تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۱۲۲۷۵
باحضورمعاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان صورت گرفت؛

مراکز «خدمات‌روانشناختی»، «سلامت روان» و «سلامت اجتماعی» در دیشموک افتتاح شد(+تصاویر)

۰
کبنا ؛با حضور سید باقر حسینی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان و جهانگیر افشانده رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه و امام جمعه و بخشدار و شورای اداری دیشموک؛ مراکز «مشاوره و خدمات‌روانشناختی راه زندگی»، مرکز«سلامت روان محلی آرامش» و «پایگاه سلامت اجتماعی» در دیشموک افتتاح شد.
سید باقر حسینی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به بروز آسیب های اجتماعی و روند نگران کننده آنها در دیشموک، گفت: ضرورت داشت که این مراکز در دیشموک افتتاح و برای مردم خدمات ارائه دهند.
وی افزود: این مراکز با نیروهای مجرب و کارشناس؛ خدمات مورد نیاز و ضروری را به مردم ارائه می دهد.
حسینی تصریح کرد: مردم دیشموک در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی به این مراکز مراجعه و سازمان را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی همکاری کنند.
وی، به سامانه تلفنی رایگان «۱۴۸۰» سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: کارشناسان ممتاز و مجرب بصورت تمام وقت اماده پاسخگویی و مشاوره مردمی هستند.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان در ادامه ضمن تقدیر از همه مسوولانی که در جهت افتتاح و راه اندازی این مراکز با بهزیستی همکاری کردند، گفت: رئیس بهزیستی کهگیلویه با پیگیری های مصرانه و مجدانه تلاش کرده و مجوز راه اندازی مراکز مذکور را اخذ و هم اکنون شاهد افتتاح این پایگاهها، هستیم.
حسینی به برخی اسیب های اجتماعی رخ داده شده در دیشموک اشاره و ابراز امیدواری کرد: با شروع بکار این مراکز تحت نظارت و مدیریت بهزیستی، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در دیشموک باشیم.
وی، شناسایی علل بروز آسیب های اجتماعی را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مراکز عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با شناسایی سریع و همکاری مسوولان تا حدود زیادی آسیب های اجتماعی را کنترل و کاهش دهیم.
حسینی ، با بیان اینکه، بیش از ۳سال است که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج استان اجباری شد، افزود: برای اولین بار در کشور،امسال در استان کهگیلویه وبویراحمد مشاوره قبل از ازدواج الزامی که بصورت قطعی باید انجام شود.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان به دیگر خدمات بهزیستی اشاره و اذعان کرد: غربالگری بینایی کودکان۳تا ۶ ساله انجام و کسانی که نیازمند عمل جراحی و عینک باشند، از طرف بهزیستی هزینه ها بصورت رایگان تقبل می شود.
حسینی اضافه کرد: غربالگری شنوایی تمامی نوزادان متولد شده از طرف مراکز بهزیستی انجام و موارد خطر؛ شناسایی و بصورت رایگان درمان می شود که با اجرای این خدمات، بحث معلولیت کنترل می شود.
جهانگیر افشانده رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه در ادامه در این مراسم با اشاره به اینکه, علاوه بر راه اندازی این مراکز، یک پایگاه خدمات اجتماعی افتتاح و کار شناسایی آسیب های اجتماعی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از سرکار خانم ابتکار معاون امورزنان ریاست محترم جمهور که به جد پیگیر راه اندازی و افتتاح مراکز در جهت کاهش آسیبی های اجتماعی در دیشموک بوده، تقدیر و تشکر می شود.
وی از همکاری مدیرکل بهزیستی و مجموعه همکاران و امام جمعه و بخشدار دیشموک در این راستا قدردانی و بیان کرد: همه مسئولان در جهت خدمت به مردم و کاهش اسیب های اجتماعی ما را یاری رسان باشند.
افشانده به شروع بکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک اشاره و گفت: با بررسی های میدانی گزارشی از علل اسیب ها در دیشموک، بزودی ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه به خدمات ارائه شده بهزیستی به مددجویان تحت پوشش پرداخت و گفت: در راستای اشتغالزایی اقدام به اعطای تسهیلات به افراد تحت پوشش کردیم.
افشانده افزود: نظر براین است خانواده ها تا توانمندن شدن، از خدمات این سازمان بهره مند باشند.
وی به پیگیرهای بهزیستی شهرستان و استان جهت ارائه خدمات بهتر و مفید تر به مددجویان اشاره و گفت: تلاش ما این است که از مسوولان کشوری اعتبار خوب و اختصاصی برای دیشموک جذب و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مستمری مددجویان و اعطای تسهیلات و حتی ساخت مسکن هزینه و مساعدت شود.
افشانده به راه اندازی و افتتاح مراکز جهت خدمات به مردم اشاره و گفت: هدف ما صوری سازی نبوده و کاملا نظارت و مدیریت می کنیم تا خدمات درخورشان مردم منطقه دیشموک ارائه شود.
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رفع محرومیت به ویژه تامین معیشت اقشار آسیب پذیر قدردانی و گفت: پیگیری وتلاش برای برقراری مستمري و افزایش مستمري پشت نوبتی های شهرستان بویژه بخش دیشموک با همکاری مدیر کل و رایزنی های مهندس هاشمی مور نماینده شهرستان می باشد.
افشانده ادامه داد: همچنین پیگیری جهت حل مشکل ساختمان ملکی نمایندگی دیشموک از اولویتهای اداره و شهرستان و سازمان بهزیستی می باشد.
افشانده رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه، کاهش اسیب های اجتماعی و کنترل معضلات و مشکلات دیشموک را از جمله اهداف مهم سازمان بهزیستی عنوان و متذکر شد:فضای مجازی مدیریت و کنترل شود و والدین به حساسیت موضوع فضای مجازی توجه داشته باشند.
در پایان مراکز «مشاوره و خدمات‌روانشناختی راه زندگی»، مرکز«سلامت روان محلی آرامش» و «پایگاه سلامت اجتماعی» در دیشموک افتتاح شد.
=============
 عکس از وحید آهنگ
=============
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سالار مظهری فر
Iran, Islamic Republic of
آقایان به اصطلاح پیگیر وضعیت معلولین
آیا برای بکارگیری معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی تحصیلکرده در بخش دیشموک جهت برخورداری از امتیازات واگذاری خدمات بهزیستی به بخش خصوصی، هم فکر کردید؟
جایگاه معلولین تحصیلکرده بخش دیشموک در این مراکز کجاست؟
آقای ..، آیا همچنان به معلولین پیشنهاد وام زنبورداری، تعمیرماشین سنگین،رانندگی تراکتور،دکل بندی مخابرات،کارگر پای میکسر،آرماتوربندی ، فروشندگی گاو و الاغ،کارگر سیویل(بیل و کلنگ) و ،،،، می دهید،و خدمات را به افراد سالم واگذار میکنید؟
آیا می دانید، بیژن بیننده ها، زینب امیرزادها، علی رامین ها، و،،،، در زندگی با چه مسائل و مشکلاتی روبرو هستند ؟
آیا می دانید، افرادی که امتیازات و امورات بهزیستی را به آنها واگذار کردید، همگی، استخوانی خواهند بود در گلوی معلولین، و تنها به انزوای معلولین کمک خواهید کرد؟
جناب آقای امیری و آقای افشانده، اگر بنا به رشته تحصیلی باشد، آیا معلولین بخش دیشموک، را بیسواد تشخیص دادید؟یا مثل من(سالار مظهری فر)متولد بخش چاروسا و دانش آموز مدرسه راهنمایی قلعه رئیسی، غیر بومی بحساب آوردید ؟
کجایید، مسؤلین نظارتی شهرستان مرحوم و محروم کهگیلویه و استان بی در و پیکر کهگیلویه و بویراحمد،
درد معلولین را برسونید، و ببینید چه بلایی سرشان می آوردند؟
جناب آقای حبیبی بخشدار محترم بخش دیشموک ، به درد و داد معلولین بخش دیشموک، رسیدگی کنید؟
جناب آقای کلانتری استاندار، محترم،،، سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، جولانگاه بی دردان ، قوم گرایان و،،،، شده است،
به شما التماس میکنم،،، کلانتری وار، به مسائل این نهاد به اصطلاح حامی معلولین ورود کنید؟
Iran, Islamic Republic of
ک پ سلمان بینا خو من همه چی حضور داره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1