تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۱۲۶۱۱
با حضور خیل عزاداران حسینی انجام گرفت

عاشورا در دهدشت / تصاویر

۰
کبنا ؛مردم استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه شنبه 19 شهریور ماه 98) همزمان با عاشورای حسینی و سراسر عالم رخت عزای تو را بر تن کرده‌اند و من می‌مانم این چه داغی است که بعد از هزار و چند صد سال هنوز بر دل پیر و جوان در گوشه گوشه این عالم سنگینی می‌کند. این سوز هنوز دل و جان همه‌مان را می‌سوزاند و گواه می‌دهد که تو عزیزترین عزیزانی برای همه ما. داغ هر عزیز هر قدر هم سنگین باشد بعد از مدتی سرد شده و از یاد می‌رود و این یاد و داغ تو است که بعد از هزار و چندصدسال هنوز بر دل و جان شیعه سنگینی می‌کند. امروز، روز به شهادت رسیدن سرور و سالار شهیدان مردم در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد به سوگ نشستند و با فرارسیدن اذان ظهر نماز ظهر عاشورا در تمام نقاط استان برگزار شد.

   
 همزمان با دهمین روز از محرم و در روز عاشورا میدان امام حسین(ع) دهدشت شاهد خیل عظیم جمعیت عزادار حسینی بود.

   
در میان جمعیت عزادار مشک به دستانی وجود داشت که به یاد تشنگی اهل حرم و ساقی دشت کربلا آبرسانی می‌کردند.
گهواره‌های خالی به یاد قنداقه خونین شهید شیرخوار کربلا بر دستان مادران حمل می‌شد و زنانی که آرزوی اولاد دارند به آن توسل جستند.
در مسیر های عزاداری و نیز میدان مرکزی شهر ده‌ها ایستگاه‌ صلواتی برپا بود و به عزاداران حسینی خدات‌رسانی می‌کردند.
اقشار مختلف مردم هر کدام به نوعی عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت نشان می‌دادند؛ عده‌ای با پای برهنه روی آسفالت داغ زنجیرزنی کرده و یاد و خاطره شهیدان مظلوم دشت سوزان کربلا را زنده نگه داشتند و برخی نیز با دود کردن اسپند، توزیع نذورات و پاشیدن گلاب به عزاداران خدمت می‌کردند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت امروز در اجتماع عاشورائیان در میدان امام حسین(ع) دهدشت اظهار داشت: اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص)، بعد از شهادت فاطمه زهرا(س) و دیگر اهل بیت علیهم السلام حادثه غمبار کربلا که جهان را تکان داد اتفاق افتاد به خاطر سکوت مرگبار مردم بود.
امام جمعه دهدشت گفت: در سایه این سکوت مرگبار حاکمانی فاسد فاسق و شیطانی سرکار آمدند و دین را تهدید کردند.
حسینی تصریح کرد: با روی کار آمدن حاکمان ظالم وقتی آرام آرام مولا علی(ع) را کنار زدند، پهلوهای حضرت فاطمه (س) را شکستند جگر امام حسین(ع) را خونین کردند در کوچه‌ها بر فاطمه سیلی زدند اما همه سکوت کردند هیچ کس یاری نکرد.
امام جمعه دهدشت اضافه کرد: هرگاه دین خدا در خطر افتاد خدا دینش را احیا می‌کند اما با بهای سنگین. 
وی یادآور شد: برای حفظ دین چقدر ما شهید دادیم امروز که ما شهید می‌دهیم خدا می‌خواهد از این دین محافطت کند.
حسینی گفت: دشمنان البته دست از توطئه برنمی‌دارند تلاش می‌کنند این محافل و مجالس عاشورایی را به هر شکل ممکن متلاشی و این خیل عظیم انسان‌های پاک سرشت که به کاروان حسین پیوسته و سوار کشتی ابی عبدالله الحسین(ع) هستند را پیاده کنند.
حسینی، ترویج فساد، فحشا، بدبحجابی، ولنگاری اخلاقی را از نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به دین اسلام برشمرد و گفت:امروز دشمن روی این منکرها سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی با بیان اینکه  قیام امام حسین(ع) برای دین بود، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم عاشورایی بمانیم نگذاریم چادر از سر زنان ما بیندازند.
حسینی تصریح کرد: دین‌زدایی و شبهه افکنی در دین و دور کردن جوانان از عقاید دینی جبهه مخالفان اسلام است باید هوشیار باشیم.
وی اضافه کرد: اگر مدیری که اندیشه دینی ندارد بر ما حاکم شد بهای سنگینی برای ما خواهد داشت باید تلاش کنیم ارزش‌های عاشورایی همیشه زنده بماند.
در پایان نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین و یاران شهیدش به امامت حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه دهدشت اقامه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1