تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۱۳۵۲۲
دیدار اعضای شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده‌ی مقام معظم رهبری؛

آیت‌الله ملک‌حسینی: اگر فردی صلاحیت مبارزه با فساد را نداشته باشد، فاسد می‌شود / در لایه برداری از فساد، روزی با مردم صحبت خواهم کرد

۰
کبنا ؛حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضرت آیت الله ملک حسینی دیدار کردند.
به گزارش کبنا نیوز، در این دیدار آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هدف شما در مبارزه با مفاسد و رفع مظالم و سیطره دادن به عدالت است اظهار داشت: اگر عدالت در جامعه شکل بگیرد، جامعه نظام می‌گیرد و به فرموده‌ی حضرت زهرا (س) موجب تنصیق القلوب می‌شود.
آیت الله ملک حسینی افزود: وقتی عدالت در جامعه شکل می‌گیرد، ابدیت شما را رقم می زند. عدالت، باعث پیوند اجتماعی و پیوند قلب‌ها می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی اتقان آراء صورت بگیرد بدون شک بسیاری از مفاسد اقتصادی حل می‌شود تأکید کرد: هم فسادها کم می‌شود و هم التهابات اجتماعی فروکش می‌کند.
وی افزود: مراد از اتقان آراء، اتقان نفس رأی نیست، بلکه مراد از اتقان، صدور رأی است، اتقان آراء بدون شک موجب فروکش کردن بسیاری از مفاسد اجتماعی می‌شود.
 آیت الله ملک حسینی افزود: اتقان آراء ظلم‌ها و مظلمه را پایان می‌دهد و فشارهای اضطراب آور امروزی بساطش جمع می‌شود. مراد از اتقان، اتقان نفس رأی نیست بلکه مراد صدوران است که نیازمند استناد، سند، اتقان در نگارش و اتقان در اجرای حکم و هرچیزی که حقیقت اتقان را مانند صدور، منشاءصدور، غایت صدور و نفس صدور، مشخص کند.
وی در ادامه افزود: وقتی سند، مستند، استناد و غایت در نتیجه‌ی حقیقت اتقان را نشان می‌دهد و فردا روز به منصه‌ی اجرا برسد، آبرو برای قوه قضائیه است.
هر گاه حرکت برای یک قوه، آبروی خودمان انجام شود این حرکت عقیم است، آبرو باید مثابه‌ی نتیجه باشد نه هدف چون در نتیجه، امری محقق می‌شود اما در هدف، به اصل قضیه توجه می‌شود.
  نماینده مقام معظم رهبری در ادامه با اظهار اینکه، هدف قوه قضائیه تحقق قسط و عدل است، گفت: اگر فردی صلاحیت مبارزه با فساد را نداشته باشد فاسد می‌شود و در لایه برداری از فساد، روزی با مردم صحبت خواهم کرد.
آیت الله ملک حسینی در پایان با اشاره به نامگذاری سال رونق وتولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اگر صادقانه بخواهیم تولی به ولایت و رهبری انقلاب اسلامی داشته باشیم، باید به این شعار عمل کنیم.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار اهمیت امر آموزش در کنار شغل قضاوت را یک ضرورت د انست و اظهار کرد: در یک ماهه اول، با جدیت برنامه اساسی آموزش را در دستور قرار دادیم.
نگین تاجی گفت: دستور العمل این برنامه آموزشی صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نشست علمی، تأثیر زیادی در دانش افزایی همکاران قضایی دارد و مشتمل بر یک دستورالعمل 13 بندی می‌باشد و در همه حوزه‌های قضایی و شورای حل اختلاف، اجرایی می‌شود.
وی بیان داشت: نظریات اکثریت، بصورت ماهانه در دادگستری استان منتشر می‌شود چنانچه دعاوی حقوقی که د رهر حوزه قضایی مطرح می‌شود مسائل مهم آن بصورت نشست قضایی مطرح ونظریه اکثریت اجرا می‌شود و این موضوع نقش مهمی در اطاله دادرسی خواهد داشت و بعد از تکمیل شدن، به عنوان یک گنجینه علمی خوب منتشر و در خدمت قضات قرار می‌گیرد.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده نیز اشاره کرد و افزود: آسیب شناسی آراء قضایی از مواردی بود که در این مدت مورد بررسی قرار گرفته و در همین رابطه، مجموعه ایرادها بصورت علمی وعملی آموزش داده می‌شود.
وی به موارد اطاله دادرسی، مانند: اختلاف رویه بین دادسرا، دادگاه‌ها و شعب تجدید نظر در دعاوی کیفری و حقوقی و اختلاف بین شورای حل اختلاف با دادگاه‌ها اشاره نمود و افزود: این ایرادها جمع آوری شده و در طول سال، آسیب شناسی آراء را خواهیم داشت و بصورت رویه و نظریه، راهکارهای علمی و عملی آموزش داده خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی سامانه «سجّام» مرکز ارتباطات مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خبر داد و اظهار کرد: شهروندان و همه‌ی مردم می‌توانند با ثبت نام در این سامانه، گزارشات خود را برای این معاونت ارسال نمایند.
وی به طرح «هر مسجد یک حقوقدان» نیز اشاره نمود و گفت: این طرح در همه‌ی مساجد استان اجرا می‌شود و در هر مسجد یک حقوقدان حضور می‌یابد.
نگین تاجی در همین رابطه افزود: با توجه به اینکه یک روز ملاقات مردمی، جوابگوی مراجعه همه‌ی مردم نخواهد بود ودر همین راستا یک حقوقدان در مسجد حضور خواهد یافت وبه سؤالات حقوقی مردم جواب خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

الا
Iran, Islamic Republic of
مزارعی که پیشرو در مبارزه با فساد بود ولی مشخص نشد برا بعضی چطور رفت
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1