تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۴۱۳۵۲۴
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل از سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد / تصاویر

۰
کبنا ؛وزیر نیرو امروز شنبه (13 مهر ماه 98) به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح در حوزه های آب و برق و بازدید و بررسی وضعیت این صنعت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
به گزارش کبنا، اردکانیان صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز وارد شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی شد که مورد استقبال مسئولان ارشد استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و از طرح ۱۳۲ کیلو ولتی شهرستان بهمئی بازدید کرد.
بهره برداری از تصفیه خانه شهر سی سخت، آغاز و کلنگ زنی طرح ورود و خروج یک مدار از خط۲۳۰کیلوولت دوگنبدان_چنارشیجان در نیروگاه چم شیر، آب رسانی به ۴۰ روستای دهدشت شرقی، نیروگاه‌ساران گچساران، بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب بخش سرفاریاب، فاز نخست پست ۱۳۳ کیلو ولتی چرام از جمله پروژه‌های بود که با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

بهره برداری از ۲ پروژه آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو
مجتمع آبرسانی روستایی دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو، استاندار و سایر مسئولان کشوری و استانی، بهره برداری شدند.
 اجرای یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۱۸ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای ۳۰۰۰ متر مربع محوطه سازی بخشی از مشخصات مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی است.
با اجرای این طرح، ۴۰ روستا با جمعیت ۱۵۷۲۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
اردکانیان همزمان تصفیه خانه متعارف آب شرب سرفاریاب را نیز به بهره برداری رساند.
تصفیه خانه متعارف آب شرب سرفاریاب با ظرفیت تصفیه ۷۲۰ متر مکعب آب شرب در شبانه روز، جمعیت ۵۳۰۰ نفری شهر و روستا های سرفاریاب را تحت پوشش قرار می دهد.
برای اجرای این طرح، ۸۸ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و ردیف ملی - عمومی هزینه شده است.
وزیر نیرو در ادامه از پروژه های آب و برق شهرهای گچساران، سی سخت و یاسوج بازدید و از دو طرح برق رسانی بهره برداری می‌کند.

بازدید وزیر نیرو از چهار طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد
 وزیر نیرو به همراه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و تعدادی دیگر از مدیران کشوری و استانی، در سفر یکروزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و در مرحله اول بازدیدها، از طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مسیر در شهرستان بهمئی، آبرسانی به چهار شهر(دهدشت، چرام، سوق و لنده)، سد کوثر و طرح تامین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی، بازدید و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.
علی داودی‌مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این بازدیدها به صورت هوایی صورت گرفت و تعدادی از مدیران کشوری و استانی از جمله مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت توانیر، استاندار استان، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از مدیران حضور داشتند، گفت: در مرحله اول این بازدیدها، چهار طرح و پروژه مورد بازدید قرار گرفت که اولین آنها، طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مسیر در شهرستان بهمئی بود.
وی، افزود: این طرح با هدف تامین 8.5 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت (5.5 میلیون مترمکعب شرب، 3 میلیون مترمکعب صنعت) شهر لیکک و روستاهای واقع در مسیر انتقال با جمعیت 78 هزار نفر برای افق 1415، پیش بینی و در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه سال آغاز این طرح، 1390 است، اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای آن تاکنون 373 هزار میلیون ریال و اعتبار مصوب سال 98 نیز 327 هزار و 560 میلیون ریال است که پیش‌بینی کل هزینه اجرای آن، یک هزار و 400 میلیارد ریال بوده  و تاکنون 38.5 درصد پیشرفت داشته است.
این مسوول طرح تامین آب شرب چهار شهر(دهدشت، چرام، سوق و لنده) از سد کوثر را دومین طرح مورد بازدید وزیر عنوان کرد و گفت:عملیات اجرایی این طرح با هدف تامین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، چرام ، لنده و روستاهای مسیر از سد کوثر با جمعیتی بالغ بر 240 هزار نفر (153 هزار نفر جمعیت شهری، 87 هزار نفر جمعیت روستائی) در افق 1410 در سال 96 آغاز شده که حدود 17 میلیون متر مکعب در سال، آب شرب (با دبی لحظه ای 860 لیتر در ثانیه) انتقال داده می‌شود که از این مقدار به ترتیب 12.2 و 4.8 میلیون متر معکب برای مصارف شرب شهری و روستایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح، 540 هزار میلیون ریال، اعتبار مصوب سال 98،  358 هزار و 400 میلیون ریال و پیش‌بینی هزینه این بخش از طرح، یک هزار و 900 میلیارد ریال است که اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن، 3500 میلیارد ریال بوده و تاکنون 75/22 درصد پیشرفت داشته است.
داودی‌مهر، با بیان اینکه سد کوثر، دیگر موردی بود که وزیر نیرو از آن بازدید هوایی به عمل آورد، گفت: سد مخزنی کوثر در سال 73 در سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان، کلنگ‌زنی و در سال 1383 به بهره‌برداری رسیده که دارای حجم مخزن 580 میلیون متر مکعب، طول تاج 190 متر و تراز 625 متر از سطح دریا است و در فاصله 55 کیلومتری شهر گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد تامین کننده آب شرب 11شهر و 2 هزار روستا با جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر و تامین کننده آب کشاورزی 5700 هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و همچنین صنعت استان است و در حال حاضر نیز 515.7 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.
وی، افزود: در این میان تامین آب شرب گچساران در وضعیت کنونی، تامین آب شرب دهدشت، سوق، چرام و لنده و 300 روستای مسیر، تامین آب شهر لیکک و روستاهای مسیر، تامین آب صنایع منطقه، تامین آب کشاورزی لیشتر، خیرآباد و دشت مور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سد کوثر انجام گرفته و یا در حال تکمیل است.
داودی مهر، با اشاره به اهمیت و تاثیرات سد کوثر، خاطرنشان کرد:  اگر سد کوثر نبود، کنترل سیلاب‌های رودخانه خیرآباد امکانپذیر نبود، چرا که با وجود همه تمهیدات صورت گرفته، باز هم سیلاب‌های مخرب ورودی به سد، باعث تخریب‌های گسترده در پایین دست و روستاهای خیر آباد، جاده‌های اصلی و پل‌های بزرگ ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌‌شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: طرح تامین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی که با هدف تامین آب پنج هزار و 647 هکتار از بخشی از اراضی کشاورزی مناطق سوق و چنگلوا در غرب دهدشت در شهرستان کهگیلویه در سال 1387 آغاز شده مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت.
داودی‌مهر اظهار داشت: اعتبار هزینه شده، 430 هزار میلیون ریال، اعتبار مصوب سال 98 برای آن 341 هزار میلیون ریال و هزینه اجرای فاز اول آن یک هزار و 600 میلیارد ریال است که هزینه مورد نیاز برای تکمیل آن، دو هزار و 500 میلیارد ریال می باشد و تاکنون 26 درصد پیشرفت داشته است.

فاز نخست پست برق دژکوه کلنگ‌زنی شد
 با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مسؤولان استانی و شهرستانی  فاز نخست پست برق دژکوه کلنگ‌زنی شد.
داود راهزادی در آیین کلنگ‌زنی این پروژه با اشاره به ظرفیت 30 مگاولت آمپر این پست اظهار داشت: این پروژه طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: 151 میلیارد ریال ارزش سرمایه‌گذاری در این پروژه برق است.
افتتاح فاز نخست پست 132 کیلوولت چرام و کلنگ‌زنی فاز دوم از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بود.
اجرای هر هفته یک پروژه بزرگ آب و برق در کشور با راه‌اندازی کمپین الف-ب
 رضا اردکانیان صبح امروز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح آبرسانی و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در این منطقه اظهار کرد: امروز مفتخریم که از یک هزار و 800 میلیارد تومان پروژه در این استان بازدید می‌کنیم.
وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم که به زودی طرح‌هایی که در این استان مورد بازدید قرار گرفته به بهره‌برداری برسد همچنین امروز چندین طرح خوب در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اقداماتی که از  نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته اظهار کرد: امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد دویست بیست و هشتمین تصفیه خانه و مجتمع آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که 40 سال پیش تعداد این تصفیه خانه ها به 4 عدد هم نمی‌رسید.
اردکانیان به اقداماتی که از سال 92 توسط وزارت نیرو در کشور شده اشاره کرد و گفت: در طول مدت عمر دولت تدبیر و امید تعداد 10 هزار و 336 روستای دیگر به شبکه آبرسانی پیوست که از این رهگذر 6 میلیون نفر از روستایی از آب آشامیدنی برخوردار شدند.
وزیر نیرو ادامه داد: در وزارت نیرو و با همکاری نمایندگان مجلس کمپینی به نام الف ب آغاز شده که طی آن در سراسر کشور و هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، مجتمع آبرسانی شهری و روستایی و یا تصفیه خانه افتتاح می‌شود.
وی گفت: اکنون چشم همه دنیا به ما دوخته شده است و با کار و تلاش و همکاری مردم و دولت  مجلس از این خاکستر تحریم هم عبور خواهیم کرد و دستاوردهای خوبی خواهیم داشت همچنان که در حال حاضر کمترین  خوداتکایی را به نفت داریم.
وزیر نیرو به هشت سال دفاع مقدس و جنگی که بر کشور تحمیل شد، اشاره کرد و گفت: همچنان که در آن نبرد نابرابر پیروز شدیم در تحریم ها هم سربلند بیرون خواهیم آمد.
اردکانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: همایش بزرگی را در پیش رو داریم که مسابقه بزرگی بین کسانی است که می‌خواهند رضایت مندی را در کار و خدمت برای مردم ایجاد کنند.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب سرفاریاب چرام با حضور وزیر نیرو
همچنین صبح امروز با حضور وزیر نیرو، نماینده مردم شهرستان‌های چهار‌گانه در مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب برگزار شد.
فیض الله پاسره در این آیین با اشاره به این پروژه،اظهار کرد: یکی از ۱۸ مجتمع آبرسانی استان، مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی است که ۴۰ روستا را با جمعیت ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر تحت پوشش دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصات این پروژه اشاره داشت و گفت: احداث و تجهیز ۳ حلقه چاه،احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی،احداث ساختمان تاسیسات از جمله مشخصات پروژه دهدشت شرقی است.
وی با بیان اینکه ۱۸ کیلومتر خط انتقال و لوله‌گذاری در این پروژه انجام گرفته است،خاطرنشان کرد: اجرای خط برق به منظور تامین پمپاژ برق در این پروژه لحاظ شده است‌.
این مسئول در ادامه به پروژه تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب اشاره داشت و خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت منابع آبی،چشمه ای در بالادست روستا به صورت ثقلی ذخیره و به شهر منتقل می شد.
وی افزود: مشکلی که داشتیم در زمان بارندگی و بعد از بارندگی آب چشمه گل آلود بود،به صورت استاندارد،کدورت آب باید کمتر از ۵ntu باشد و تلاش کردیم این کدورت را به صفر برسانیم. احداث تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت ۷۲۰ متر مکعب در شبانه روز،جمعیت تحت پوشش ۵۲۰۰ نفر و ۸۸ میلیارد ریال هزینه طرح از مشخصات پروژه بهره‌برداری تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب است.

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی حومه شرقی دهدشت با حضور وزیر نیرو
با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، مسؤولان استانی و شهرستان مجتمع آبرسانی حومه شرقی دهدشت به بهره‌برداری رسید.
رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به افتتاح 47پروژه از جمله 44 پروژه تأمین برق روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وزارت نیرو در این استان 70 پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر 8324 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.
وزیر نیرو تصریح کرد: برای دولت جمهوری اسلامی توفیق بزرگی است در ایام تحریم ظالمانه چرخ‌های توسعه کشور از حرکت باز نایستاده و ما با سربلندی به اتکای صبوری و پایمردی هموطنان اعلام می‌کنیم این تعداد پروژه با حجم عظیم عملیات عمرانی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی امروز یکهزار و 800 میلیارد تومان اعتبار دارند، افزود:امیدواریم تا پایان سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.
اردکانیان گفت: به برکت خون شهدا و صبوری و پایمردی مردم جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا از جهات مختلف و از جمله خدمت‌رسانی حکومت و دولت سرافرازی است.
وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلابی که در این استان افتتاح می‌شود که 228مین تصفیه خانه کشور است در حالی که 40 سال پیش در همین کشور با جمعیتی به مراتب کمتر و درآمد نفتی بیشتر و بدون تحریم اقتصادی تنها چهار تصفیه خانه وجود داشت.
وزیر نیرو گفت: تصفیه‌خانه آبی که در این استان به بهره‌برداری می‌رسد 146 مین تصفیه خانه آب است از این تعداد 27 تصفیه خانه عمده در دولت تدبیر به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه نیمه سال 1392 جمعیت روستایی کشور که به شبکه‌های آبرسانی برای تأمین آب شرب سالم و پایدار وصل بود تنها 900 هزار نفر بود، ادامه داد: در دولت تدبیر طی 6 سال 10 هزار و 336 روستای دیگر شامل این 40 روستا به شبکه آبرسانی وصل شدند و فقط در این 6 سال جمعیت 6 میلیون و 845هزارنفر از نعمیت آب برخوردار شدند.
اردکانیان تصریح کرد: تا پایان سال جاری 1339 روستای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم یعنی تابستان 1400 دو هزار و 500 روستای دیگر اضافه خواهد شد.
به گفته اردکانیان در حالی که در سال 92 جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب سالم زیر یک میلیون نفر بود تا پایان دولت دوازدهم جمعیت برخوردار را به 10 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: هر هفته 30 روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.
وزیر نیرو بیان داشت: در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق به همت نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان و به ویژه آقای هاشمی‌پور که در پیگیری و تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جز نمایندگان شاخص هستند و همچنین به مدد حمایت دولت و اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کمپین« الف ب ایران»(آب، برق ایران) را  از این هفته آغاز کردیم.
اردکاینان گفت: هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، شبکه‌های بزرگ آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه، مجتمع آبرسانی روستایی، نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهیم کرد.
و ی با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت:  بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به دست خواهیم آورد و برای سال‌ها و دهه‌ها کشور را بدون اتکا به خام فروشی منابع زیر زمینی ادا ره خواهیم داد.همان گونه که با فداکاری دفاع مقدس شکل گرفت با این صبوری و پشتیبانی این نتیجه هم عاید خواهد شد.
وزیر نیرو در پایان یادآور شد: ماه‌های پیش‌رو نمایش بزرگ از حضور مردم در صف انقلاب و استقرار و پایداری نظام داریم انتخاب نمایندگان در مجلس مسابقه بزرگی است بین کسانی که می‌خواهندو می‌توانند که با تکیه بر داشته‌های کشور سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند برنده و برندکان کسانی هستند که می‌توانندبالاترین درجه احساس رضایت در بین مردم ایجاد کنند.

اجرای بیش از 8 هزارمیلیارد تومان پروژه آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد
رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های آب و برق در شهرستان چرام اظهار کرد: وزارت در کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر علاوه بر 47 پروژه امروز افتتاح می‌شود  و  و 44 پروژه مربوط به برق شهری و روستایی است که 70 پروژه دیگر در این استان با اعتبار 8 هزار و 324 میلیارد تومان در دست اجرا است.
وزیر نیرو گفت: برای دولت جمهوری اسلامی توفیقی است که در سخت‌ترین  و ظالمانه ترین تحریم‌ها که به فرد فرد جامعه وارد شده چرخ دولت از کار نیفتاده است.
اردکانیان تصریح کرد: امروز در حالی که تحریم‌ها ظالمانه به کشور تحمیل شده در استان کهگیلویه و بویراحمد از  1800 میلیارد تومان پروژه آب و برق بازدید می‌کنیم.

وزیر نیرو: بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به‌دست خواهیم آورد
وزیر نیرو گفت: همان طور که با فداکاری ملت دفاع مقدس شکل گرفت با صبوری و پشتیبانی باالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را بدست خواهیم آورد.
 رضا اردکانیان امروز در آیین افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی شهرستان اظهار داشت: به برکت خون شهدا و صبوری و پایمردی مردم جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا از جهات مختلف و از جمله خدمت‌رسانی حکومت و دولت سرافرازی است.
وزیر نیرو اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلابی که در این استان افتتاح می‌شود که 228مین تصفیه خانه کشور است در حالی که 40 سال پیش در همین کشور با جمعیتی به مراتب کمتر و درآمد نفتی بیشتر و بدون تحریم اقتصادی تنها چهار تصفیه خانه وجود داشت.
وزیر نیرو گفت: تصفیه‌خانه آبی که در این استان به بهره‌برداری می‌رسد 146 مین تصفیه خانه آب است از این تعداد 27 تصفیه خانه عمده در دولت تدبیر به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه نیمه سال 1392 جمعیت روستایی کشور که به شبکه‌های آبرسانی برای تأمین آب شرب سالم و پایدار وصل بود تنها 900 هزار نفر بود، ادامه داد: در دولت تدبیر طی 6 سال 10 هزار و 336 روستای دیگر شامل این 40 روستا به شبکه آبرسانی وصل شدند و فقط در این 6 سال جمعیت 6 میلیون و 845هزارنفر از نعمیت آب برخوردار شدند.
اردکانیان تصریح کرد: تا پایان سال جاری 1339 روستای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم یعنی تابستان 1400 دو هزار و 500 روستای دیگر اضافه خواهد شد.
به گفته اردکانیان در حالی که در سال 92 جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب سالم زیر یک میلیون نفر بود تا پایان دولت دوازدهم جمعیت برخوردار را به 10 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: هر هفته 30 روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.
وزیر نیرو بیان داشت: در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق به همت نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان و به ویژه آقای هاشمی‌پور که در پیگیری و تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جز نمایندگان شاخص هستند و همچنین به مدد حمایت دولت و اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کمپین« الف ب ایران»(آب، برق ایران) را از این هفته آغاز کردیم.
اردکاینان گفت: هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، شبکه‌های بزرگ آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه، مجتمع آبرسانی روستایی، نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهیم کرد.
و ی با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به دست خواهیم آورد و برای سال‌ها و دهه‌ها کشور را بدون اتکا به خام فروشی منابع زیر زمینی اداره خواهیم داد.همان گونه که با فداکاری دفاع مقدس شکل گرفت با این صبوری و پشتیبانی این نتیجه هم عاید خواهد شد.
وزیر نیرو در پایان یادآور شد: ماه‌های پیش‌رو نمایش بزرگ از حضور مردم در صف انقلاب و استقرار و پایداری نظام داریم انتخاب نمایندگان در مجلس مسابقه بزرگی است بین کسانی که می‌خواهندو می‌توانند که با تکیه بر داشته‌های کشور سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند برنده و برندکان کسانی هستند که می‌توانندبالاترین درجه احساس رضایت در بین مردم ایجاد کنند.

ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی به 77.4 درصد در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت تدبیر تاکنون شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در استان به 77.4 درصد ارتقا یافته است.
فیض‌الله پاسره امروز در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح 40 روستا با جمعیت افزون بر 15 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه با عمق حداقل 200 متر 18 کیلومتر خط انتقال و لوله‌گذاری احداث یک دستگاه پمپاژ با سه دستگاه الکترو پمپ و یک مخزن ذخیره یکهزار متر مکعبی ایجاد خط انتقال برق در این طرح ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی و ردیف‌های عمومی بودجه 66 میلیارد تومان تأمین شد.
پاسره به اشاره به بهره‌برداری از مجتمع تصفیه‌خانه سرفاریاب گفت: به دلیل محدودیت منابع آبی در این منطقه کدورت آب بعد از بارندگی برای مردم مشکل ایجاد می‌کرد.
پاسره افزود: تأسیسات بنا شده در این تصفیه‌خانه متعارف با اعتبار 88 میلیارد ریال تأسیسات و تجیهزات شامل ته نشینی اولیه، حوضچه ته نشین نهایی و فیلترهای تحت فشار و میکروفیلتر تحت عنوان یک پکیج اجرا شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی به 77.4 درصد ارتقا یافته است.

انقلاب پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در کهگیلویه بزرگ
 عدل هاشمی‌پور امروز در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی دهدشت شرقی ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار به مناطق محروم اظهار داشت: مجموعه وزارت نیرو شرکت‌های مادر تخصصی اقدامات مؤثری در کهگیلویه کلید زدند.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: پروژه‌های فرسایشی با قدمت 15 ساله که یکی از آرزوهای دیرینه مردم در صنعت برق، کشاورزی و آب شرب بود فعال شده است که از پیگیری وزیر نیرو و شرکت توانیر قدردانی می‌کنم.
هاشمی‌پور گفت: 30 هزار هکتار زمین کشاورزی در چرام و کهگیلویه بین دو رودخانه مارون و کوثر تشنه هستند.
وی با بیان اینکه مردم خوشحال هستند از قبل مارون و کوثر استان‌های همجوار آباد شدند، اضافه کرد: اما حرفشان این بود که «چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است.»
هاشمی‌پور گفت: با پیگیری وزیر نیرو و همکاران تخصیص لازم که حق مردم بود داده شد.
وی با اشاره به پروژه‌های آب و برق در حوزه انتخابیه اظهار داشت: مطالعات سد آبریز شروع و جاده دسترسی و کمپ کارگاهی در حال اجرا است و امید در مردم به وجود آمد.
هاشمی‌پور گفت: در بحث آب شرب و پایدار چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام خوشبختانه پروژه عظیمی به طول 27 کیلومتر خط اصلی 176 میلیارد تومان قرارداد پیمان توسط قرارگاه خاتم در حال اجرا است.
وی ادامه داد: قدردان تلاش و نگاه ویژه مسؤولان توانیر هستیم.پست برق چرام سال معطل مانده بود همچنین ایستگاه بهمئی که تابستان گذشته بحران برق به وجود آمده بود با احداث پست برق رفع می‌شود.
هاشمی‌پور گفت: آغاز عملیات اجرایی پست برق دژکوه و لنده امروز اتفاقات خوبی بود. انقلابی در جهت شروع پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در کهگیلویه است که عمدتا مجموعه وزارت نیرو است.

افتتاح و آغاز بکار ایستگاه نیروگاه ساران با اعتبار 960 میلیارد ریالی در گچساران
 ظهر امروز نیروگاه‌ساران گچساران  با حضور وزیر نیرو، استاندار کهگیلویه و بویراحممد، نماینده مردم گچساران و دیگر روسای شهرستانی  افتتاح شد.
 در آیین این مراسم  محمود دشت بزرگ  با بیان اینکه 2 پروژه بزرگ در نیروگاه ‌ساران با اعتباری به میزان 960میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، گفت:  پست ۲۳۰/۳۳ کیلو وات ساران با اعتباری به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان  با بیان اینکه ظرفیت کل پست 100مگاولت آمپر است،  افزود: در این نیروگاه ۲ دستگاه ن ترانس به ظرفیت۱۰۰ مگاوات آمپر، احداث ۲۲فیدر خروجی۳۳کیلوولت، نصب۲دستگاه بانک خازنی۴.۸مگاوار و جمعا به ظرفیت ۹۰۶مگاوار نصب شده است.
وی گفت: هدف از اجرای پروژه افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق شهرستان گچساران فراهم نمودن امکان اتصال نیروگاهDGشرکت مفنا به شین۳۳کیلوولت  پست است.
 وی ادامه داد: با افتتاح این پروژهبارگیری ترانس های  230/33/٫۱۳۲,۲۳۰/۳۳و132/٫۳۳کیلوولت پست دوگنبدان و همچنین قابلیت مانور شرکت توزیع در شهرستان گچساران و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین جدید خانگی و صنعتی و خروج پست از حالت t-Off است.
دشت بزرگ عنوان کرد: مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکتهای داخلی انجام خواهد شد.
 این مسوول ابراز کرد: اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت خواهد گردید.
 مدیرعامل برق خوزستان در ادامه به پروژه خط انتقال ورود  و خروج یک مدار از خط ۲۳۰کیلوولت دوگنبدان-چنارشاهیجان در پست نیروگاه چم شیر به طول۳۶کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری به میزان 260 میلیارد ریال  اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 10درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: در این پروژه به صورت۲مداره باندل در یک به تعداد۵۷دستگاه دکل فلزی احداث می‌گردد.
دشت بزرگ گفت: هدف از اجرای پروژه،انتقال توان نیروگاه برق، آبی چم شیر به شبکه برق سراسری،‌ پایداری و تثبیت ولتاژ در پست۳۳۰کیلوولت دوگنبدان و افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق شهرستان گچساران است.
 مدیرعامل برق خوزستان خاطرنشان کرد: وزرات نیرو و شرکت توانیر در زمان پیک بار مصرف برق در تابستان با تدابیر خوبی که صورت گرفته در استان‌های  خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد توانسته است تابستان را به خوبی پشت سر بگذارد.
 وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال نسبت به چند سال اخیر 10/ ۵درصد مصرف برق کاهش یافته است.

هر 45 روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
وزیر نیرو با اشاره به احداث 228 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور گفت: هر 45 روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رضا اردکانیان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از فاضلاب شهر سی‌سخت به مشکلاتی که فاضلاب برای محیط زیست ایجاد می‌کند اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر ادبیات فاضلاب در حال از بین رفتن است و از فاضلاب به عنوان یک منبع مهم آب یاد می‌شود.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه فاضلاب به عنوان آب خاکستری نامیده می‌شود، افزود: بخش صنعت توجه و نگاه ویژه‌ای به فاضلاب به عنوان یک منبع مهم آب دارد و ترجیح می‌دهند آب مورد نیاز خود را از این بخش تامین کنند.
وی به شاخص‌های توسعه یافتگی اشاره کرد و گفت: امروزه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی میزان تاسیسات فاضلاب است که نشان می‌دهد دولت‌ها، مردم، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با چه هوشمندی این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند.
وزیر نیرو عنوان کرد: در دوره 37 ساله پهلوی دوم که جمعیت کشور 40 درصد جمعیت کنونی بود ایران سرشار از منابع نفتی بوده، دسترسی به فناوری دنیا محدود نبود از طرفی پیچیدگی دولت برای سرمایه‌گذاری به اندازه امروز نبود اما زمانی که رژیم ساقط شد کل سیستم فاضلاب به اندازه انگشتان یک دست نبود و تنها 4 یا 5 سیستم فاضلاب در کشور وجود داشت.
اردکانیان ادامه داد: هیچ کدام از این 4 یا 5 سیستم فاضلاب قادر نبود یک شهر را پوشش دهد اما به برکت جمهوری اسلامی ایران با بهره‌برداری از سیستم فاضلاب سی‌سخت 228 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور احداث شده است.
وی تصریح کرد: در یک دوره 40 ساله با توجه به هشت سال جنگ و مشکلات کشور توانستیم 228 سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب احداث کنیم و هر 45 روز یک سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این شاخص توسعه یافتگی است.
عضو هیات دولت بیان کرد: رسیدن به این میزان توسعه نیازمند رشد بخش دانشگاهی، توسعه ظرفیت ساخت و ساز شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری و سازندگان تجهیزات است که به برکت فداکاری و شایستگی مردم این سرزمین ایجاد شده است.

وزارت نیرو 70 پروژه با اعتباری بیش از هشت هزار میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا دارد
وزیر نیرو در حال حاضر وزارت نیرو 70 پروژه فعال با اعتباری به میزان 8350 میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد دارد، گفت: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها 35درصد است.
در این آیین  رضا اردکانیان با بیان اینکه ۴۷پروژه با اعتباری به میزان 166 میلیارد تومان  در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد  در حال افتتاح است، اظهار کرد:  همچنین 12 پروژه با اعتباری به مبلغ 126 میلیارد تومان در حوزه برق در این استان  اجرا خواهد شد.
 وزیر نیرو  با اشاره به اینکه از طرح‌های بزرگ از جمله در تامین آب اراضی، سدسازی، تامین برق، 2 پروژه آبرسانی شهری و روستایی  بازدید در حال انجام است، گفت:  در حال حاضر وزارت نیرو 70 پروژه فعال با اعتباری به میزان 8350 میلیارد تومان  در  کهگیلویه و بویراحمد دارد.
 وی عنوان کرد: میانگین پیشرفت این تعداد پروژه‌ها هم‌اکنون 35 درصد است که با استفاده از منابع مختلف تامین اعتبار می‌شود.
 وزیر نیرو عنوان کرد:23 هزار میلیارد تومان از زمینه‌های مختلف به منظور ایجاد برق حرارتی، برق تجدیدناپذیر به کار گرفته می‌شود.
 اردکان  با بیان اینکه هرچند شرایط تحریم سخت است اما با پشتکار مسوولان از این تحریم‌ها گذر خواهیم کرد، افزود: همان‌گونه که در هشت سال جنگ تحمیلی به بهترین مسیرها و خوداتکایی رسیده‌ایم، تردید نخواهیم داشت که شرایط سخت تحریم‌ها اثر گذار نخواهد بود و این را پشت سر خواهیم گذاشت.
 وی ادامه داد: با گذر از تحریم‌های ظالمانه دشمنان بر علیه ایران در عرصه تولید، صادرات در حوزه وزارت نیرو از فرا منطقه‌ای خواهیم گذشت.
 وزیر نیرو عنوان کرد: در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق به همت نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان و به ویژه آقای هاشمی‌پور که در پیگیری و تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جز نمایندگان شاخص هستند و همچنین به مدد حمایت دولت و اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کمپین« الف ب ایران»(آب، برق ایران) را  از این هفته آغاز کردیم.
اردکاینان گفت: هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، شبکه‌های بزرگ آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه، مجتمع آبرسانی روستایی، نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهیم کرد.
 وی عنوان کرد: تا پایان سال 227 پروژه در زمینه آب و برق در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
 وزیر نیرو با بیان اینکه تعداد قابل توجهی برق حرارتی در 13 استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از دیگر طرح‌ها می‌توان به طرح توسعه شبکه آبی، شهری و روستایی،  ابرسانی با اتکا به منابع داخلی به ثمر خواهد رسید.
 اردکانی  با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد وزارت نیرو مصرف صحیح انرژی است و سعی ما بر آن است، گفت: امسال  3750 مگاوات انرژی را کاهش دهیم و 150 هزار مگاوات انرژی به بخش صنعت افزایش دهیم.
  وی گفت: امیدواریم این روند ادامه خواهد داشت و آن چه که مهمتر است استفاده صحیح مردم از انرژی در بخش صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی است.
 وزیرنیرو  ادامه داد: مسوولان و مدیران که در تمامی بخش‌ها فعالیت دارند هرچقدر که بتوانند عادت خوش مصرف را نهادینه کنیم  آسیب‌پذیری را کاهش خواهیم داد.
 وی به پروژه سدچم شیر گچساران اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از کندی اجرای طرح‌ها به گذشته است و تامین منابع مالی  برای این گونه طرح‌های بزرگ این گذشته جبران خواهد شد.

 در این آیین غلامرضا تاجگردون  اظهار کرد: هر پروژه‌ای که در گچساران و باشت انجام می‌گیرد یک طرف آن به وزرات نیرو باز می‌گردد.
 نماینده مردم گچساران  عنوان کرد:  در حال حاضر پروه‌های خوبی در حوزه‌های برق  و آب در آینده شهرستان‌های گچساران و باشت  تعریف شده است .
 تاجگردون عنوان کرد: تمامی پروژه‌های آبی مانند آبرسانی به هفت هزار هکتار ازاراضی امامزاده جعفر و  بیش از چهار هزار هکتار در باشت  در حال انجام است.
وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که به سختی صورت گرفت تامین آب اراضی و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن بوده که به آب نیاز داشته اسـت، گفت: از سوی وزارت نیرو 168 میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت و کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده است.
تاجگردون به حقوق عقب افتاده کارگران سدچم‌شیر گچساران اشاره و عنوان کرد: قریب بر 11 ماه است که کارگران سدچم‌شیر حقوقی دریافت نکرده‌اند که از وزیر نیرو درخواست داریم به این مقوله بپردازد.
نماینده مردم گچساران و باشت با  اشاره به اینکهسد چم شیر گچساران ظرفیت ذخیره سازی سالیانه ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب سد چم‌شیر به بهره برداری رسیدن سد و نیرگاه چم شیر  در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جالبه تو تصاویر عدل هاشمی و تاجگردون اصلا پیش هم نیستند .... اوج اختلاف
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1