کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دامپزشکی کهگیلویه:

آغاز طرح ملی واکسیانسیون طیور علیه بیماری «نیوکاسل» در کهگیلویه (+تصاویر)

27 شهريور 1398 ساعت 14:35

رئیس دامپزشکی کهگیلویه عنوان کرد:مدت زمان اجرای این طرح از 25 شهریور تا 15 مهرماه است و در این طرح بیش یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور روستایی به صورت خوراکی توسط اکیپ های دامپزشکی کهگیلویه واکسینه خواهند شد.


رئیس دامپزشکی کهگیلویه در گفت و گو با کبنا از شروع طرح واکسیناسون طیور روستایی علیه بیماری «نیوکاسل» در شهرستان کهگیلویه خبر داد.
سید علی اکبرحسینی عنوان کرد:مدت زمان اجرای این طرح از 25 شهریور تا 15 مهرماه است و در این طرح بیش یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور روستایی به صورت خوراکی توسط اکیپ های دامپزشکی کهگیلویه واکسینه خواهند شد.
حسینی با بیان اینکه بیماری «نیوکاسل» یک بیماری ویروسی است که مخزن اصلی این بیماری طیور روستایی است و از عوامل اصلی تلفات در طیور روستایی و صنعتی به شمار می آید،تصریح کرد:با انجام این طرح ویروس واکسن که غیر بیماری زا بوده جایگزین ویروس بیماری زا می شود و باعث کاهش درگیری و تلفات در طیور بومی و به تبع آن کاهش بیماری در طیور صنعتی و افزایش تولید مرغ و تخم مرغ در سطح منطقه و ملی خواهیم بود.
وی افزود:شهرستان کهگیلویه دارای 22 واحد مرغداری فعال به ظرفیت 440 هزار قطعه،2 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 7 هزار قطعه و یک واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت30هزار قطعه است  که نقش مهمی در تولید و اقتصاد منطقه و استان دارد.


کد مطلب: 412849

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/412849/2/آغاز-طرح-ملی-واکسیانسیون-طیور-علیه-بیماری-نیوکاسل-کهگیلویه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1