تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۱۲۳۹۰

کشف و امحاء 80 کیلو فرآورده های دامی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر یاسوج + تصاویر

۰
کبنا ؛
علی روئین تن، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر افزود: شب گذشته و در طی تماس تلفنی یکی از شهروندان به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی استان مبنی بر خرید گوشت از یکی از فروشگاه های زنجیره ای شهر یاسوج مبنی بر داشتن بوی بسیار بد ، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره  سریعاً به محل اعزام و نسبت به بازرسی محموله گوشت قرمز ، مرغ و سایر فرآورده های خام دامی آن اقدام که متاسفانه علیرغم داشتن تاریخ مصرف معتبر بدلیل عدم رعایت مسائل زنجیره سرد در هنگام حمل از استان مبداو نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی ، محموله قاچاق تشخیص داده شد و با هماهنگی دستگاه قضایی نسبت به جمع آوری آن اقدام و معدوم گردید.
وی گفت : رعایت نکات فنی و اصول بهداشتی در حمل فراورده های خام دامی از جمله اهداف مورد نظر دامپزشکی است که تاثیر بسزایی در تامین سلامت و حفظ امنیت غذایی شهروندان دارد به همین دلیل دامپزشکی بر چگونگی حمل فراورده های خام دامی نظارت دقیق دارد و مجوزهای خاصی را بدین منظور درنظر گرفته است که اخذ آن به منظور اشتغال به حمل انواع فراورده های خام دامی ضروری می باشد.
دکتر روئین تن  افزود: وسایل نقلیه سردخانه دار باید دارای مجوز دامپزشکی معتبر، ترموکینگ سالم، پالت پلاستیکی مناسب یا ریل کف بوده و خودروهای حامل موظف به روشن کردن ترموکینگ در تمامی طول مسیر می باشند. همچنین کلیه خودروهای حمل فراورده های دامی باید علاوه بر دارا بودن شرایط استاندارد بهداشتی بتوانند برای فراورده تازه برودت 4 درجه و فراورده های منجمد 18- درجه را در طول مسیر حمل فراهم نمایند .
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد ضمن تاکید بر لزوم اخذ مجوز حمل بهداشتی توسط متصدیان این حرفه تصریح کرد: حمل فراورده های خام دامی فاقد مجوز نوعی تخلف قانونی محسوب شده و با عاملین آن برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
وی بیان کرد: تمامی مصرف کنندگان به منظور حفظ سلامت خود و خانواده باید فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مورد تائید دامپزشکی تهیه و به مهر بهداشتی دامپزشکی روی لاشه و تاریخ های تولید و انقضاء روی محصول توجه داشته باشند و از خرید محصولاتی که خارج از یخچال نگه داری می شوند و یا فاقد بر چسب مشخصات می باشند جدا خودداری نمایند.
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: از شهروندان خواهشمندیم به منظور ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها و ... سریعاً به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی  اطلاع داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم انجام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1