تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۱۲۸۵۱

بازدید سرزده «نگین تاجی» از دادگستری شهرستان کهگیلویه/ضرورت آسیب شناسی پرونده های «مُسن»

۰
کبنا ؛رئیس کل دادگستری استان از دادگستری شهرستان کهگیلویه بازدید نمود.
حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل، مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از بخش های مختلف دادگستری شهرستان کهگیلویه  بازدید و از نزدیک و جهره به چهره با کارکنان دیدار و گفتگو نمودند.
دکتر نگین تاجی سپس در جمع همکاران قضایی این دادگستری حضور یافت.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این نشست از تلاش های ارزنده قضات شهرستان در احقاق حق و ایجاد آرامش و امنیت برای هم استانی ها در حوزه قضایی کهگیلویه تشکر کرد و به نامه 53 نهج البلاغه در خصوص ویژگی های قضاوت اشاره و اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع، گوش دادن به اظهارات طرفین پرونده ،متانت قاضی و آرامش نسبت به درخواست اصحاب دعوا محور کار قضاوت ماست.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع فقط ظاهری نباشد بلکه ضمن انجام وظایف قانونی ، تکلیف خود را هم بدرستی انجام دادن و رعایت احترام مردم ،مورد انتظار است.
دکتر حسن نگین تاجی با اظهار اینکه گاهی یک ملک تمامی دارایی یک فرد و یا خانواده ای می باشد ،تصریح کرد :تکلیف شرعی و قانونی که برعهده ما می باشد ، احقاق حق مراجعان و حقوق عامه می باشد.
قاضی القضات استان ضمن اشاره به سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که در بند های 8 گانه ای به وضوح به آنها اشاره شده است گفت: در راستای اجرای سند تحول، وظیفه ی ما ، اقتدار و شأن دستگاه قضایی است وعمل نمودن به فرامین معظم له است.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد حضور همکاران قضایی با تحصیلات عالیه تکمیلی و بالاتردر دادگستری کل استان را موجب صدور آراء متقن دانست و بیان داشت:به منظور تشویق همکاران قضایی در سطح استان، هیئت تحریریه کیفیت آراء قضایی در مرکز استان تشکیل و در دیگر حوزه های قضایی استان این کار انجام می شود.
دکتر نگین تاجی برگزاری نشست های علمی در ارتقاء سطح کیفی صدور آراء قضایی را مؤثر دانست و گفت: نشست های علمی قضات ،یکی از ملاک های ارزیابی بوده و شیوه برگزاری ،نوع سئوال و ارائه ی پاسخ ،اهمیت زیادی دارد.
رئیس کل دادگستری استان وجود پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب را موجب عدم ارتقاء امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا دانست و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره نمود و اظهار داشت:رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان های استان اهتمام جدی را داشته و نسبت به آسیب شناسی چنین پرونده هایی تلاش نموده و مهمترین عامل مُسن بودن این پرونده ها را بررسی نمایند.
دکتر نگین تاجی افزود: از همکاران قضایی انتظار دارم نسبت به اختصاص اوقات رسیدگی فوق العاده به این پرونده ها و مختومه نمودن آنان اقدام نمایند
وی در ادامه به مسئله آموزش های حقوقی ویژه مردم استان اشاره نمود و افزود: به منظور آشنایی مردم استان به ویژه در روستا ها با نکات ساده ی حقوقی، آموزش ها رایگان و نظام مند می شوند.
دکترنگین تاجی در همین رابطه اظهار داشت: بزودی این آموزش ها در مدارس و مساجد ، در استان شروع می شود.
رئیس کل دادگستری استان به موضوع اجرای احکام نیز اشاره نمود و تصریح کرد: با حضور همکاران قضایی و اداری کارگروهی برای رفع نقص پرونده های حقوقی و کیفری اجرای احکام تشکیل، تا در مختومه نمودن پرونده ها تسریع شود.
دکتر نگین تاجی در پایان به صدور احکام قصاص در حوزه ی قضایی شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: خیلی خوب است با استفاده از ظرفیت متنفذین و ریش سفیدان ،سادات جلیل القدر،روحانیون ،ائمه ی جمعه ،شوراهای حل اختلاف و مسئولان شهرستان به موضوع پرونده های قصاص ورود نمایند تا به صلح و سازش منتهی شوند.
لازم به ذکر است مسئولان قضایی استان و شهرستان کهگیلویه با حضور در گلزار شهدای شهر دهدشت با قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان ادای احترام نمودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1