تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۴۱۲۳۴۱
آئین بازگشایی حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد؛

آیت‌الله ملک‌حسینی: طلبگی بهترین مسیر است / تصاویر

۰
کبنا ؛ آئین بازگشایی حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد که در این آئین از مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله آمیر احمد تقوی تجلیل به عمل آمد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با تبیین برخی ویژگی‌های شخصیتی وعلمی مرحوم آیت الله میراحمد تقوی مؤسس حوزه علمیه کهگیلویه، گفت: طلبه‌ها از جمله نوجوانان و ورودی‌های جدید در حوزه‌های علمیه، زندگی ساده طلبگی این عالم وارسته و شخصیت علمی را همواره سرمشق خود در ابعاد مختلف زندگی قرار دهند.
 به گزارش کبنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: این عالم ربانی معنای واقعی و حقیقی طلبه بودن را از عمق جان فهمید و درک کرده بود.
 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آیت الله تقوی میراث پاک و ارزشمندی را در حوزه‌های علمیه و سالها زندگی نورانی و اخلاقی خود به جا گذاشت، یادآور شد: وجود چنین مردان الهی و شخصیت‌هایی سبب ایجاد انگیزه بیشتر در بین طلبه‌ها و عالمان دینی در این نهاد مقدس و علمی خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه نیز گفت: افرادی که این راه را انتخاب کردند بدانند که بهترین و مناسب‌ترین مسیر را برگزیدند.
 آیت الله ملک حسینی زندگی و مجاهدت علمی و اخلاقی در حوزه‌های علمیه را متفاوت و در عین حال ارزشمند، پرمعنا و شیرین برای طلبه‌ها بویژه ورودی‌های جدید دانست و تصریح کرد: نقش حوزویان، عالمان و مبلغان دینی همواره در سیر تحولات و هدایتگری بشریت در تاریخ، نقشی تعیین کننده و با اهمیت بوده است.
 امام جمعه دهدشت نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و گرامیداشت مقام علمی، اخلاقی و دینی آیت الله آمیراحمد تقوی مؤسس حوزه علمیه کهگیلویه گفت: قدرشناسی از مقام شخصیتی که تمام عمر پربرکت و نورانی خود را صرف تحقیق و مجاهدت علمی و تهذیب نفس سیر و سلوک اخلاقی و معنوی کرد، کاری ارزشمند و قابل تحسین است.
 حجت الاسلام سید نصیر حسینی اظهار داشت: آیت الله آمیر احمد تقوی همواره دغدغه و غم مردم را داشت و هیچگاه در پی منافع و مطامع شخصی و دنیوی نرفت.
 امام جمعه دهدشت یادآور شد: این عالم ربانی همواره به آنچه که کسب می‌کرد عامل بود و در حقیقت عالم اهل عمل بود.
 حجت الاسلام حسینی گفت: روح معنویت، آراستگی علمی، مجاهدت دینی و برجستگی‌های اخلاقی و معرفتی آیت الله میراحمد تقوی بهترین سرمشق و الگوی عملی برای ادامه دهندگان راه این عالم ربانی در حوزه‌های علمیه استان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1