تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۱۲۹۱۴
گزارش کبنا از تحقق خواسته‌ی بحق مردم بعد از 35 سال در دیشموک؛

پروژه احداث و بازگشایی جاده عشایری «درغک» و کوه «سیاه» دیشموک (+تصاویر)

۵
۱
کبنا ؛
با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه، مدیر کل اداره امور عشایری، بخشدار دیشموک، رئیس اداره امور عشایری شهرستان، امام جمعه دیشموک، رئیس منابع طبیعی بخش دیشموک و نیز حضور پرشور مردم روستا، پروژه احداث بازگشایی جاده عشایری «درغک» دیشموک-کوه «سیاه» افتتاح شد.
اجتهادی رئیس امور عشایری کهگیلویه اظهار کرد: پروژه‌ی احداث بازگشایی 8 کیلومتر جاده عشایری درغک به کوه سیاه سالیان دراز خواسته بحق مردم بوده است.
علی پور مدیرکل امور عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد به آغاز عملیات احداث جاده عشایری درغک-کوه سیاه اشاره و گفت: از همکاران خود در امور عشایری از فرماندار و بخشدار دیشموک و امام جمعه که در این جلسه حضور دارد، قدردانی می‌کنم.
مجید علی‌پور مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: با احداث این جاده بیش از 20 کیلومتر از طول مسیر ارتباطی روستای درغک به کوه‌سیاه کاهش یافته و مشکل ارتباطی بیش از 350 خانوار عشایری بخش دیشموک حل می‌شود.

وی با اشاره به تحقق خواسته عشایر بهمئی سردسیر پس از گذشت 35 سال، اظهار داشت: طول مسیر این جاده عشایری 8 کیلومتر بوده و میزان اعتبار پروژه 2 میلیارد تومان است.
وی عنوان کرد: با احداث این جاده بیش از 20 کیلومتر از طول مسیر ارتباطی روستای درغک به کوه‌سیاه کاهش یافته و مشکل ارتباطی بیش از 350 خانوار عشایری بخش دیشموک حل می‌شود.
علیپور با بیان اینکه برای اخذ مجوز احداث جاده عشایری درغک به کوه‌سیاه باید 200 میلیون تومان به منابع طبیعی پرداخت شود، ادامه داد: هم اکنون عملیات احداث جاده عشایری به‌صورت جهادی و با ماشین‌آلات امور عشایری شهرستان کهگیلویه آغاز شده و تا جایی که امکان داشته باشد ادامه می‌دهیم، چنانچه نیاز باشد بخشی از احداث جاده را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.
وی با اشاره به پیش‌بینی مدت زمان احداث جاده عشایری درغک به کوه‌سیاه، گفت: مدت زمان لازم جهت بازگشایی این جاده را به مدت 5 ماه پیش‌بینی کرده و چنانچه شرایط اقلیمی مهیا باشد امیدواریم در بازه زمانی کمتر از 5 ماه جاده بازگشایی شود.
علیپور خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار پروژه از محل تملک دارایی‌ها و اعتبارات ارزش افزوده شهرستان کهگیلویه تأمین می‌شود.
اتابک فرماندار کهگیلویه هم تصریح کرد: خواسته‌ی بحق مردم دهستان درغک امروز افتتاح شده است.
فرماندار کهگیلویه از همه‌ی کسانی که کمک کردند تا این جاده افتتاح شود، تقدیر کرد.
حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در این مراسم اظهار کرد: اگر مسئولین ما کم کاری کنند، به دین مردم آسیب می‌رسد و شریعت از بین می‌رود.
راوند به افتتاح بازگشایی جاده عشایری درغک اشاره و خاطرنشان کرد: این کار خوبی است ولی صرف خط کشی و رها کردن پروژه‌ها؛ کار درستی نیست.
امام جمعه دیشموک به قطعی راه برخی روستاها از جمله سرتنگ لیراب اشاره و متذکر شد: جاده روستاهای پای پره، پای میل، پاتاوه رودسمه و سرتنگ لیراب در طول سال برای مدت زیادی قطع می‌شود که باید تدبیری اندیشیده شود.
راوند گفت: انتظار داریم که امور عشایر نگاه ویژه به بخش دیشموک شود.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: اگر کارهای جهادی صورت بگیرد نتیجه  خوبی گرفته می‌شود و مردم راضی هستند.
راوند اذعان کرد: محرومیت در بخش دیشموک زیاد است و امور عشایر تلاش کند تجهیزاتی جهت بازگشایی راه‌های روستایی دیشموک برای مدتی بصورت مستمر، مستقر کند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به برخی خدمات ازجمله همین احداث بازگشایی جاده عشایر درغک دیشموک، گفتچنین کارهای خوبی مردم را از دین و نظام و انقلاب راضی نگه خواهد داشت  و امیدوار می‌کند.
سرهنگ پیلارام از رزمندگان  هشت سال دفاع مقدس به نمایندگی از مردم منطقه در این آیین با بیان اینکه، مردم عشایری از شما مسولان تشکر دارند، گفت: از نماینده تقدیر تشکر دارم که پیگیری مجدانه دارند.
وی افزود: از مدیرکل امور عشایر، مدیر امور عشایر شهرستان و فرماندار و بخشدار و امام جمعه  و مدیرکل مابع طبیعی و  مدیر منابع طبیعی بخش و شهرستان کهگیلویه و هم که در این راستا کمک کردند، قدردانی دارم.
پیلارام افزود: یک دستگاه لودر برای این جاده کافی نیست و بیشتر توجه کنید.
وی تصریح کرد: این جاده به واسطه اتصال مناطق بهمئی سردسیر و گرمسیر به جاده اتحاد تبدیل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهقلی
Iran, Islamic Republic of
سلام با تشکر از راننده ی گریدر جناب اقای صدیقی.
جناب این تیغ جاده اینهمه عکس و کت و شلوار نیاز نداشت.
و
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه احداث جاده باعث نابودی جنگلها میشود
بویراحمد
Romania
جاده خاکی!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا جای تاسفه
تلبیل
Iran, Islamic Republic of
یه جاده مالرو اینقد شلوغی نمیخواست.
عشایر
Iran, Islamic Republic of
هزاران هزار درود بر فرزندان مستعد عشایر منجمله علی پور بزرگ
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1