تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۱۰۲
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بی‌توجهی به رعایت مسائل فنی ساختمان در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بر ضرورت بازنگری فنی و بررسی‌های دقیق در وضعیت کالبدی شهرهای استان تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد در زمینه ایمن سازی و رعایت مسائل فنی ساختمانی در استان بی توجهی‌هایی شده شده است و باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
حسین کلانتری خواستار تشکیل کمیته‌ای فنی با حضور دستگاه‌های عضو و مسئول در حوزه مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری برای بررسی دقیق، علمی، کارشناسانه در زمینه وضعیت فنی ساختمان‌ها و شناسایی و پهنه بندی در راستای مسیرها و گسیل‌های زلزله در سطح استان شد.
 وی بر اعلام آمادگی و ضرورت توجه بیشتر از سوی مسئولان و دستگاه‌های مسئول در زمینه ستاد مدیریت بحران در راستای ایمن سازی و رعایت استانداردها و مسائل فنی در ساخت و سازهای و بویژه ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی در سطح استان تاکید کرد.
 وی با اشاره به نصب برخی تجهیزات روز در حوزه مدیریت بحران بویژه زلزله نیز تصریح کرد: تاکنون پنج دستگاه شتاب نگار در استان استقرار و نصب شده که تاپایان سال جاری نیز سه مورد دیگر اضافه خواهد شد.
 معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله کشور همچنین در این نشست میزان افزایش ساخت و سازهای بتنی و رشد فزاینده آن را بویژه در برخی استان‌های کمتر توسعه یافته همچون کهگیلویه و بویراحمد یکی از پارامترهای مهم در ریسک پذیری و میزان خسارات بالا هنگام وقوع بلایای طبیعی و زلزله دانست و این نوع ساخت و سازها را به مثابه ساختن بافت‌های فرسوده جدید در کشور عنوان کرده است.
 محمد شکرچی زاده تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده که وضعیت ساختمان‌های بتنی به هیچ وجه جوابگو و مقاوم در برابر زمین لرزه‌ها نیست و مصداق بارز آن در بیمارستان بتنی اسلام آباد غرب در کرمانشاه بوده است.
 وی بر ضرورت تجهیزات جدید و پیشرفته زلزله نگاری بویژه سامانه پاسخ سریع در وقوع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از یکهزار و ۱۱۷ مورد سامانه شتاب نگار در سطح کشور نصب و راه اندازی شده که سهم این استان ۱۶ مورد است.
 شکرچی زاده ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از سه برابر این رقم سامانه‌های هوشمند شتاب نگار و زلزله نگار در سطح کشور و گسیل‌ها نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1