه یا کارفرما، اداره کل راهداری و پیمانکار پروژه داشته‌اید؟
مؤمن نسب عنوان کرد: واحدهای وابسته به حوزه شما باید خط و مشی‌های قانونی شما را دنبال کنند، راهداری موظف است ساماندهی جاده قدیم، خط کشی جاده قدیم، نصب علایم ایمنی را در دستور کار قرار دهد تا زمانی که راه اصلی بهره برداری شود مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی افزود: این جاده مخصوصاً در شب  که دید بسیار ناکافی است و اطراف هم تاریک است باعث می‌شود تصادفات افزایش پیدا کند بنا براین ما نباید صرفاً فقط به دنبال مقصر و پیمانکار بگردیم، خود دستگاه اجرایی هم باید وظایفش را انجام دهد.
این مسئول خطاب به معاون فرماندار کهگیلویه نیز بیان کرد: دستور دهید که راهداری هر چه سریع‌تر سامان دهی را انجام دهد و از به خطر افتادن جان یک انسان دیگر جلوگیری شود، فردی که از بیرون وارد استان شود، در همچنین جاده‌هایی که ما هیچ تابلوی راهنمایی و ایمنی مشاهده نمی‌کنیم برای تردد دچار مشکل می‌شود!
مؤمن نسب ادامه داد: خطای انسانی مسئولیت را از ما رفع نمی‌کند، اینکه بگویم تصادفات به دلیل خطای انسانی و رانندگان بوده است نباید از خطای خود بگذریم و به گردن راننده تنها بگذاریم، باید تدابیری پیشگیرانه از رخ دادن حوادث بیاندیشید، اگر به فرض پروژه تحویل ما نشده است (اداره راهداری) یعنی ما هیچ مسئولیتی نداریم؟!
 رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه گفت: تصادف اخیر در جاده قدیم بوده است (تحویل راهداری شده است جاده قدیم)، در بحث تعریض جاده قسمت جدید به پیمانکار اخطارات لازم در خصوص نصب علایم را دادیم مکاتبات هم موجود است، پیمانکار به دلیل تعریض جاده تابلوها را برداشته بود، با راهداری نیز مکاتبه در این خصوص انجام می‌دهیم اگر چه احتمالاً بگویند پروژه هنوز به ما تحویل داده نشده است.  
قاسمی گفت: بله موافق هستیم که خطای انسانی مسئولیت را از ما سلب نمی‌کند، ولی آنچه وظیفه ما بود و اخطار به پیمانکار را انجام دادیم.
وی افزود: پیمانکار در خصوص اسفالت اماده است، ولی کارخانه اسفالت شهرداری چرام که اسفالت این محور را اماده می‌کند قطعه‌ای از ان خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.
مدیر کل بازرسی استانداری در ادامه برای پیگیری شروع به کار مجدد پیمانکار و کار پروژه دیداری با شهردار چرام داشت.
وقتی به شهر چرام رسیدیم در حالی که مؤمن نسب به کیفیت خوب آسفالت معابر چرام و غیر قابل مقایسه بودن آن با برخی از خیابان‌های اصلی دهدشت سخن می‌گفت، چند مورد سد معبر در معابر چرام نیز از دید او پنهان نماند و توقفی کوتاه داشتیم تا موضوع را از نزدیک بررسی کند.
ساختمان شهرداری چرام هم قابل مقایسه با شهرداری دهدشت نبود، نهایتاً بعد از بالا رفتن از بیش از 40 پله بالاخره در طبقه آخر ساختمان توانستیم با شهردار چرام دیداری داشته باشیم.
مؤمن نسب بالافاصله روی اصل موضوع دست گذاشت و با اشاره به تصادف اخیر و قربانیان از گذشته تا به امروز این جاده خطاب به شهردار اظهار کرد: اگر حتی یک انسان صدمه ببیند خیلی برای ما باید مسئولیت داشته باشد، نباید احساس آرامشی داشته باشیم وقتی خونی از دماغ شهروندی بیاید چه برسد به اینکه شخصی جان خود را از دست بدهد.
وی با بیان اینکه اگر چه درست است که شهردار نقشی در جاده‌ها ندارد ولی از نظر حقوق عامه همه ما مسئولیم، تصریح کرد: گویا پیمانکار محور دهدشت-چرام با کارخانه شما برای تهیه آسفالت قرار داد بسته است که معیوب شدن این کارخانه باعث شده نتواند به تعهدات خود به موقع عمل کند و در پی این موضوع هم تصادفی رخ داده و جان‌هایی از بین رفت و مشکلاتی برای شهروندان و خانواده‌ها  و اذهان عمومی ایجاد کرده است، تدبیر شما برای تعمیر کارخانه و از سر گرفتن پروژه چیست؟
مؤمن نسب همچنین در بخش دیگری از سخنانش با شهردار به برخی از سد معابر اشاره و این موارد را از بین رفتن حقوق شهروندی دانست، همچنین تعداد زیاد پله‌ها برای مراجعه به شهرداری چرام را برای افراد سالم سخت دانست چه برسد به شهروندانی به نوعی محدودیت‌هایی دارند و خواستار چاره اندیشی در این خصوص نیز از شهردار چرام شد.
نوری شهردار چرام نیز با بیان اینکه کارخانه ما در طی 6 ماه گذشته نزدیک 50 هزار تن آسفالت تولید کرده و مشکلی نداشت، گفت: یکی از قطعات چند روز است خراب شده که تا شنبه تعمیر می‌شود و آماده تهیه آسفالت برای محور دهدشت- چرام است.
وی افزود: موردی که اشاره شده در خصوص سد معبر چند روز است که پیش آمده و تا فردا نیز رفع می‌شود.
در ادامه به همراه شهردار چرام از وضعیت معابر شهری، وضعیت آسفالت، جدول گذاری‌ها و دانشکده صنعت و معدن چرام نیز بازدید به عمل آمد که نه تنها یک خیابان با چال و چوله یا کوچه خاکی در چرام مشاهده نشد بلکه حاشیه شهر نیز آسفالت بود و خدمت رسانی بیش از توسعه شهری بود.
نوری شهردار چرام در این خصوص اظهار کرد: در طول این دو سال 400 هزار متر مکعب اسفالت  و حدود 10 هزار متر جدول گذاری داشتیم  که 90 درصد این اقدامات از اعتبارات خود شهرداری چرام نیز انجام شد.
مؤمن نسب هم با اشاره به اینکه همکاری شهردار چرام در خصوص تهیه آسفالت محور دهدشت-چرام، بهبود شرایط عبور و مرور و رعایت حقوق شهروند و جمع آوری سد معبر، دفاع از حقوق شهرداری از جمله مواردی بود که مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم سایر شهرداران هم چنین گام‌هایی بردارند.
وی ادامه داد: مشخص است شهردار این شهر شبانه روز کار عمرانی و پروژه‌ای می‌کند و بسیار خوب از منابعش استفاده کرده و از منابعش دارد دفاع می‌کند، آسفالت تا حاشیه شهر هم آمده و خدمات دهی جلوتر از توسعه شهری است که این نشان از آینده نگری شهردار چرام دارد.
این مسئول همچنین در بازدید از کارخانه آسفالت چرام گفت: شهردار چرام سیستم تهویه برای کارخانه نصب کرده است که یک گام مثبت  در جهت حفظ محیط زیست است همچینین کارخانه را گاز سوز کرده است در حالی که پیشتر سوخت کارخانه گازوییل بود که قابل تقدر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعا بهترین شهردار استان هست.قبلا اگه کسی تعریف مهندس نوری می داد میگفتن که یا آشنا هست یا چیزی از شهرداری بهش رسیده... حالا همه متوجه شدید که واقعا کار بلد هست.بازرسی تعریف داده که خوب کار کرده .پس خواهشا نقد منصفانه داشته باشید
مشایخ
Iran, Islamic Republic of
سلام. مهندس نوری کارش درسته
ایل بزرگ بایار
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ما همه پشتیبان شهردار محترم هستیم. خدا حفظش کنه
...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش برخی از مدیران همچچون شما پای کار بودن
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1