تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۷۷۳
در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران مطرح شد؛

شهردار گچساران: باغچه سازی و فنس کشیدن در پیاده رو غیرقانونی و زیرپاگذاشتن حق عابرپیاده است/لزوم همکاری شهروندان و مسئولان/ برگزاری کنگره استانی شهدای ارتش به میزبانی گچساران

۳
۰
کبنا ؛
روز دوشنبه جلسه شورای اداری شهرستان گچساران با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان و رؤسای شهرستان گچساران برگزار شد. 
حجت الاسلام حجازی امام جمعه شهرستان گچساران ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان، دانشگاهیان، حوزویان، گفت: کسی که قرآن را در کودکی بیاموزد قرآن با گوشت و پوست او عجین می شود. 
حجت الاسلام حجازی ضمن یاداوری ۸سال جنگ تحمیلی و گرامیداشت یاد شهیدان بیان کرد: جنگ زمانی به ما تحمیل شد که هنوز ارتش مان کامل تشکیل نشده بود و آماده جنگ نبودیم، فشنگ نداشتیم، همه قدرت سیاسی و نظامی و قدرت تهدید دشمن کامل بود برای آنکه انقلاب نوپای ما را از پا درآورد ولی شهیدان ما با خون خود از این انقلاب حفاظت کردند. 
حجت الاسلام حجازی در ادامه گفت: در دوران جنگ تحمیلی تمام دنیا، ایران را یک کشور جهان سومی عقب افتاده می پنداشت، در حالی که الان کشور ما در جایی است که کشورهای بزرگ می گویند محدوده خطر ما ایران است، ایرانی که دارد جهان را از دست ظلم و جور نجات می دهد. 
امام جمعه در ادامه با بیان اینکه همه ما و مسئولین و فرهنگیان و حوزویان و ... در زمینه تعلیم و تربیت و آموزش تعهد و مسئولیت داریم گفت: اگر کسی توسط خانواده اش تادیب نشد، جامعه او را تادیب می کند. 
وی گفت: انسان باید در کودکی علم بیاموزد تا در آینده رشد کند، همه دست به دست بدهیم فرزندانمان را به گونه ای عالم کنیم که در دنیا و آخرت سربلند باشند.
مرتضی سجادپور معاون فرماندار گفت: هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی به هفته آغازین جنگ عراق با جمهوری اسلامی اختصاص دارد، لازم است فضای شهری  رنگ و بوی شهدا بگیرد و نسل جوان ما با ارزش های انقلاب و جنگ تحمیلی آشنا شوند. 
سرهنگ نورایی نسب فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چیزی که در دفاع مقدس بدست اوردیم و امروز بعد از ۴۰سال ان را درک کردیم خودباوری است. 
نورایی نسب با بیان اینکه اگر دستاوردی در این ۴۰سال داشتیم مدیون خون شهدا است گفت: بیش از ۴۰برنامه در رده های مختلف بسیج پیش بینی کرده ایم و از ادارات انتظار داریم فضاسازی در همه ادارات در رابطه با هفته دفاع مقدس ایجاد شود. 
وی گفت: انتظار هست ادارات جلوی ادارات را سنگربندی کنند که نمادی از دفاع مقدس است، متناسب با نقشی که در دفاع مقدس داشتند برنامه ای داشته باشند و از رزمنده های دفاع مقدس برای زنده نگهداشتن یاد شهدا تجلیل بخصوص تجلیل معنوی کنند. 
اسماعیلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه های پیاده روی، غبارروبی شهدای گمنام دانشگاه، دعوت از یکی از فرماندهان دفاع مقدس، دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با خانواده های شهید، دیدار با امام جمعه شهرستان که یکی از جانبازان دفاع مقدس هستند را خواهیم داشت.
اسماعیلی با اشاره به اینکه دانشگاه ازاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در تحولات کشور داشته است ابراز کرد: متاسفانه دانشگاه با ریزش دانشجو و مشکلات مالی مواجه شده است، و پیش بینی می شود ۸۰۰تا۱۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود داشته باشیم که برای این دانشجویان اردوهای توجیهی برگزار خواهد شد. 
مقیمی رئیس آموزش و پرورش ضمن گرامی داشت ایام محرم، هفته دفاع مقدس، و پاسداشت مقام شهیدان دفاع مقدس گفت: قریب بیست و سه هزار و500 دانش آموز، ۱۶۰۰معلم،شامل ۵۵۰ معلم ابتدایی،423 نفر متوسطه اول،350 نفر متوسطه دوم، استثنایی ۶۰نفر، مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی بیان کرد: 848 کلاس درس در شهر و روستا موجود است، و دانش آموزان در این کلاس ها مشغول به فعالیت خواهند شد.
مقیمی ابراز کرد: انتظاراتی که در ماه اول داریم همکاری ادارات بخصوص نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، شهرداری برای برقرای نظم و امنیت است.
مسعود ظفری شهردار شهرستان گچساران بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع زیباسازی مبلمان شهری و خدمات رسانی و علی الخصوص در جهت راحتی شهروندان، جمع اوری فنس ها، پارکینگ ها و سازه های موقت انباری و باغچه ها را در سطح پیاده روها و جلوی درب منازل را شروع به کار کرده ایم.
ظفری با اشاره به اینکه باغچه سازی و فنس کشیدن در پیاده رو غیرقانونی و زیرپاگذاشتن حق عابر پیاده است، گفت: باغچه سازی جلوی درب منازل و فنس کشیدن در پیاده رو فرهنگ غلطی است که باید جمع اوری گردد. بارها تصادفاتی در معابر صورت گرفته که دلیل آن این بوده که پیاده رو در تصرف اشخاص بوده و شهروندان نتوانسته اند از پیاده رو رفت و آمد کنند.
ظفری ضمن بیان اینکه مسئولان، تعهد و مسئولیت سنگینی در قبال جامعه دارند و در میان فعالیت های مربوط به سازمان خود باید برای فرهنگ سازی در سطح شهر تلاش کنند، ابراز کرد: این انتظار را از مسئولین داریم که نهایت همکاری را با فعالیت های شهرداری، جهت رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق شهروندی داشته باشند.
ظفری تاکید کرد: دیده شده گوسفند در این فنس ها نگهداری می کنند، یا آنکه یک اموزشگاه از محیط پیاده رو استفاده کرده است و متاسفانه تصادفاتی در همان نقطه صورت گرفته است.
شهردار شهرستان گچساران با اشاره به اینکه شهروندان باید با خیال آسوده از پیاده رو تردد کنند خاطرنشان کرد: مسیر رفت و آمد شهروندان، بخصوص دانش آموزان و فرزندان جامعه باید از پیاده روهای کوچه و خیابان و در نهایت امنیت باشد، نه اینکه پیاده رو برای باغچه های شخصی و پارکینگ ها در تصرف اشخاص باشد.
ظفری تصریح کرد: به تازگی بسیاری از معابر و بلوارهای شهر به بهره برداری رسیده، همچنین بهسازی صورت گرفته است و مجموعه شهرداری تلاش دارد که بلوار تاجگردون تا قبل از مهرماه آسفالت شود.
پورالحسینی رئیس جهادکشاورزی شهرستان گچساران گفت: جهاد کشاورزی در سطح 11 هزارهکتار اراضی آبی و دیم پیگیر آبی کردن اراضی است که 850 هکتار این اراضی در دشت لیشتر در هفته دولت اجرا شد و به کشاورزان سپرده شد.
سال گذشته حدود 22 هزار و 600 تن گندم خریداری کردیم که پیش بینی ما در سال جاری برای 11 هزار هکتار اراضی آبی، 32 هزار تن خرید گندم است.
2500 هکتار از اراضی شهرستان را به کشت گیاهانی مثل کلزا اختصاص داده ایم که کلزای مورد نیاز کارخانه روغن سازی را تامین خواهد کرد.
پورالحسینی ضمن بیان اینکه جهادکشاورزی در هفته دفاع مقدس گرامی داشت از شهدای جهاد را خواهد داشت گفت: جهاد با 13 شهید در ادارات مختلف رتبه اول را در تعداد شهید دارد.
سجادپور شهرستان گچساران گفت: شهرستان گچساران ۲۱۰شهید دفاع مقدس دارد که یادواره ای برای این شهیدان والامقام در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.
خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس در شان و منزلت خود باید برگزار شود.
کنگره استانی شهدای ارتش توسط تیپ ۳۷زرهی شیراز و به میزبانی شهرستان گچساران روز سوم مهرماه برگزار خواهد شد.
خوانپایه ضمن بیان اینکه شهرستان گچساران 210 شهید ارتش تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است گفت: در این کنگره میهمانان استانی و کشوری نیز حضور خواهند یافت.
خوانپایه در ادامه با توجه به شروع سال تحصیلی جدید ابراز کرد: مسئولان مربوطه تلاش براین داشته باشند حفاری ها تا ۱۵مهرماه جمع و جور شود، و با توجه به ایجاد ترافیک شهری و سخت شدن رفت و آمدها حفاری جدید صورت نگیرد. 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدایی مردم کمک کنند تا این برنامه اجرا بشه چون واقعا با این کار چهره شهر عوض میشه هر خانواده ای می خواد بز و مرغ نگهداری کنه می تونه برگرده روستا
علی
Iran, Islamic Republic of
شهردارمحترم به نکته بسیارمهمی اشاره کرده اند.تعرض غیرقانونی به پیاده روها علاوه بر نادیده گرفتن شهروندان عامل تصادف همشهریان می باشد. ازجناب آقای تقاضا دارم درخصوص انتقال مراکز فروش مصالح ساختمانی به شهرک صنعتی تسریع شود چون علاوه بر خدشه واردکردن به زیبایی ومبلمان شهری بهداشت شهروندان راهدف گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
سلام و خدا قوت خدمت شهردار عزیز و زحمتکش و مردمی جناب اقای دکتر ظفری توانایی شما در اداره امور شهر و شهرداری را ارج مینهیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1