تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۱۲۴۲۸
وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در همایش ملی بحران - استان قزوین:

سخت‌گیری بانک‌ها از فرد روستایی، فرش قرمز برای آقازاده‌های میلیاردی

۰
کبنا ؛سمینار ملی مدیریت بحران با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران کل مدیریت بحران سراسر کشور و به میزبانی استانداری قزوین برگزار شد.
به گزارش کبنا، وحید محمدی تبار مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در این همایش ملی گفت: عدم استقلال و اختیارات اداری - مالی از جمله مشکلات جدی مدیریت‌های بحران در استانها بوده که امید بود در لایحه جدید مصوب مجلس و ابلاغیه رییس جمهور باید حل شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: البته عضویت مدیرکل مدیریت بحران در شورای برنامه ریزی و توسعه استانها و اینکه مدیریت بحران مستقیماً زیر نظر استانداران بوده و تمامی دستگاههای اجرایی موظف به همکاری و پاسخگویی به مدیریت بحران‌اند جای تشکر جدی از جناب مهندس نجار و معاونین ایشان دارد.
ادامه صحبت‌های محمدی‌تبار به شرح زیر است؛
 بخاطر سال‌ها تلاش و پیگیری در جهت تصویب و ابلاغ قانون و لایحه جدید مدیریت بحران کشور که خود گامی اساسی و مؤثر است. که این مهم به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان رسیده است. و قانون لازم الاجراست.
اما جناب آقای مهندس نجار از اعتبارات درخواستی در برای جبران خسارات طوفان و باران و ساعقه و ... که حتی به تأیید خود حضرتعالی و وزیر محترم کشور نیز در سال ۹۷ رسیده و به هیات دولت ارجاع شده، چیزی از طرف هیات دولت و جناب آقای نوبخت، به ما ابلاغ نشده است؟!
جناب آقای مهندس نجار؛
اختصاص تسهیلات معیشتی ناشی از سیل، طوفان و ... برای استان ما خودش یک معضل شده است.
محمدی تبار گفت: ساختار زندگی - معیشت اکثریت عشایر، روستاعیان، حاشیه نشینی های متراکم شهرهای استان ما در کوچکترین باران و باد مختل می‌گردد. و آنطور که بنیاد مسکن می‌گوید اول باید فرد خانه خود را تعمیر و نوسازی کند و بعد خسارات معیشتی بگیرد، بجا و معقول نیست، چون برخی‌ها، خانه، هم ندارند و اصلاً زیر ساخت و سقفی ندارند که بخواند آنرا تعمیر کنند و خدا می‌داند بیشتر مردمان ما وام بدون سود هم نمی‌توانند بگیرند با اینهمه سخت گیر بانک ها و ...
 چه برسد به بقیه موارد ...
مثلاً فرد روستایی یا عشایری و حاشیه نشینی چه می‌دادند سامانه سجاد و ثبت خسارات چیست و چگونه مشکل خود را پیگیری کند و این وظیفه ماست که بفکر اقشار آسیب پذیر و خسارات دیده باشیم.
جناب آقای رئیس؛
دولت می‌خواهد از منابع داخلی بانکها مبلغی حدود ۱۰ یا ۱۵ ملیون تومان وام معیشتی بدهد، در حالی که بانکها هم بسیار سخت می‌گیرند.
این ده تومان صدها زندگی را از فقر، بدبختی و فروپاشی آنهم در این شرایط نجات می‌دهد در حالی که میلیاردها از اعتبارات همین بانکها را ذی نفوذان و آقا زاده‌ها وام می‌گیرند ...
حالا ما ده‌ها زندگی مردمان محروم را با همین تسهیلات معیشتی نجات بدهیم، چه ضرری به دولت می‌رسد؟
جناب مهندس نجار؛
بحث صاعقه زدگی‌ها و عرق شدگی‌ها در رودخانه‌ها از جمله معضلات جدی استان کهگیلویه و بویراحمد است، وقتی دولت برای جبران خسارات پل، جاده و خانه و حتی بز و گاو - اعتبار مصوب می‌کند - باید برای جبران خسارات جان انسانها که با ارزش‌ترین است نیز (- آنهم در طبیعی‌ترین حادثه غیره مترقبه که فقط درید خداوند تبارک و تعالی است) - قانونی برای جبران مرگ فرد صاعقه زده و یا حادثه دیده، در نظر بگیرد و مکانیسمی را طراحی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
لطفا به آقای محمدی تبار بفرمائید لیست افراد متقاضی تسهیلات حوادث که بانکها ارائه شده را منتشر کنند تا ببینیم این افراد خسارت دیده چه کسانی هستند و چه نسبتی به مسئولین دارند چرا شفاف سازی نمی کنید
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
کر خوب، برنو بلنده!👌😀☝
Romania
ولی انصافا مهندس محمدی تبار انسانی سخت کوش و پیگیر می باشد احسنت درود مهندس حضرتعالی پیگیری کردی حرفت و هم زدی از اینکه نوبخت کرده بدبخت همه ملت را شکی نیست
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
کر خوب، برنو بلنده😉☝✌
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی آقای محمدی تبار
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1