تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۳۳۵
کبنا از بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از روستاهای حوزه سپیدار، جلیل و بابکان گزارش می‌دهد

نشانه‌های خوب در روستاهای جلیل / تصاویر

۰
کبنا ؛جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز (دوشنبه 8 مهر ماه 98) از روستای حوزه سپیدار، جلیل و بابکان بازدید کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر روز (دوشنبه 8 مهر ماه 98) جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد، علی علی پور معاون فرماندار بویراحمد و وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان از روستاهای حوزه سپیدار، جلیل و بابکان بازدید به عمل آوردند.
جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: ظرف یک ماه آینده تمام روستاهایی که دارای اعتبار بودند، کار زیرسازی و آسفالت خیابان‌ها و معابر آنان انجام می‌گیرد.
جنتی در ادامه گفت: در بحث زیرسازی آسفالت شهرستان بویراحمد، حدود 22 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در حال حاضر تقریباً حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که ظرف یک ماه آینده به صورت 100 درصد زیرسازی و آسفالت روستاهایی که اعتبار داشتند، انجام می‌گیرد.
وی افزود: در روستاهایی که به لحاظ زیرسازی مشکلی ندارند، از محل اعتبارات سال 98 کار آسفالت خیابان‌ها و معابر آنها انجام خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار آسفالت 5 هزار مترمربع «روستای حسین‌آباد» دشتروم انشاء الله از محل اعتبارات 98 قبل از بارندگی و فصل سرما انجام خواهد شد.
جنتی گفت: برای روستاهای باغچه جلیل و پازنان از محل اعتبارات 98 برنامه‌ریزی می‌شود که در صورت وجود اعتبارات آسفالت انجام خواهد شد. همه‌ی روستاها را نمی‌توان در ظرف یک سال آسفالت کرد اما روستاهایی که زیرسازها و زیرساخت‌های لازم را داشته باشند، کار آسفالت آنها انجام خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: روستاهای «مله باریک»، «سواره» و «خشکدان» که زیرسازی آنها آماده است، تا یک هفته آینده کار آسفالت آنها انجام می‌گیرد. حدود 30 هزار مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان در این روستاها انجام می‌گیرد.
  
علی علی پور معاون عمرانی فرماندار بویراحمد نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار کبنا، گفت: امروز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیریت بحران بازدیدی از روستاهای حوزه سپیدار، جلیل و بابکان داشتیم در اکثر این روستاها زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق، گاز و مخابرات، اینترنت و جدول‌گذاری با آسفالت در سنوات گذشته اجراشده است، اما بخشی از این روستا به دلیل بارش‌های ابتدای سال جاری تخریب‌هایی صورت گرفته و همین‌طور در برخی از این خیابان‌ها و کوچه‌های روستاها به دلیل عدم بازگشایی امکان اجرای آسفالت و جدول وجود نداشت. که الان به دنبال این هستیم که بازگشایی باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد، تا دستگاه‌های متولی خدمات ارائه دهند.
وی گفت: از محل اعتبارات بحران، بنیاد مسکن و سهمیه قیر رایگان سال‌های 97 و 98، درجاهایی که لازم بود آسفالت انجام گرفت. و در روستاهای جلیل، باغچه جلیل، بابکان و قاسم‌آباد جلیل باید آسفالت شود و همچنین درجاهایی هم باید جدول گذاری انجام بگیرد، به جهت هدایت آب‌های سطحی که خوشبختانه هم اداره کل بحران و بنیاد مسکن استان همکاری لازم را داشتند که قبل از شروع بارش‌های سال جاری این عملیات انجام خواهد شد.
معاون عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: کانال روستای خشکدان بابکان در راستای هدایت سیلاب‌ها به‌منظور اینکه به منازل و زمین‌های کشاورزی آسیب نرسد، بهسازی خواهد شد و اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات بحران و بنیاد مسکن استان تخصیص داده خواهد شد.
  
وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این بازدید گفت: بنا به سیاست کاری مدیرت بحران و دولت و همچنین استاندار و معاونت عمرانی؛ بازدیدهایی از نقاط مختلف استان با مسئولین مرتبط داریم.
وی افزود: در راستای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و نوسازی بافت روستایی و تمرکز روی بخش روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت قابل‌توجهی از استان در روستاها ساکن هستند، برنامه‌هایی در اکثر نقاط استان داریم.
محمدی تبار گفت: امروز خدمات بسیار مطلوبی دولت جمهوری اسلامی در بخش آب، گاز و برق داشته و همچنین در روستاهای بابکان، جلیل و دشت روم دستگاه‌های بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان کار می‌کردند که این خود نشانه بسیاری خوبی است که در شرایط اقتصادی این کارها جلو می‌رود. اما برای اینکه نوسازی و بهسازی روستایی و همچنین طرح هادی روستاها که اصل کار هست، باید خود اهالی روستاها همکاری کنند. هم اقدامات خداپسندانه برای بازگشایی کوچه‌ها و معابر داشته باشند، برای اینکه طرح هادی انجام شود. قطعاً در صورت همدلی و همکاری همه مسئولان و مردم با اعتبارات محدود این خدمات گسترده انجام خواهد گرفت.
وی گفت: بابکان و جلیل یکی از حوزه‌های تأثیرگذار استان کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی استان است که نیاز هست باهمت و همدلی و با تلاش و پشتکار بیشتر رنگ محرومیت را به‌طور کامل از این روستاها بزداییم.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بحث اشتغال روستایی و خدماتی که منجر به تولید شود باید تلاش کنیم که تشکل‌های مردم‌نهاد یا گروه‌های مردم‌نهاد در این روستاها و خود طوایف گرد هم جمع شوند و با تشکیل تعاونی‌های تولیدی و کشاورزی به سمت کشاورزی مکانیزه شدن و مدرن بروند. بدین ترتیب که این‌همه منابع خدادادی در بخش آب و خاک که داریم، بتوانیم راندمان تولید و خودکفایی و اشتغال را بالا ببریم. اشتغال تنها کارهای اداری و دولتی نیست در بخش دام و کشاورزی این مناطق بسیار مستعد است و شغل‌های زیادی می‌توان ایجاد کرد. این مناطق شهدای زیادی را تقدیم کردند و شایسته خدمات و تلاش‌های بیشتری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وحید محمدی تبار همه ش دنبال قدرت طلبی هستی ولی نمیدونی .
Iran, Islamic Republic of
محمدی تبار تن خدا مه بیکاری ای همه عکس چخوره!!!
شهروندجلیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آقای محمدی تبار،اولالطف کنیدبازدیدسیاسی انجام ندید،دوماتاحالاکجا بودیدکه الان نزدیک انتخابات هست وشمابازدیدشروع کردید(ناگفته نماندمردم فهیم هستند)همه چیزرامی دانند،سومابازدیدازروستاچه ربطی به شما دارد؟؟؟چهارما،مگه شماهم سرکارمیرویدمیشه بفرماییدروزازکدوم طرف طلوع کرده؟؟؟؟عزیزمن /ماعاقل وفهیم ودانا هستند
بویراحمد باعزت
Iran, Islamic Republic of
آلبوم عکاسی یک بازدید ساده و وظیفه ای./

مردم بعد از شهادت شهید باکری متوجه شدند وی شهردار بوده است اما الان بخاطر بازدید از کارکرد یک گریدر و لودر ، دهها نفر راه می افتد با صدها عکس و میلیون ها تومان هزینه جانبی.

بخدا مردم از خیلی چیزها خسته اند حتی قیافه دیدن بسیاری از مسوولان.
روشن
Iran, Islamic Republic of
احسنت...
کامل
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی تبار مدیر باید پشت میز بشینه با فکر،قلم و .... مدیریت کنه نه اینکه از بیکاری بلند بشی بری تو مناطق، اینو بدون تو که کارشناس نیستی یه کارشناس بفرست تا گزارش بهت بده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1