تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۱۲۲۶۲
در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین صحبت‌های «مزارعی» در کهگیلویه و بویراحمد؛ قصدم ارتقاء بچه‌های استان بود، یک نفر از بیرون با خودم نیاوردم

۳
کبنا ؛روز پنجشنبه 7 شهریورماه 98، مراسم تودیع و معارفه رئیس کل پیشین «حجت الاسلام مزارعی» و رئیس کل جدید «دکتر حسن نگین تاجی» دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول ریاست قوه قضائیه، و مسئولان استانی در سالن آمفی تئاتر دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شدو
حجت الاسلام مزارعی زئیس کل سابق دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع خود که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، شورای قضایی استان، شورای تأمین، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند، به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند فرموده زمین را بعد از مردن زنده می‌کنم، اما این به معنای زندگی فیزیکی بر روی کره زمین نیست، معنای یحیی الارض، آمدن بهار و خزان، زمستان و خشکی مطلق نیست، اگر منظور را این تغییر وضعیت‌ها تلقی کنیم چطور در برخی جاهای دنیا، همیشه بهار و بارندگی است؟
حجت الاسلام مزارعی ابراز کرد: لذا مفسر واقعی کلام وحی امام کاظم (ع) است که فرمود: خداوند انسانهایی را برمی انگیزد تا عدل را احیا کنند. زمین با عدالت زنده می‌شود، امروز اطراف جمهوری اسلامی را نگاه کنید، همین آل سعودی که از صهیونیست‌ها بدتر رفتار می‌کنند، چون عدالت در آنجا وجود ندارد چنین رفتاری را مشاهده می‌کنیم، لذا می‌بینیم کودک 5 ساله را جلوی مادرش سر می‌برند. مردم مسلمان بی گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند و حجاج را به شهادت می‌رسانند.
وی افزود: آنچه محور کار ما است بر اساس این آیه شریفه و خاصه اجرای عدالت است. عدالت است که جامعه را به قله سعادت و اوج سربلندی و پیشرفت و توسعه می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای عدالت باید بسترهایی فراهم کرد. بدایتا باید بستر امنیت را در جامعه فراهم کنیم. سروران محترم همه ما، نه تنها دستگاه قضایی، باید مایه بگذاریم برای اینکه بستر امنیت را به عنوان بستر حیات بشر ایجاد کنیم تا بتوانیم در سایه امنیت، عدالت را هم برقرار کنیم لذا تکلیف سنگین است، اجرای عدالت کار بسیار دشوار و کار قضاوت کار بسیار دشوار و از طرفی بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: بزرگوارانی که در عرصه امنیت تلاش می‌کنند، نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی، نیروهای مقتدر سپاه، سربازان گمنام، شورای تأمین و دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم بدهند.
وی ابراز کرد: به اعتقادبنده باید برنامه ریزی هایی در مدیریت امنیتی جامعه ایجاد کنیم که دستگاه‌های قضایی فقط مواجه با سرریز مشکلات جامعه باشد، نه اینکه همه مشکلات جامعه وارد دستگاه قضایی شود.
حجت الاسلام مزارعی گفت: امروز دستگاه قضایی مواجه با ورود بیش از حد پرونده به دستگاه قضایی است که لازمه‌اش این است که همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و خاصه ادارات کل رسیدگی کنند و اینطور نباشد که دستگاه قضایی مسئول رسیدگی به مشکلات دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باشد.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: از حسین کلانتری استاندار ضمن تشکر، استدعا دارم با همکاری مدیران شایسته‌ای که شما را همیاری می‌کنند طوری عمل شود که کمترین پرونده‌ها به دستگاه‌های قضایی وارد شود.
رئیس کل پیشین دادگستری استان افزود: با مردم مدارا کنید، مردم عاشق ولایت هستند، مردم مرید ولایت هستند. عملکرد ما فاصله‌ای ایجاد نکند، فردا خود ما اولین کسانی هستیم که در محضر خداوند باید پاسخگو شویم.
وی ادامه داد: مردم صادق، پاک، مستحق خدمت دارید، جانتان را مایه بگذارید برای مردمی که من 4 سال و نیم خادمشان بودم و افتخار می‌کنم که خداوند برهه‌ای از خدمتم را در محروم‌ترین استان کشور گذاشت تا بتوانم خادم پابرهنگان، گرسنگان و فقیران باشم، انشالله یار مستضعفین و ضعفا باشیم.
حجت الاسلام مزارعی ابراز کرد: از همه همکاران حلالیت می‌طلبم، اگر اوقات تلخی از من دیدید برادرانه یا پدرانه از این باب بوده که فعالیت‌ها به نحو احسن انجام گیرد و نمره 19 یک همکار تبدیل به 20 شود نه اینکه خصومتی بوده باشد.
وی خاطرنشان کرد: خدایا شاهد باش برای خدمت آمدم، قصدم ارتقاء بچه‌های استان بود، همه شما شاهد هستید یک نفر از خارج از استان نیاوردم از طرفیت های استان استفاده کردم، خوشحالم که امروز ظرفیت‌های خوبی در این استان ایجاد شده، نمونه‌اش آقای دکتر نگین تاجی است که یازده ماه پیش از ما خداحافظی کرد.
وی بیان کرد: امروز خوشحالم نیرویی که در این استان در کنار بنده کار کرده، دوست عزیز بنده است، با استان آشنایی دارد، خوشحالم از همین سرزمین است، چون از همان ابتدا بر این باور بودم که باید بچه‌های این استان را بلند کنیم، امروز قریب بیش از 20 نفر از همین استان در سمت‌های دادستان و سمت‌های دیگر مشغول هستند.
حجت الاسلام مزارعی در انتها گفت: عرض پایانی‌ام این است که حلالم کنید و دعایم کنید چون سخت محتاج دعا هستم. در آستانه ماه محرم هستیم.
حجت الاسلام مزارعی در انتهای عرایضش بخشی از زیارت ناحیه مقدسه را قرائت کرده و در سوگ محرم و امام حسین (ع) گریست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر کسی رونیاوردی پس آقای قربانی دامادت چه آیا ایشان را خودت به یاسوج نیاوردی
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرمن رونمیزنید
معلم
Iran, Islamic Republic of
حق نگهدار
اما به نظرحقیر
دردایران بی دواست کارایران باخداست
Germany
خدا پشت و پناهتان مرد بزرگ دعای خیر ما هر کجا که باشید بدرقه راه شماست با ارزوی توفیق و سلامتی و پیروزی عمر با عزت برای شما قاضی عادل دوست داشتنی💐
Germany
هر کجا در هر زمان هر وقت که نام رئیس کل دادگستری به میان آید تنها چهره شماست که برایمان تداعی میشود ....
حیف...
ای کاش مراسم امروز معارفه شما بود
Germany
با ارزوی توفیق و سلامتی برای شما بزرگوار عزیز
امید است با تودیع شما عدالت و انصاف از این شهر نرود
یادگار شما برایمان عدالتی است که اگر مستدام نماند هم برای مدتی هر چند کوتاه حالمان را خوب کرده
Iran, Islamic Republic of
آقای .. رو هم دعوت میکردید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فساد در و روابط و جناح بازی در جای تاثیر بیشتری نسبت به اصل دارد. استان بندرت مکانی باشد که کسی راضی باشد
علی
Romania
همه میدونن چون کسی از خارج استان حاضر به همکاری با او نشد .حتی نیروهای با شرافت درون استان پیشنهاد همکاریشو رد کردن.
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر من رو که گفتم رو نمیزنید
دوباره تکرار میکنم ایشون که میگن کسی از بیرون نیاوردم دامادش قربانی پس چی بود
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1