تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۱۲۸۰۳
کبنا گزارش می دهد

در نشست فوق العاده شورای اداری گچساران چه گذشت؟/ اجرای 40 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس/ توصیه های شهردار به شهروندان و مسئولان/ آیا گوش شنوایی هست؟(+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست فوق العاده شورای اداری گچساران با حضور  امام جمعه گچساران، فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و روسا و مدیران ادارات در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه گچساران در این نشست با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: آفتاب غرور آفرین هفته دفاع مقدس که امروز در جهان نور افشانی می‌کند را به ملت و دولت تبریک می‌گویم.

 سید امین الله حجازی با اشاره به اینکه در آن زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس آغاز شد، افزود: جنگی که از سوی کشور عراق بر ما تحمیل شد،  و  در آن زمان کشور ایران  در حالی که حتی یک سیم خاردار  برای مقابله با دشمن نداشت اما با پاسداری و رشادت‌های جوانان در آن دوران این جنگ به پیروزی رسید.

 حجازی افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی جهان، کشور ایران را کشوری ضعیف عنوان کرده بود، اما  امروز با رشادت‌ها و مقاومت ایران اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری این کشور به عنوان ابر قدرت و الگوی ایستادگی در برابر زورگویان عالم تبدیل شده است.

 امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه هر کسی خود را بنده خدا بداند قدرتمند است، افزود:  آن روز وضع کشور این گونه بود  و امروز با تبعیت از دستورات خداوند  و رهنمودهای رهبری ایران به اقتدار و سربلندی رسیده است.
 وی از برگزاری پنج شب مراسم عزاداری در مصلی گچساران خبر داد و گفت: مراسم عزادارای ابا عبدالله حسین (ع) از تاریخ 30 شهریورماه ماه به مدت پنج شب با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود و این مراسم  در دهه آخر ماه محرم و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء اجرا خواهد شد.

 امام جمعه گچساران با بیان اینکه  امروزه دشمنان با استفاده از جنگ نرم و فضای مجازی  در تلاش برای نفوذ فرهنگی در بین جوانان  ما هستند، خاطرنشان کرد: با تکیه بر ولایت فقیه،  و برگزاری مراسمات فرهنگی در طول سال نسل نو و جوان ما  را از این گونه تهدیدها مصون نگه می‌دارد.
 
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه گچساران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان  در 8 سال جنگ تحمیلی است.
 
 سرهنگ سیدعلی نورایی نسب با بیان ین دوران یاد آور بی‌بدیل رشادت‌های جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرده است، افزود:  آن چیزی که در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم خود باوری بود و امروز بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های  خوبی در زمینه‌های مختلف رسیده ایم.
 
نورایی نسب  افزود:  هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به اقشار مختلف مردم است و ارزش های دفاع مقدس نظیر فرهنگ ایثار و شهادت باید در میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه شود.
 
وی تصریح کرد: امسال  بیش از 40 عنوان برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته دفاع مقدس با شعار محوری ما پیروزیم  در این شهرستان برگزار خواهد شد.
 
فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: 31 شهریورماه به عنوان قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح، یک مهرماه، دانش پژوهی، معرفت جوانان و سربازان، 2 مهرماه  رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری، 3 مهرماه  به عنوان بصیرت، دشمن شناسی ، ولایت مداری و دفاع همه جانبه نامگذاری شده است.
 
 نورایی نسب عنوان کرد: چهارم مهرماه به عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخر آفرینان، پنج مهرماه به عنوان، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، 6 مهرماه  به عنوان رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگردان و آخرین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان نامگذاری شده است.
 
وی درادامه با درخواست از روسای ادارات به جهت فضاسازی و  آذین بندی ادارات به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هر یک از ادارات متناسب با نقشی که در دفاع مقدس داشته از کارکنان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آورند.
 
فرمانده سپاه ناحیه گچساران خاطرنشان کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس گردهمایی سراسری بسیجیان در گچساران برگزار خواهد شد.
 
نورایی نسب با اشاره به برگزاری رژه نیروهای  نظامی، انتظامی و بسیج در گچساران افزود: امسال مراسم رژه نیروهای مسلح به صورت استانی و در مراکز استان ها برگزار خواهد شد.
 
 رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه این نشست گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف به تحصیل می‌پردازند.

 ایوب مقیمی با بیان اینکه تعداد یک هزار 600 معلم  در سال تحصیلی جدید در مقاطع مختلف به دانش آموزان علم خواهند آموخت، افزود:  تعداد  ۸۴۸ کلاس درس در شهر و روستا  پذیرای دانش آموزان  پسر و دختر در سال تحصیلی جدید است.
 
مقیمی ادامه داد: 188 باب مدرسه دولتی و 87 مدرسه غیر دولتی در این شهرستان وجود دارد که در این مدارس بیش از 23 هزار و 500 نفر دانش آموز مشغول به علم آموزی خواهند شد.
 
رئیس آموزش و پرورش گچساران با تشریح برنامه‌های آغاز سال تحصیلی گفت: زنگ شکوفه ها برای کلاس اولی‌ها در مدرسه آسیه در ۳۱ شهریور ماه و به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس نیز زنگ هفته دفاع مقدس  در مدرسه شهید جهان آرا  نواخته خواهد شد.
 
 مقیمی افزود: همچنین زنگ غنچه ها در مدرسه غیر دولتی سما، زنگ بازگشایی مدارس ساعت هفت صبح در مدرسه دولتی زینب با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دیگر روسای ادارات نواخته می‌شود.
 
وی عنوان کرد: بدون تردید آموزش و پرورش مهمترین نهاد در هر جامعه ای است چرا که کار انسان سازی و تربیت نسل آینده ساز جامعه را بر عهده دارد و هر چه در این بخش سرمایه گذاری شود تضمین کننده سعادت جامعه است.
 
رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: مدرسه نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی و تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و آحاد جامعه باید در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت که رویکرد مدرسه محور دارد، در کنار نهاد مهم آموزش و پرورش باشند.
 
اسماعیلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران درادامه گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه های پیاده روی، غبارروبی شهدای گمنام دانشگاه، دعوت از یکی از فرماندهان دفاع مقدس، دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با خانواده های شهداء، دیدار با امام جمعه شهرستان که یکی از جانبازان دفاع مقدس هستند را خواهیم داشت.
 
 وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در تحولات کشور داشته است اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم آینده نگری مدیران در سال های گذشته، دانشگاه با ریزش دانشجو و مشکلات مالی مواجه شده است، اما پیش بینی می شود ۸۰۰تا۱۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود داشته باشیم که برای این دانشجویان اردوهای توجیهی برگزار خواهد شد.
 
در ادامه شهردار گچساران به موضوع تصرف پیاده روها در  شهرستان اشاره کرد و گفت :برای جمع آوری فنس ها و باغچه های منازل در سطح شهر به جهت سهولت تردد شهروندان باشورای تامین نامه نگاری کردیم.
 
 مسعود ظفری افزود: طبق ماده ۵۵شهرداری می توانیم پیاده روها را پاکسازی کنیم اما با احترام درب خانه ها را زدیم و تقاضای جمع آوری کردیم ،این انتظار را از مسئولین داریم که نهایت همکاری را با فعالیت های شهرداری، جهت رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق شهروندی داشته باشند ودیده شده بعضا مرغ و گوسفند در این فنس ها نگهداری می کنند، یا آنکه یک آموزشگاه از محیط پیاده رو استفاده کرده است و متاسفانه تصادفاتی در همان نقطه صورت گرفته است.
 
ظفری با اشاره به اینکه شهروندان باید با خیال آسوده از پیاده رو تردد کنند تصریح کرد: مسیر رفت و آمد شهروندان، بخصوص دانش آموزان و فرزندان جامعه باید از پیاده روهای کوچه و خیابان و در نهایت امنیت باید باشد، نه اینکه پیاده رو برای باغچه های شخصی و پارکینگ ها و در تصرف اشخاص باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا جان وقتی معاون // رو میبینم کلا از همه چی زده میشم
پسرش شده مسول روابط عمومی اداره گ//سری کخ ۲۹ سالشه

رانت یعنی چی چطور رفت سرکار چطور مسول شد


لعنت به این زندگی که امثال ما با فوق لیسانس در به در دنبال کاریم و پارتی نیست
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1