ارزیابی مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ملاقاتهای عمومی شهردار دوگنبدان؛
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهردار دوگنبدان براساس قانون و با رعایت حقوق متقابل دستگاه و شهروند نسبت به پاسخگویی مراجعین و رفع مشکلات نسبت به سایر دیگر دستگاه ها عملکرد خوبی داشته است.
یکم مهرماه ملاقات عمومی شهردار دوگنبدان با شهروندان، با بازدید سرزده مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون و حراست فرمانداری و اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفت.
محمود مومننسب مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از میز خدمت شهرداری دوگنبدان اظهار کرد: موضوع پاسخگویی به ارباب رجوع یکی از موضوعات سلامت اداری، منشور حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع به صورت ویژه به آن اشاره شده است.
وی افزود: تکریم ارباب رجوع در مقاطع مختلف از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و سایر مسوولان در امر پاسخگویی و برنامهریزی برای پاسخ دهی شفاف مستمر به مردم در زمینه خواستهها و سوالات مورد تاکید قرار گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه افرادی که در میز خدمت ادارت به کار گرفته میشوند وظیفه خدمترسانی به مردم را برعهده دارند و باید از افرادی با تجربه در این میز استفاده شود تا از تمام شرح وظایف اداره مطلع بوده و اشراف کامل داشته باشند گفت: این مسئله از اتلاف وقت مردم در ادارات جلوگیری میکند.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدیدی که از میز خدمت شهرداری دوگنبدان صورت گرفت، افزود: تعداد زیادی از شهروندان به شهرداری دوگنبدان رجوع کرده و هر کدام درخواستهای خود را مطرح کردهاند.
وی ابراز کرد: خوشبختانه شهرداری دوگنبدان در امر پاسخگویی به ارباب رجوع و رفع مشکلات نسبت به سایر دیگر دستگاه ها عملکرد خوبی داشته است.
مومننسب با اشاره به اینکه بازرسی استانداری دستگاه نظارتی است که فقط اجرای این طرح را ارزیابی میکند، ابراز کرد: شهردار دوگنبدان براساس قانون و با رعایت حقوق متقابل دستگاه و شهروند نسبت به پاسخگویی مراجعین عملکردی خوبی داشته است.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه این رویهای که هم در سطح استان و هم در سطح شهرستانها اخیرا استانداری به پاسخ گویی به ارباب رجوع تاکید فراوان داشته است.
وی با بیان اینکه استاندار پاسخگویی به ارباب رجوع را تاکید و در دستور کاری خود قرار داده است، گفت: وظیفه همه مسئولان شهرستان در ردههای مختلف است که موضوع ملاقات عمومی و میز خدمت را ساماندهی کنند تا مراجعین با دسترسی راحت بتوانند مسائل و مشکلات خودشان را مطرح کنند.
مومن نسب با اشاره به ملاقات عمومی شهروندان با شهردار دوگنبدان اذعان کرد: خوشبختانه این دیدارها زمینه رضایت بسیاری از شهروندان را فراهم کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: توصیه میشود که همه مدیران در سطح استان بر امر ملاقات عمومی و میز خدمت نظارت داشته باشند، همچنین برخی از مدیران نباید از پاسخ گویی گریزان باشد.
وی افزود: مسئولان پاسخگویی و پاسخ دهی را باید به عنوان یک منشور واقعی و عینی در تقویم زمانی خود قرار دهند.
مومننسب عنوان کرد: حداقل کاری که میتوانیم برای شهروندان انجام دهیم همین پاسخگویی به سوالات، نظرات، انتقادات، دیدگاه ها و درخواست های آنان پاسخگو باشیم.